محبوبیت شدید کراس اوورها باعث شده فورد فوکوس خداحافظی تلخی با بازار آمریکا داشته باشد زیرا نسل فعلی این محصول جمعوجور در آمریکا یعنی جایی که اکثر محصولات سواری فورد بازنشسته شدهاند عرضه نمیشود؛ اما در اروپا وضعیت متفاوت است بهگونهای که علیرغم علاقه زیاد مشتریان به کراس اوورها، هنوز هم طیف گستردهای از مردم به خودروهای عادی گرایش دارند.
فورد میگوید فروش فوکوس در اروپا کاملاً مطلوب بوده و وضعیت فوکوس در 20 بازار کلیدی اروپا از سال 2015 تاکنون در بهترین وضعیت خود قرار دارد. به عبارت بهتر باید گفت این خودرو در سال جاری فروش یک دستگاهی در هر ثانیه داشته که برابر با فروش 194700 دستگاهی تا پایان ماه اکتبر است. چهارمین نسل فوکوس ژوئن سال پیش عرضه شد و به فروش بیش از 250 هزار دستگاهی دست یافته است. در کل فروش فوکوس در قاره همیشهسبز از زمان عرضه نسل اول در سال 1998 تاکنون از مرز 7 میلیون دستگاه عبور کرده است.
یکی از دلایل احیای فوکوس در اروپا تعداد نسخههای زیاد به همراه تریم های متنوع و فرم بدنههای مختلف است. فوکوس از هاچبک ST گرفته تا استیشن و با پیشرانههای بنزینی و دیزلی عرضه میشود. برخلاف نسلهای قبلی، چهارمین نسل فوکوس بهصورت اکتیو هم عرضه میشود و حالا هم جدیدترین نسخه آن با نام اکتیو ایکس ویگنیل معرفی شده که ترکیبی از ویژگیهای کراس اوور مانند تریم اکتیو با ویژگیهای لوکس مدل ویگنیل میباشد.
این خودرو از رینگهای 17 اینچی، آینهبغلها و سقف مشکی برخوردار است. لیست تجهیزات فوکوس اکتیو ایکس ویگنیل شامل مواردی همچون چراغهای جلوی LED، پوشش چرم کابین، هدآپ دیسپلی و دستیار پارک فعال میباشد.
فورد در سال 2020 تعداد اعضای خانواده فوکوس را با عرضه مدل مجهز به پیشرانهی اکوبوست هیبریدی بنزینی افزایش خواهد داد. این کمپانی اشاره زیادی به جزئیات نکرده اما این قوای محرکه الکتریکی شده مشابه نمونه بکار رفته در کراس اوور پوما بوده و مرکب از پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری و دستیار الکتریکی با قدرت کل 153 اسب بخار میباشد.
احتمال دارد فوکوس RS جدید نیز با عرضه در سالهای آینده از قوای محرکه الکتریکی شده استفاده کند.