چندی است که خبرها درباره جسکو کم شده اما دلیل این کار آن است که کونیگ زگ درباره جانشین آگرا RS کم حرف میزند. چندی قبل کلیپ کوتاه منتشر شده در اینستاگرام نشان دهندهی پروتوتایپی از جسکو بود که داخل تأسیسات کونیگ زگ قرار داشت و مهندسان نیز روی آن کار میکردند.
ویدئویی که در ادامه مشاهده میکنید جزو لحظات ناب و کمیاب برای شنیدن صدای دلنشین پیشرانهی 8 سیلندر 5 لیتری توئین توربوی جسکو است. این پیشرانه در نسخه تولیدی قدرت 1280 اسبی با سوخت استاندارد و خروجی 1600 اسبی با سوخت E85 خواهد داشت. این خودروساز سوئدی میگوید پیشرانهی موردبحث دارای سبکترین میللنگ نصب شده روی یک پیشرانه 8 سیلندر بوده و تنها 12.5 کیلوگرم وزن دارد.
صدای جذاب و خشنی که به گوش میرسد حاصل پیشرانهای با ردلاین 8500 است که حداکثر گشتاور 1500 نیوتون متری در دور 5100 دارد.
شما احتمالاً در حال تماشای سریعترین خودروی تولیدی دنیا هستید زیرا کونیگ زگ مطمئن است که سرعت این خودرو فراتر از سرعت 490.4 کیلومتر در ساعت ثبت شد توسط بوگاتی شیرون سوپر اسپورت سفارشی خواهد بود. شاید هنسی هم با ونوم F5 به دنبال این کار باشد و البته شرکت SSC با خودروی Tuatara هم آرزوها و اهداف مشابهی دارد.
اما برگردیم به جسکو که تنها به تعداد 125 دستگاه تولید خواهد شد و البته همهی آنها پیش از این با قیمت حدود 2.8 میلیون دلار به فروش رفتهاند. 83 دستگاه از این خودروها حتی پیش از رونمایی آن در نمایشگاه ژنو به فروش رفتند و 42 دستگاه باقی مانده نیز تنها 5 روز پس از معرفی جسکو در سوئیس مالکان خود را شناختند.
تولید این خودرو قرار است با سرعت تنها یک دستگاه در هر هفته و از اواخر سال 2020 شروع شود.