به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی صبح دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه هر فردی که از آموزش و پرورش بیرون میرود باید مهارتی را متناسب با نیازهای جامعه آموخته باشد، اظهار داشت: باید مهارتهای ظرفیتی دانشآموزان افزایش پیدا کند.
حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه ترکیب صحیح نیروها میتواند فقر و بیکاری را از بین برده و عدالت را مستقر کند افزود: امروز مأموریت همه مسئولان اقتدار و پیشرفت کشور است لذا اگر خود را از ارکان یک حکومت میدانیم باید هر یک از افراد در بخشهای مختلف آرامش، پیشرفت، عزّت و اقتدار نظام و سلامت و امنیت مردم را دنبال کنند و به عنوان یک مأموریت مشترک در نظر داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان داشت: گرایشهای صنفی و دستگاهی مرزهایی را بین بخشهای مختلف بهوجود آورده است اما واقعیت موضوع این است که ارزیابی نهایی کار ما میزان دستیابی به آن موضوع است و معیار داوری و ارزیابی این است که تا چه حد به اهداف حاکمیت دست پیدا کردهایم و از رنج و آلام مردم توانسته ایم بکاهیم.
وی گفت: اگر هر یک از مسئولین که هر یک را به چرخ دندههای حرکت تشبیه میکنیم به درستی کار خود را انجام ندهد سبب هدر رفت انرژی خواهد شد لذا زمانی ما قادر هستیم که مأموریت خود را درست انجام دهیم که هماهنگ عمل کنیم
حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه ما در مجموعه آموزش و پرورش مسئول یادگیری هستیم و آموزش زندگی کردن را برعهده داریم اظهار داشت: باید بدانیم آدمها آنگونه عمل میکنند که آموختهاند و در این راستا وظیفه داریم که در حوزههای مختلف سلامت، کشاورزی، مشارکت در سازندگی جامعه و کسب مهارتهای مفید برای جامعه نیروهای مناسبی را تربیت کنیم و نباید فکر کنیم که هدف آموزش و پرورش پیوستن دانشآموزان در مسیر آموزش عالی و دانشگاه است بلکه هدف تربیت افرادی مفید در زندگی خود و جامعهی باشد که این امر باید پس از زمان دیپلم محقق شود.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی صبح دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه هر فردی که از آموزش و پرورش بیرون میرود باید مهارتی را متناسب با نیازهای جامعه آموخته باشد، اظهار داشت: باید مهارتهای ظرفیتی دانشآموزان افزایش پیدا کند.
حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه ترکیب صحیح نیروها میتواند فقر و بیکاری را از بین برده و عدالت را مستقر کند افزود: امروز مأموریت همه مسئولان اقتدار و پیشرفت کشور است لذا اگر خود را از ارکان یک حکومت میدانیم باید هر یک از افراد در بخشهای مختلف آرامش، پیشرفت، عزّت و اقتدار نظام و سلامت و امنیت مردم را دنبال کنند و به عنوان یک مأموریت مشترک در نظر داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان داشت: گرایشهای صنفی و دستگاهی مرزهایی را بین بخشهای مختلف بهوجود آورده است اما واقعیت موضوع این است که ارزیابی نهایی کار ما میزان دستیابی به آن موضوع است و معیار داوری و ارزیابی این است که تا چه حد به اهداف حاکمیت دست پیدا کردهایم و از رنج و آلام مردم توانسته ایم بکاهیم.
وی گفت: اگر هر یک از مسئولین که هر یک را به چرخ دندههای حرکت تشبیه میکنیم به درستی کار خود را انجام ندهد سبب هدر رفت انرژی خواهد شد لذا زمانی ما قادر هستیم که مأموریت خود را درست انجام دهیم که هماهنگ عمل کنیم
حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه ما در مجموعه آموزش و پرورش مسئول یادگیری هستیم و آموزش زندگی کردن را برعهده داریم اظهار داشت: باید بدانیم آدمها آنگونه عمل میکنند که آموختهاند و در این راستا وظیفه داریم که در حوزههای مختلف سلامت، کشاورزی، مشارکت در سازندگی جامعه و کسب مهارتهای مفید برای جامعه نیروهای مناسبی را تربیت کنیم و نباید فکر کنیم که هدف آموزش و پرورش پیوستن دانشآموزان در مسیر آموزش عالی و دانشگاه است بلکه هدف تربیت افرادی مفید در زندگی خود و جامعهی باشد که این امر باید پس از زمان دیپلم محقق شود.