نرم افزار باشگاه مشتریان
برای همه صاحبان مشاغل و کسب و کارها و کسانی که با مشتری سرو کار دارند، بسیار حائز اهمیت است که بتوانند علاوه بر جذب مشتری، در برقراری ارتباط موثر با مشتریان نیز گام بردارند. این دسته از افراد در راستای تحقق این هدف و برای برقراری ارتباط موثر و مدیریت ارتباط با مشتریان خود از سیستم ها و روش های مختلفی بهره می گیرند.
برای همه صاحبان مشاغل و کسب و کارها و کسانی که با مشتری سرو کار دارند، بسیار حائز اهمیت است که بتوانند علاوه بر جذب مشتری، در برقراری ارتباط موثر با مشتریان نیز گام بردارند. این دسته از افراد در راستای تحقق این هدف و برای برقراری ارتباط موثر و مدیریت ارتباط با مشتریان خود از سیستم ها و روش های مختلفی بهره می گیرند.
راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان یکی از موثرترین راه های توسعه ارتباط با مشتریان یک سازمان، مجموعه یا شرکت است که افراد را به ادامه روند خرید و استفاده از خدمات و محصولات ترغیب می نماید. پیش نیاز ایجاد چنین سیستمی وجود یک نرم افزار باشگاه مشتریان است که از زیرمجموعه نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان محسوب می شود. نرم افزار باشگاه مشتریان نوعی سیستم نرم افزاری هوشمند، هدفمند و توسعه یافته است که این امکان را به شما می دهد تا به راحتی مشتریان خود را مدیریت کنید و با پیاده سازی انواع الگوهای ذهنی خود به وفادارسازی مشتریان به خود بپردازید. نرم افزار وفاداری مشتریان همچنین باعث می شود که مشتریان جدید کسب نمایید و آن ها را به خرید بیشتر ترغیب کنید که در نتیجه آن میزان فروش و سود شما نیز افزایش خواهد یافت.
هدف باشگاه مشتریان
اصلی ترین هدف باشگاه مشتریان، فعال نمودن مشتریان و افزایش میزان وفاداری آن ها است زیرا مشتری عامل اصلی موفقیت یک کسب و کار است. باشگاه مشتریان ابزاریست که می تواند دسترسی به این هدف را میسر سازد. باشگاه مشتریان به صورت هدفمند ایجاد می گردد و برنامه های پیوسته و منظمی برای مشتریان دارد. در واقع هدف باشگاه مشتریان تشویق مشتریان به فعالیت بیشتر، جمع آوری اطلاعات مشتریان و همچنین افزایش وفاداری آن ها و در یک کلام تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان وفادار و دائمی است به صورتی که سایر کسب و کارها قادر نباشند به راحتی نظر آنان را تغییر دهند.
مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان
ایجاد ارتباط دوطرفه تقویت تعامل و ارتباط با مشتریان ارائه خدمات با سرعت و دقت بیشتر در مدت زمان کمتر آگاهی از میزان تقاضا از هر کالا/ خدمات و محبوبیت آن بین مشتریان ایجاد امکانات بیشتر برای معرفی بهتر سازمان و یا محصولات در اختیار داشتن منبع اطلاعاتی بسیار قوی از عملکرد مشتریان سازمان شناخت و کسب دانش از احتیاجات و نیازهای مشتریان اندازه گیری و ارزیابی میزان رضایت مشتریان تحلیل و ارزیابی میزان فروش سازمان ایجاد نظرسنجی های دوره ای و هدفمند از مشتریان ایجاد زیرساخت های لازم برای دریافت شکایات، پیشنهادات و انتقادات ایجاد انگیزه در مشتری برای تقویت میزان وفاداری تقویت برند و تبلیغات به صورت شفاهی صرفه جویی در هزینههای مربوط به تبلیغات و بازاریابی درآمدزایی و افزایش سودآوری در سازمان به جهت حفظ مشتریان فعلی و ایجاد تداوم در خرید آن ها حرکت به سمت ایجاد مشتریان هوادار و ارائه سرویس های ویژه به مشتریان هوادارطراحی باشگاه مشتریان
طراحی باشگاه مشتریان مهم ترین اصل جهت جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان فعلی است. بر اساس مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است می توان چنین بیان نمود که طراحی چنین سیستمی اثربخش ترین برنامه در راستای افزایش میزان وفاداری مشتریان است. بنابراین بهتر است طراحی باشگاه مشتریان در جهت گسترش روابط با مشتریان کنونی و دریافت مشارکت هر چه بیشتر آن ها صورت گیرد.
