10 رفتار غیرقابل تحمل برای تورلیدرها از طرف گردشگران
رفتارهای ما با توجه به شرایط متفاوت است. رفتار بد مسافر و رفتار مناسب در سفر متناسب با نوع سفر تغییر می کند. شیوه shy;های متفاوتی برای سفر کردن وجود دارد که هر کدام رفتار مناسب خاص خود را دارد. بسیاری تصمیم می shy;گیرند با تور سفر کنند تا از برنامه ریزی دقیق تور و راهنمایی shy; ها و توضیحات تورلیدر بهره shy; مند شوند. اگر این شیوه سفر را انتخاب...
رفتارهای ما با توجه به شرایط متفاوت است. رفتار بد مسافر و رفتار مناسب در سفر متناسب با نوع سفر تغییر می کند. شیوههای متفاوتی برای سفر کردن وجود دارد که هر کدام رفتار مناسب خاص خود را دارد. بسیاری تصمیم میگیرند با تور سفر کنند تا از برنامهریزی دقیق تور و راهنماییها و توضیحات تورلیدر بهرهمند شوند. اگر این شیوه سفر را انتخاب میکنیم، بهتر است ابتدا 10 رفتار بد مسافر را از نظر تورلیدرها بررسی کنیم، چراکه تورها برنامهریزی دقیقی دارند و مسئولیت آن با تورلیدرهاست. برای اینکه یک مسافر مسئول شویم، خوب است با رفتار مناسب در سفر آشنا شویم. زیرا ممکن است یک رفتار معمولی برنامه سفر را برهم زند و کیفیت سفر را برای خودمان و همسفرهایمان پایین بیاورد.
سروقت نبودن، رفتار بد مسافر
یک رفتار بد مسافر از نظر تورلیدرها تاخیر مسافران در ابتدای سفر است که سبب میشود سفر دیرتر آغاز شود. تورها برنامه دقیقی دارند و زمانبندی آنها از ابتدا تا انتهای سفر مشخص است. اگر توری با کمی تاخیر آغاز شود، تورلیدر مجبور است برنامه سفر را کمی فشردهتر کند. هرچه تاخیر بیشتر باشد احتمال از دست رفتن یک یا چند بازدید بیشتر است.
با تور هماهنگ نبودن مسافر
سفر با تور یک سفر گروهی است و رفتار مناسب از نظر تورلیدرها این است که همه مسافران باهم و در کنار هم از یک مجموعه بازدید کنند. در مقابل از نظر تورلیدرها این رفتار بد مسافر است که از تور جدا شود، جلوتر و یا عقبتر از گروه حرکت کند. این کار تمرکز لیدر را به هم میزند و نمیتواند خدمات مورد نظر را به خوبی ارائه دهد.
بههمراه نداشتن وسایل مورد نیاز
در برنامهریزی هر تور، وسایل مورد نیاز مسافران پیشبینی شده و به اطلاعشان رسیده است. از آنجایی که بسیاری از این وسایل مثل لباس گرم و یا کفش مناسب وسیلهای شخصی است بههمراه داشتن آن به عهده مسافر است. اگر وسایل مورد نیازتان را بههمراه نداشته باشید حتما نمیتوانید بهراحتی با گروه همراه باشید و کلافه خواهید شد. کلافگی شما سبب کلافگی تورلیدرتان شده و این یک رفتار بد مسافر به شمار میآید.
در برنامهریزی تور دخالت نکنید
احتمالا تورلیدرتان بیشتر از شما تجربه سفر گروهی دارد و همچنین روزها پیش از سفر برای آن مطالعه و برنامهریزی کرده است. او موظف است سلیقه همه مسافران را در نظر بگیرد. قطعا نظر شما مهم و محترم است و تورلیدرتان به آن توجه دارد. اما بهتر است به تورلیدرتان و برنامهاش اعتماد کنید و با این اعتماد رفتار مناسب در سفر داشته باشید.
به لیدرها گوش دهید
هر چند هر فردی از جمله تور لیدرها ممکن است که اشتباه کنند اما تور لیدرها دورههای تخصصی را گذراندهاند و پیرامون مکانهای تاریخی مطالعه زیادی داشتهاند. رد کردن و به چالش کشیدن اطلاعات تور لیدر در جمع برای آنها خوشایند نیست و رفتار بد مسافر به شمار میرود.
همسفران را آزار ندهید
سفر با تور یک سفرگروهی است پس ضروری است رفتار مناسب داشته باشیم، به آنها احترام بگذاریم و یک جو صمیمی و دوستانه به وجود بیاوریم و با رعایت نظم به حقوق آنها در تور احترام بگزاریم.
بدون مشارکت نباشید
هر چند بسیاری از برنامهریزی ها و هماهنگیها توسط تور لیدر انجام شده، اما گاهی آنها به مشارکت شما نیاز پیدا میکنند. مشارکت کار سختی نیست و اکثر اوقات صرفا پاسخ به یکسری سوالات هنگام ارائه توضیحات و ایجاد یک گفتگو ساده است.
رعایت نکردن بهداشت فردی
از نظر تور لیدرها رعایت نکردن بهداشت فردی رفتار بد مسافر است. سفر همواره با جنب و جوش، رفت و آمد و قرار گرفتن درمحیطهای بسته و باز همراه است. اینکه مسافر عرق کند و نیاز به وسایل بهداشتی داشته باشد، طبیعی است. اگر از وسایلی مثل دئودورانت، دستمال مرطوب برای تمیز کردن دستها و یا حتی برخی ضدعفونی کنندهها استفاده نشود، هم سلامتی خود مسافر به خطر میافتد و هم شرایط برای همسفران نامطلوب میشود.
جدا شدن از گروه
دغدغه همیشگی تور لیدرها گم شدن یکی از مسافران است. بدترین رفتار یک مسافر برای هر تور لیدری جدا رفتن یک مسافر است. چرا که احتمال گم کردن او و از دست رفتن زمان سفر برای یافتنش بسیار بالاست. از آنجا که مسافران معمولا افراد بالغ هستند، فرض لیدر بر همکاری و هماهنگی آنها و رفتار مسئولانه است. همانطور که اشاره شد، رفتار مناسب در سفر گروهی هماهنگ بودن با لیدر است.
در پایان تور سپاسگزار باشیم
تمام تلاش تور لیدرها ایجاد اوقات خوش و مفید برای مسافران است. آنها کار میکنند تا مسافران هنگام سفر دغدغه بسیاری از موارد مانند غذا را نداشته باشند. همچنین هدف آنها افزایش آگاهی مسافران نسبت به بناهای تاریخی، طبیعت و فرهنگ است. بنابراین رفتار مناسب سپاسگزاری از آنهاست. حتی سپاسگزاری زبانی بسیار ارزشمند است؛ هر چند برخی مسافران برای تشکر از تورلیدرشان یک هدیه تهیه میکنند.
به اشتراک بگذارید: