ای سی اشنیتزر که متخصص ارتقای محصولات بامو میباشد برای اولین بار محصولی از تویوتا یعنی GR سوپرای جدید را تیونینگ کرده است.
البته این کار نباید جای تعجب زیادی داشته باشد زیرا بسیاری از قطعات این خودرو با بامو Z4 M40i مشترک است. اگرچه ای سی اشنیتزر جزو اولین تیونرهایی نیست که روی سوپرای جدید کار میکند اما قطعاً پروژهی جدید آنها تحسینبرانگیز است. بیایید اول با قلب سوپرا شروع کنیم که به نیروگاه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بامو تعلق دارد.
این پیشرانه در حالت استاندارد قدرت 335 اسبی و گشتاور 500 نیوتون متری دارد اما به لطف تغییرات صورت گرفته قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب به 394 اسب بخار و 600 نیوتون متر رسیده است.
شاید افزایش قدرت و گشتاور این خودرو نسبت به سایر نمونههای تیون شده کم باشد اما ای سی اشنیتزر کمی محافظهکار بوده و گارانتی 36 ماهه را برای کل مجموعه در نظر گرفته است. این شرکت کار درست اشارهای به مشخصات عملکردی محصول جدید خود نداشته اما واضح است که شتاب و حداکثر سرعت سوپرای تیون شده ارتقا یافته است.
جدای از کار کردن روی پیشرانه، ای سی اشنیتزر صدای تولیدی آن را نیز با نصب یک سیستم اگزوز اسپورت ارتقا داده است. مشتریان شاهد نصب دو خروجی اگزوز گرد از جنس فولاد ضدزنگ در پشت خودرو خواهند بود.
شاسی خودرو نیز موردتوجه بوده و این تیونر آلمانی سیستم تعلیق RS با ارتفاع قابل تنظیم را به خودرو اضافه کرده است. به همین خاطر ارتفاع خودرو 25 میلیمتر کاهش یافته و همین مرکز ثقل پایینتر باعث بهبود توانایی خودرو در سر پیچها شده است.
ای سی اشنیتزر ادعا میکند این سیستم تعلیق سواری راحتی نیز ارائه میکند چراکه فنرها فاصله حرکتی خوبی دارند. در نظر داشته باشید که برای مشتریانی که تنها خواهان کیت کاهش ارتفاع هستند میتوانند سیستم تعلیق با فنرها را سفارش دهند که حدود 15 میلیمتر از ارتفاع سوپرا را کم میکند.
از نظر رینگها نیز شاهد استفاده از نمونههای سبکوزن AC1 دو رنگ 20 اینچی هستیم؛ اما کیت بدنه نیز شامل برخی قطعات مشکی مات شامل اسپلیتر جلو، بال عقب مسابقهای، ورودیهای متفاوت روی کاپوت و نگهدارنده پلاک جلو میباشد. داخل کابین هم برخی قطعات آلومینیومی همچون پدال شیفترها، استراحت گاه پا، نگهدارنده کلید و… اضافه شدهاند.