راه اندازی باشگاه مشتریان
(این متن قرمز نباید در صفحه درج شود. فقط جهت اطلاع است. لطفا این عکس لینک شود به صفحه https://cardpardaz.com/customer-club-software/ و alt عکس "راه اندازی باشگاه مشتریان" گذاشته شود.)
راه اندازی باشگاه مشتریان می تواند منجر به افزایش فروش، خرید بیشتر مشتریان و سود و درآمد بیشتری برای فروشگاه شود. هنگامی که تصمیم به ایجاد چنین سیستمی می گیرید به این فکر کنید که چه امکاناتی برای کسب و کار شما مورد نیاز است، شما سیستمی می خواهید که برایتان سود آور باشد و همچنین باعث رضایت مشتریان شود. راه اندازی یک باشگاه وفاداری در مرحله اول نیاز به جمع آوری اطلاعات اولیه و یک برنامه ریزی مدون در راستای پیاده سازی باشگاه مشتریان دارد. برای این منظور باید ابتدا داده های مربوط به عادت های خرید مشتریان فعلی را جمع آوری کنید و سپس از میان آن ها سودآورترین مشتریان را بیابید. لازمه راه اندازی باشگاه مشتریان طی کردن مراحل ذیل است:
آگاهی از آنچه مشتری از ما می خواهد مهیا نمودن ابزارهای لازم جهت تامین نیاز مشتری اهداف خود را مشخص نمایید تعیین سازمان اجرایی مشخص نمودن حدود و قصور جمع آوری اطلاعات مشتریان طراحی یک ادبیات برای باشگاه هزینه مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان مشخص نمودن روش های دسته بندی مشتریان تعیین عوامل موثر بر وفاداری مشتریان طراحی روش های عضویت، کسب امتیاز و خروج از باشگاه طراحی سناریو جهت ایجاد ارتباط نحوه ارتباط حضوری با اعضا دستورالعمل برگزاری مراسمی نظیر افتتاحیه و جشن ها فراهم نمودن زیرساخت های فناوری اجرای آزمایشی باشگاهامکانات نرم افزار باشگاه مشتریان
امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان cardpardaz به نوع نرم افزاری که سازمان ها برای کسب و کار خود راه اندازی می کنند بستگی دارد. طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان متناسب با نوع کسب و کار انجام می گیرد و قادر است خدماتی را به کاربران ارائه نماید. اما به صورت کلی امکانات نرم افزار وفاداری مشتری شامل پنل مدیریت و مشتری، کارت باشگاه مشتریان، پنل های گزارش گیری و … می باشد. معمولا در تمام نرم افزارهای ارائه شده برای باشگاه مشتریان، مشتری طبق رتبه بندی صورت گرفته در یک سطح و رتبه خاصی قرار می گیرد. برای رسیدن به هر رتبه نیز شرایطی در نظر گرفته می شود که می تواند بر اساس شاخص هایی نظیر امتیاز، میزان خرید، تعداد خرید، دفعات خرید، زمان خرید و ... تعریف شود. برای هر سطح امتیازات یا پیشنهادات خاصی در نظر گرفته می شود که به مشتریان همان سطح تعلق می گیرد. به این ترتیب مشتری عضو در باشگاه علاوه بر این که در هنگام خرید از شرایط بهتری برخوردار می گردد ایجاد حس رضایت و وفاداری وی نیز بیشتر می شود و به برند شما وفادار می ماند.