پیک‌های دوچرخه سوار جایگزین پیک موتوری


 پیک‌های دوچرخه سوار جایگزین پیک موتوری

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از پایبند بودن این نهاد در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا و استفاده از پیک‌های دوچرخه سوار به جای موتورسیکلت خبر داد.

اتاق خبر 24:

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره تفاهم نامه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران با اداره پست در زمینه حمل و نقل باری گفت: این امر کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا و تردد کمتر وسائل نقلیه در سطح شهر می‌کند.

وی افزود: معتقد هستیم که با ساماندهی مناسب مسئولیت‌ها در حمل و نقل‌های باری، از نقل و انتقالات بی‌جا در شهر جلوگیری خواهد شد، به همین منظور در نظر داریم برخی از جابه‌جایی‌های بار سبک را به صورت پیک‌های دوچرخه سوار و پیک‌های مترویی داشته باشیم تا از تردد‌های اضافی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر جلوگیری کنیم.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های خود در تغییر عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بررسی‌های کاهش آلودگی هوا تاحدودی از حیطه کنترل خارج شده و من معتقدم که گام‌های برداشته شده در جهت کاهش آلودگی هوای تهران کافی نیست.

حجت افزود: اگر بخواهیم تهران امروز را با ۲۰ سال گذشته مقایسه کنیم، باید بدانیم که در آن زمان خطوط مترو نداشتیم، اما در حال حاضر ۲۳۰ کیلومتر مترو شهری داریم، البته شبکه اتوبوسرانی و تاکسی‌های اینترنتی نیز تا حدودی بار آلودگی هوا را از دوش خودرو‌های شخصی برداشته است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح ترافیک جدید در استان تهران بیان کرد: طرح ترافیک جدید که به صورت فعلی از ابتدای تیرماه معرفی و اجرا شده، برنامه‌ای است که هدفش صرفا محدود کردن مردم به داخل طرح نیست، بلکه تردد خودرو‌ها را در سطح شهر مدیریت می‌کند، به این معنی که امروز ۳۵ درصد از خودور‌هایی که وارد طرح می‌شوند دارای معاینه فنی برتر هستند و حدود ۹۰ درصد از خودرو‌ها ترجیح می‌دهند که در پیک ساعتی صبح و عصر در شهر رفت و آمد نداشته باشند.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کپشن در مورد چتر ؛ جملات کوتاه عاشقانه و غمگین برای چتر