فورد موستانگ مک ای هنوز هم در سرخط خبرهای خودرویی قرار دارد ولی ما این فرصت را داشتهایم که با این شاسیبلند تمام الکتریکی چند دوری را بزنیم…
نشستن روی صندلی عقب یک مک ای پوشیده شده که در اطراف یک فرودگاه در لسآنجلس طی طریق میکند تجربهای خاص و فراموشنشدنی خواهد بود اما ما با این کار به دنبال فهمیدن این بودیم که قدبلند جدید و الکتریکی فورد چه چیزی برای ارائه خواهد داشت؟
زمانی که فروش مک ای از اواخر سال 2020 شروع شود شاهد عرضه دو نسخهی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک و همچنین دو نوع مجموعه باتری خواهیم بود. موستانگ مک ای موردبحث ما از نوع 4X بود که از سیستم چهار چرخ محرک، باتری 99 کیلووات ساعتی و قدرت 333 اسب بخاری سود میبرد.
اولین چیزی که واقعاً توجه خود را به عنوان یک سرنشین به خود جلب میکند میزان فضای موجود است. حتی با وجود سقف شیشهای ثابت و سفارشی فضای مناسب برای افراد قدبلند وجود داشته و این در حالی است که جلوی ما یک راننده قدبلند هم نشسته بود. برای مثال مک ای کابینی جادارتر از جگوار آی پیس دارد.
فورد ادعا میکند شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت شاسیبلند جدیدش در این نسخه زیر 7 ثانیه ثبت میشود اما خود خودرو سریعتر از این اعداد حس میشود. البته گشتاور آنی پیشرانهی الکتریکی چنین خودرویی هرگز شتاب شوکه کنندهای را ایجاد نخواهد کرد. فعلاً فورد به شتاب صفر تا 48 کیلومتر در ساعت مک ای اشارهای نداشته اما میتوان شتاب این نسخه از خودرو را زیر 3 ثانیه تخمین زد.
سیستم تعلیق این خودروی پیشتولیدی کاملاً سفت اما کنترل شده حس میشود. تکان های بدنهی زیادی حتی در تست اسلالوم وجود نداشته و خودرو ناهنجار و نافرمان حس نمیشود.
فورد ریسک زیادی در استفاده از نشان سنتی موستانگ روی مک ای کرده است. اگرچه مفهوم استفاده از چنین نماد پرفورمنس و نمادین روی یک شاسیبلند با بازخوردهای منفی زیادی از سوی طرفداران روبرو شده اما حتی روی صندلی عقب مک ای هم میتوان حس هیجان را به دست آورد؛ اما آیا این خودرو میتواند نصب نشان اسب مشهور موستانگ روی دماغه خود را توجیه کند؟ مک ای خواهد توانست موستانگ را به چیزی بیش از یک خودرو بدل نماید؟ قضاوت دراینباره را به زمانی موکول میکنیم که اولین نمونههای موستانگ مک ای بهصورت رسمی وارد بازار شوند…