پیکاپ تسلا سایبرتراک را دوست داشته باشید، لطفاً!


پیکاپ تسلا سایبرتراک را دوست داشته باشید، لطفاً!

درست از همان لحظه رونمایی پیکاپ خبرساز تسلا سایبرتراک بود که خیل عظیم نظرات روانه‌ی این محصول الکتریکی شد. اگر هدف تسلا زنده کردن بحث‌وجدل‌ها درباره‌ی خودروهای الکتریکی باشد پس باید به این برند آمریکایی تبریک گفت چراکه به هدف خود دست یافته است. طراحی خودرو فوق‌العاده پرحاشیه و بحث‌برانگیز بوده ولی باید اعتراف کرد... The post پیکاپ تسلا...

درست از همان لحظه رونمایی پیکاپ خبرساز تسلا سایبرتراک بود که خیل عظیم نظرات روانه‌ی این محصول الکتریکی شد. اگر هدف تسلا زنده کردن بحث‌وجدل‌ها درباره‌ی خودروهای الکتریکی باشد پس باید به این برند آمریکایی تبریک گفت چراکه به هدف خود دست یافته است.

پیکاپ تسلا سایبرتراک را دوست داشته باشید، لطفاً!
طراحی خودرو فوق‌العاده پرحاشیه و بحث‌برانگیز بوده ولی باید اعتراف کرد ایلان ماسک به قول خود در تولید محصولی با طراحی بسیار متمایز و شبیه فیلم‌های تخیلی عمل کرده است. خودروسازان زیادی تاکنون تلاش کرده‌اند محصولی منحصربه‌فرد از نظر طراحی و استایل تولید کنند اما سایبرتراک محصولی است که در لحظه اول هر بیننده‌ای را میخکوب می‌کند.

پیکاپ تسلا سایبرتراک را دوست داشته باشید، لطفاً!
بی‌شک فاکتور تعجب و ابراز نظر درباره این خودرو وجود دارد اما نمی‌دانیم افراد با دیدن سایبرتراک در خیابان‌ها چه عکس‌العملی خواهند داشت…

پیکاپ تسلا سایبرتراک را دوست داشته باشید، لطفاً!
ترکیب بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ با ضخامت 3 میلی‌متر با برخی زوایای بسیار تیز سؤالاتی را درباره توانایی این خودرو برای پاس کردن تست‌های ایمنی و تصادف به وجود می‌آورد. آیا تسلا مجبور خواهد شد تغییرات قابل‌توجهی را در طراحی و متریال استفاده شده در بدنه‌ی پیکاپ جدید خود به وجود آورد؟ پانل‌های فولادی به حدی ضخیم هستند که می‌توانند در برابر گلوله‌های 9 میلی‌متری دوام بیاورند هرچند خبری درباره‌ی سطح حفاظتی و زرهی این خودرو منتشر نشده است.

پیکاپ تسلا سایبرتراک را دوست داشته باشید، لطفاً!
موضوع این است که اگر پوسته‌ی فولادی سایبرتراک به حد کافی و سنگین باشد بنابراین خواهد توانست در کلاس 3 پیکاپ های لایت دیوتی قرار گیرد و در این صورت نیازی به تست‌های تصادف نخواهد بود. این در صورتی است که وزن خودرو بیش از 4536 کیلوگرم باشد.

پیکاپ تسلا سایبرتراک را دوست داشته باشید، لطفاً!
موضوع بعدی به آئرودینامیک خودروهای الکتریکی مربوط می‌شود. سطوح تخت و صاف سایبرتراک به همراه خیزهای تیز آن مخصوصاً در بخش سقف و کناره‌های آن حالتی ایده آل برای شکافتن مولکول‌های هوا ایجاد می‌کنند. به نظر نمی‌رسد که داخل خودرو صدای چندانی وجود داشته باشد.

پیکاپ تسلا سایبرتراک را دوست داشته باشید، لطفاً!
ظاهراً هزینه‌های تولید چنین پیکاپی پایین بوده زیرا نیازی به ماشین‌آلات گران‌قیمت برای تولید آن نخواهد بود و بدنه‌ی رنگ نشده نیز بحث رنگ‌آمیزی را کاملاً منتفی می‌کند.

پیکاپ تسلا سایبرتراک را دوست داشته باشید، لطفاً!
همین امر شاید منجر به خلق احساس‌برانگیزتر ویژگی تسلا سایبرتراک یعنی قیمت آن می‌شود! مدل‌های پایه ظاهراً قیمت آغازین 39995 دلاری خواهند داشت که شامل هیچ‌گونه مشوقی نیست. مدل پایه دارای یک پیشرانه بوده و به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد. این مدل برد بالای 400 کیلومتری را با ظرفیت یدک کشی 3400 کیلوگرمی و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 6.5 ثانیه‌ای ترکیب خواهد کرد. مدل رده میانی دو موتوره به‌صورت چهار چرخ محرک تولید خواهد شد و برد فراتر از 482 کیلومتر، ظرفیت یدک کشی 4535 کیلوگرمی و شتاب 4.5 ثانیه‌ای خواهد داشت. نسخه پرچم‌دار سه موتوره هم اواخر سال 2022 از راه می‌رسد و محدوده حرکتی فراتر از 804 کیلومتری خواهد داشت. این مدل با ظرفیت یدک کشی 6350 کیلویی و شتاب قابل‌توجه 2.9 ثانیه‌ای عرضه خواهد شد. از هر نظر که نگاه کنید، با یک پیکاپ احساس‌برانگیز ظرف هستید…

پیکاپ تسلا سایبرتراک را دوست داشته باشید، لطفاً!
ریویان R1T نزدیک‌ترین رقیب برای این خودرو در حال حاضر بوده و بهای پایه‌ی 69 هزار دلاری آن باعث می‌شود ریویان در مقابل نسخه سه موتوره سایبرتراک با بهای 69900 دلار قرار گیرد. مدل پایه ریویان ظرفیت یدک کشی کمتر، قدرت پایین‌تر (402 اسب بخار در برابر 900 اسب بخار تسلا) و برد کمتری دارد.

پیکاپ تسلا سایبرتراک را دوست داشته باشید، لطفاً!
تسلا سایبرتراک به‌صورت رسمی دو سال تا خط تولید فاصله دارد و خودرویی که به نمایش درآمد پروتوتایپ آلفا نام داشت. به این ترتیب شاهد تغییرات زیادی تا زمان تولید این خودرو خواهیم بود بنابراین خیلی به چیزهایی مثل سطوح صاف و کابینت مانند داخل کابین توجه نکنید…


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

متن زیبا برای شب یلدا با جملات بسیار زیبا و دلنشین