نیکولا و ایوکو سه ماه بعد از اعلام همکاری و مشارکت خود، اولین کِشندهٔ الکتریکی خود را با نام Tre برای بازار اروپا معرفی کردهاند؛ اما برخلاف کانسپتی با همین نام که سال گذشته معرفی شد، این نیکولا Tre مدل متفاوتی است که بر اساس کِشندهٔ سنگین وظیفهٔ ایوکو S-Way ساخته شده است که در ماه جولای گذشته در مادرید رونمایی شد. با نگاه به تصاویر کاملاً میتوان به ارتباط میان Tre و S-Way پی برد زیرا کِشندهٔ الکتریکی نیکولا بسیار به ساختهٔ ایوکو شباهت داشته و صرفاً تغییراتی جزئی در آن اعمال شده است.
لوگوی N چراغدار در بالای جلوپنجره و چراغهای مه شکن اضافی که با دیلایتهای عمودی LED به چراغهای جلو متصل شدهاند ازجملهٔ تغییرات ظاهری Tre نسبت به S-Way هستند. ویژگیهای طراحی نیکولا در S-Way بهطور مشترک توسط نیکولا و ایتالدیزاین انجام گرفته است و این شرکت طراحی ایتالیایی اولین ماکت نیکولا Tre را در آوریل امسال رونمایی کرد. Tre همچنین به فناوریهای الکتریکی پیشرفتهٔ نیکولا و نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اختصاصی این شرکت هم مجهز شده که ظاهر داشبورد آنرا بهطور قابلتوجهی نسبت به S-Way تغییر داده است.
اما آنچه از طراحی اهمیت بیشتری دارد، قوای محرکه است. نیکولا برای این کِشنده پکیج باطریهای ماژولاری را طراحی کرده است که میتواند متناسب با نیازهای خریداران باشد. حداکثر ظرفیت این باطریها به 720 کیلووات ساعت میرسد اما کِشندهای که فعلاً رونمایی شده از نوع 4×2 برای مأموریتهای منطقهای بوده و از بُرد 400 کیلومتری برخوردار است. توان خروجی مداوم این کِشنده برابر با 644 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور آن 1800 نیوتن متر است. Tre در نسخههای دو و سه اکسل با مجموع وزن ناخالصی بین 18 تا 26 تن برای استفادههای مختلف مثل توزیع شهری ارائه میشود.
نیکولا وعده داده است که پویایی عملکرد Tre برابر یا بهتر از کِشندههای دیزلی خواهد بود. نسخهٔ تولیدی و نهایی این کِشندهٔ الکتریکی برای اولین بار در نمایشگاه خودروهای تجاری IAA در هانوفر آلمان به نمایش عمومی درخواهد آمد و اولین نمونههای آن قرار است در سال 2021 به دست خریداران برسد. به گفتهٔ نیکولا، این Tre تمام الکتریکی اولین قدم در مسیر رسیدن به نسخهٔ سلول سوختی هیدروژنی است که بر اساس Tre ساخته و تا سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد.