پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید


پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید

علاوه بر سوپرکار R8، آئودی S8 را می‌توان یکی از پرچم‌داران پرفورمنس ارباب حلقه‌ها دانست. در جدیدترین نسل این خودرو شاهد تکنولوژی‌های فوق العاده پیشرفته‌ای هستیم که باعث می‌شود یک لیموزین بسیار لوکس و درعین‌حال پرفورمنس تولید شود. شروع کردن به صحبت درباره‌ی S8 سخت است هرچند وجود پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو... The post پشت فرمان سدان...

علاوه بر سوپرکار R8، آئودی S8 را می‌توان یکی از پرچم‌داران پرفورمنس ارباب حلقه‌ها دانست. در جدیدترین نسل این خودرو شاهد تکنولوژی‌های فوق العاده پیشرفته‌ای هستیم که باعث می‌شود یک لیموزین بسیار لوکس و درعین‌حال پرفورمنس تولید شود.

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید
شروع کردن به صحبت درباره‌ی S8 سخت است هرچند وجود پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو در دل مدل S8 به معنی عدم وجود شک و تردید درباره پرفورمنس این خودرو می‌باشد. این پیشرانه درست مشابه همان نیروگاهی است که در RS7 جدید بکار رفته و در این مورد قدرت 563 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری دارد. این نیروی عظیم از طریق سیستم چهار چرخ محرک کواتروی آئودی به سطح زمین منتقل می‌شود.

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید
نتیجه‌ی چنین آرایشی شتاب گیری سوپرکار مانند است. علیرغم وجود وزن 2320 کیلوگرمی، S8 در عرض 3.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد اما حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک خودرو تعویض‌های نرمی داشته و سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی نیز از میزان حجم کاری پیشرانه کاسته و مصرف سوخت را نیز کاهش می‌دهد. سیستم چهار چرخ محرک نیز می‌تواند گشتاور را در حد نیاز توزیع کرده تا 70 درصد آن را به جلو و تا 85 درصد به عقب منتقل کند.

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید
سیستم هوشمندتر بکار رفته در S8 سیستم تعلیق پیش‌بینی کننده و فعال است. این سیستم بادی مشابه نمونه بکار رفته در سایر نسخه‌های A8 بوده و جنبه‌ی پیش‌بینی کننده آن از دوربین‌ها برای پایش جاده استفاده کرده و سیستم تعلیق را به‌صورت مداوم تنظیم می‌کند؛ بنابراین زمانی که شما به سرعت‌گیر نزدیک شوید ارتفاع خودرو کمی افزایش می‌یابد تا سیستم تعلیق به‌صورت کامل آن را جذب کند.

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید
سیستم تعلیق همچنین می‌تواند در سر پیچ‌ها بکار آید و در حالت کامفورت پلاس تا سه درجه تغییر دهد. این سیستم می‌تواند ارتفاع خودرو را تا 50 میلی‌متر افزایش دهد. S8 همچنین از ویژگی‌های دیگری همچون فرمان پذیری چهار چرخ و تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر برای کاهش مصرف سوخت استفاده می‌کند.

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید
از نظر بصری هم آئودی تغییرات ملایمی را اعمال کرده است. S8 از جلوپنجره‌ای با عناصر نقره‌ای‌رنگ، تریم متمایز پایین بدنه و پوشش آینه‌ها، نشان‌های متمایز و چهار خروجی اگزوز سود برده و رینگ‌های آن نیز متفاوت هستند. داخل کابین نیز خیلی تغییر نکرده و صندلی‌های اسپورت با دوخت الماسی جزو ویژگی‌های متمایز آن هستند.

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید
در بخش عقب خودرو فضای زیادی وجود داشته و افراد قدبلند به راحتی خواهند توانست در این بخش بنشینند.

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید
سیستم تعلیق خودرو در حالت کامفورت پلاس کاملاً گیراست. دوربین این خودرو نیازمند دید خوب به جاده است بنابراین وقتی در حال حرکت سپر به سپر با خودروی جلویی هستید خودرو در هنگام روبرو شدن با دست‌انداز آن را تشخیص نخواهد داد اما در غیر این صورت همانند یک سیتروئن ناهمواری‌ها را پشت سر می‌گذارد.

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید
عملکرد خودرو در سر پیچ نیز گیراست. این سیستم در سرعت‌های متوسط بهترین عملکرد را به نمایش گذاشته و خودرو را در جهتی که دستور دهید حرکت می‌دهد و تأثیر نیروی عبور از پیچ بر سرنشینان را کاهش خواهد داد هرچند شاید برخی افراد آن را کمی عجیب بدانند.

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید
S8 همان راحتی و ویژگی‌های استاندارد A8 همچون صدای باد، صدای لاستیک و ناله‌ی پیشرانه را داشته و البته تا زمانی که توانایی‌های پیشرانه 8 سیلندر را تست نکنید خیلی با صدای پیشرانه آشنا نخواهید شد.


همیشه حرکت لیموزین‌های پرفورمنسی همچون S8 قابل‌توجه بوده و اگر شما حالت دینامیک را انتخاب کنید نیازمند اندکی فشار روی پدال گاز خواهید بود تا به پا شدن طوفان را تماشا کنید. صدای پیشرانه با استانداردهای پیشرانه 8 سیلندر خیلی زیاد و پرطنین نیست اما غرش پس‌زمینه همچنان هیجان‌انگیز است.

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید
در پیچ‌هاست که دیگر تکنولوژی‌های S8 می‌درخشند. این سیستم فرمان پذیری چهار چرخ است که باعث عملکرد سطح بالای خودرو می‌شود. S8 به‌طور قابل‌توجهی چابک بوده و اگرچه بازخورد زیادی از فرمان به دست نمی‌آید اما تا زمانی که خودرو را شدیداً تحت فشار قرار ندهید خبری از بیش فرمانی نخواهد بود.

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید


در کل پرفورمنس این سدان لوکس احساس‌برانگیز بوده اما حداقل بازخورد از دماغه به دست می‌آید ولی S8 یک خودروی لوکس است تا محصولی تمام اسپورت. این خودرو یک A8 بسیار تیز بوده و البته از این مورد ناامید نخواهید شد.
مدل‌های S اخیر آئودی به‌طور سورپرایز کننده‌ای راننده را در بحث رانندگی درگیر می‌کنند. S8 جدید این موضوع را به خوبی نشان نمی‌دهد اما تکنولوژی‌های بسیار زیادی داشته و تواناتر از وزن 2.2 تنی خود نشان می‌دهد. سیستم تعلیق فعال این خودرو کیفیت سواری سنتی محصولات سیتروئن را ارائه می‌کند که بسیار جالب است.

مشخصات آئودی S8

قیمت: 100 هزار پوند (تخمینی) پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 563 اسب بخار/800 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.9 ثانیه حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

کپشن در مورد چتر ؛ جملات کوتاه عاشقانه و غمگین برای چتر