RS6 بیشک یکی از محصولات پرچمدار آئودی است. این خودرو بهترین ترکیب از پرفورمنس، طراحی ظاهری و فضای کابین و بار را ارائه میکند. آئودی سالهاست که به خاطر تولید استیشنهای سریع و باابهت شناخته میشود.
RS6 آوانت جدید بر پایه هشتمین نسل A6 آوانت ساخته شده و آشنا به نظر میرسد. نیروبخش این خودرو پیشرانه 8 سیلندر توئین توربویی است که با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو همکاری میکند؛ اما برخی تکنولوژیهای بکار رفته در این خودرو باعث بهبود پرفورمنس شده و در عین توانسته از عهده سخت گیرانه ترین استانداردهای آلایندگی هم برآید.
این نیروگاه 4 لیتری هماکنون از توربوشارژرهای بزرگتری برخوردار بوده و میتواند قدرت 592 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری را تولید کند که نتیجهاش ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.6 ثانیهای برای یک استیشن است. اگرچه حداکثر سرعت خودرو به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده اما با پرداخت 1550 پوند میتوان آن را به 280 یا 305 کیلومتر در ساعت رساند. البته برای رسیدن به سرعت دوم باید ترمزهای سرامیک کربنی را نیز سفارش داد.
این پیشرانه 8 سیلندر با سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی همکاری میکند که باعث کاهش مصرف سوخت شده و درعینحال خودرو میتواند نصف سیلندرهای پیشرانه را برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت غیرفعال کند.
اما این سواری RS6 است که جذابیت واقعی را نشان میدهد. غیرفعال سازی سیلندرها روی آرامش کلی خودرو هم تأثیر مثبتی داشته است. همهی اینها در تضاد با ورودیهای بزرگ هوا، رینگهای 22 اینچی و… هستند که طراحی گیرایی را به ارمغان آوردهاند.
اگرچه نیروگاه 8 سیلندر آئودی با غرشی خشن از خواب بیدار میشود اما در رانندگی نرمال صدای چندانی داشته و راحتی سواری نیز با توجه به ابعاد بزرگ رینگها کمی خشن و سفت است. البته برای قضاوت نهایی باید منتظر تست خودرو در جادههای مخملی بریتانیا بود.
اینجا به یک دوراهی میرسیم: سیستم تعلیق استاندارد خودرو دارای فنرهای بادی است که طبق گفته آئودی بهترین راحتی سواری را ایجاد میکند. با پرداخت 1300 پوند میتوان کنترل سواری دینامیک DRC را انتخاب کرد که از فنرهای پیچشی استاندارد و دامپرهای تطبیقی استفاده کرده و انتخاب اسپورت تری محسوب میشود.
ما هر دو نوع سیستم تعلیق را تست کردیم و اگرچه فنرهای بادی سواری نرمتری را در رانندگی نرمال ایجاد میکنند اما RS6 مجهز به DRC حداکثر پتانسیل خود را ارائه میکند. فرمان خودرو نیز دقیق و سبک بوده و البته حس طبیعی دارد. برای چنین خودروی سنگینی، چابکی بالا یک فاکتور برجسته و قابلتوجه است. کشش خودرو در پیچها بسیار خوب بوده و خودرو کاملاً پایدار حس شده و اکثر مواقع همچون خودرویی دیفرانسیل عقب حس میشود.
ترمزهای سرامیکی شاید آپشنی 9200 پوندی باشند اما حتی در بدترین شرایط هم اختلالی در عملکرد آنها مشاهده نمیشود. این ترمزها 34 کیلوگرم سبکتر نیز هستند.
و زمانی که RS6 آماده مأموریت باشد واقعاً طوفان به پا میکند. غرشهای پیشرانه 8 سیلندر همگام با عقربه تندی سنج خودرو بیشتر شده و در یک چشم بر هم زدن سرعتهای بالا را مشاهده خواهید کرد. حالتهای اسپورت تر رانندگی با نام های RS1 و RS2 شناخته میشوند.
باقی موارد هم طبق انتظارات عالی هستند. RS6 خودرویی جادار و راحت بوده و از جدیدترین تکنولوژیها سود میبرد. اگر صندلیهای عقب را هم بخوابانید فضایی 1680 لیتری خواهید داشت.
قیمت خودرو از 89900 پوند آغاز شده و به 97800 پوند برای مدل کربن بلک و 106400 پوند برای مدل ورسپرانگ ادیشن میرسد. بله این مبلغی سنگین برای یک استیشن محسوب می شود اما RS6 چیز دیگری است…
RS6 قبلاً به عنوان یکی از بهترین خودروهای همهکاره آئودی شناخته شده و ارباب حلقهها توانسته بهطور موفقیتآمیزی جذاب این خودرو در نسل جدید را تکرار کند. قیمت خودرو بالاست اما افرادی که میتوانند چنین خودرویی را بخرند شاهد ترکیبی جذاب از پرفورمنس یک سوپرکار با آرامش یک لیموزین و فضای کابین زیاد خواهند بود. اگر یک خودرو وجود داشته باشد که بتواند چنین کاری را انجام دهد، نامش RS6 خواهد بود.
مشخصات آئودی RS6 آوانت
قیمت: 89900 پوند پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو قدرت/گشتاور: 592 اسب بخار/800 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 12.5 لیتر در هر صد کیلومترمنبع: autoexpress