احصاء روش‌های نوین تبلیغ/ استان سمنان مهد ظرفیت‌های فرهنگی است


احصاء روش‌های نوین تبلیغ/ استان سمنان مهد ظرفیت‌های فرهنگی است

شاهرود- تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلام مهمترین رسالت شبکه تبلیغی استان سمنان است، رسالتی که امروز در عصر ارتباطات و سرعت نیازمند احصاء روش‌های نوین است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: وقتی امام خمینی (ره) در یکم تیرماه ۶۰ فرمان تأسیس تبلیغات اسلامی را صادر فرمودند با قلبی آرام و مملو از دانش به‌خوبی می‌دانستند که چه کمبودهای در مسیر رشد نهال آن روزهای انقلاب اسلامی وجود دارد که باید انقلاب را از این کمبودها و مشکلات پیرامون آن دور ساخت.

استان سمنان اما در زمره نخستین استان‌هایی بود که سازمان تبلیغات اسلامی و به عبارت درست‌تر اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان را در شاهرود راه‌اندازی کرد تا به ندای امامش لبیک بگوید. سازمانی که در ابتدا شاید کمتر کسی درباره رسالت‌هایش اطلاع داشت اما چندی که گذشت حضور روحانیان طراز اول در آن سبب شد تا فتنه‌های سال‌های اول دهه ۶۰ سر از خانه‌ها و عقاید مردم استان سمنان درنیاورد.

ایجاد یک سازمان تأثیرگذار

تجربه گنبد که همین نزدیکی استان سمنان است و چندین شهید انقلاب اسلامی نیز مانند شهید بوجاری از خطه قومس تقدیم انقلاب شد نشان داد که اهمیت حراست جوانان و افکار جامعه از مسائل التقاطی و منحرفه تا چه اندازه است.

اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با یک دفتر کوچک و چند روحانی باانگیزه کار خود را آغاز کرد و امروز بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه این اداره کل با داشتن زیرمجموعه‌های عظیم و سترگ چون صدها هیئت مذهبی و کانون‌های فرهنگی دینی، بیش از دو هزار و ۵۰۰ مداح و شاعر آئینی، نزدیک به ۸۰ خانه عالم روستایی، ده‌ها خانه قرآنی شهری و روستایی، مؤسسات قرآنی، رسانه‌هایی چون تبیان و خبرگزاری مهر و ده‌ها و صدها روحانی ثابت و مستقر، بانوان فرهیخته، مساجد و … خود به رکنی برای توسعه فرهنگ دینی تبدیل شده است.

رسالت‌های تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره رسالت‌های این اداره کل، به خبرنگار مهر، می‌گوید: همان‌طور که در اساس‌نامه و فرمان امام خمینی (ره) نیز در زمان تأسیس این نهاد ذکرشده، تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلام رسالت این اداره کل است.

حجت‌الاسلام علی شکری بابیان اینکه باگذشت زمان روش‌ها و شیوه‌های این تبلیغ حکیمانه نیز تغییر کرده است، تأکید داشت: مهم‌ترین ملاکی که باید در زمینه تبلیغ به آن توجه داشت مخاطب سنجی است یعنی بدانیم که مخاطب در چه سنی چه محتوایی را با چه زبانی نیاز دارد.

وی بابیان اینکه در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی با ایجاد مدیریت فضای مجازی در ذیل معاونت فرهنگی سعی دارد تا از همه ابزارها برای ترویج و توسعه فرهنگ دینی بهره گیرد، بیان داشت: امروز یکی از رسالت‌های تبلیغات اسلامی تبلیغ و توسعه محتوای فاخر فرهنگی و دینی است، مقوله‌ای که جوانان ما به آن به‌شدت نیازمند هستند.

احصاء روش‌های نوین تبلیغ/ استان سمنان مهد ظرفیت‌های فرهنگی است

مدیریت فضای مجازی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به سخنان هفته پیش رئیس تبلیغات اسلامی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین قمی نکته‌ای را بیان کرد که در حقیقت شمه‌ای از حقیقت جامعه ما است و آن اینکه امروز حجم تولید محتوای دشمنان در فضای مجازی سه برابر داخل است.

شکری بابیان اینکه این نکته نشان می‌دهد که هر میزان کار در حوزه فضای مجازی انجام شود، کم است، بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و دینی، ورزشی، تبلیغی، سیاسی، اجتماعی و … در بستر استفاده از فضای مجازی برای تولید محتوای فاخر فرهنگی مقوله‌ای است که در دستورکار سازمان تبلیغات اسلامی و بالطبع مجموعه ما در استان سمنان نیز قرارگرفته است.

وی افزود: در کنار این موضوع، برگزاری گفتمان‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، ارتباط با جوانان، توسعه برنامه‌های فرهنگی و دینی، اوقات فراغت و ده‌ها برنامه دیگر سالانه در سطح استان سمنان انجام می‌شود که با استقبال خوبی نیز از ناحیه خانواده‌ها روبرو می‌شود.

نقش روحانیان بی‌بدیل است

امام‌جمعه شاهرود نیز ضمن گرامی داشت روز تبلیغ، رسالت روحانیان را مقدس خواند و بیان داشت: یکی از مسائلی که مردم به عینه فعالیت و اقدامات روحانیان را به چشم دیدند، موضوع کرونا و قرارگاه مردمی مبارزه با آن در کنار مواسات بود.

حجت‌الاسلام عباس امینی با بیان اینکه روحانیان در کنار مردم در زمینه کمک به اقشار مختلف، جمع آوری کمک‌های مردمی، شناسایی نیازمندان، مدیریت توزیع کمک‌ها و حتی مسائل عملیاتی و جهادی چون ضدعفونی کردن معابر حتی سر زدن به بیمارستان‌ها کمک به کادر درمانی و پرستاری از بیماران و … اقدامات خوبی را صورت دادند.

وی با بیان اینکه تبلیغ تنها در بیان نیست بلکه تبلیغ عملی، مهمترین رکن تبلیغ دین مبین اسلام است، افزود: روحانیان ما با کار جهادی که در زمینه تغسیل اموات کرونایی که واجبی روی زمین‌مانده بود صورت دادند به واقع خدمت‌رسانی به مردم را به منصه بروز و ظهور رساندند.

همه اقشار مخاطب هستند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه این اداره کل از لحاظ مخاطب یکی از بزرگترین مجموعه‌ها را دارد، گفت: جامعه هدف این اداره کل در تمام شهرستان‌های استان از جوانان تا بزرگسالان و حتی مهاجران افغانستانی مقیم استان سمنان است و برای همه این اقشار برنامه‌های خاصی تدارک دیده‌شده است.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد با بیان اینکه روحانیان نقش بسزایی در ترویج و توسعه فرهنگ دینی دارند، تاکید کرد: امروز روحانیان با توجه به تغییر سلیقه و مخاطب با استفاده از شیوه‌های نوین غالباً با بهره‌گیری از فضای مجازی توانسته‌اند اقدامات خوبی را در سطح استان سمنان انجام دهند.

وی از برگزاری پویش‌های بزرگ و کوچک در سطح استان با استقبال خوب جوانان به عنوان یکی از مثال‌های این اقدامات خبر داد و تاکید کرد: پویش ویژه شهادت سپهبد سلیمانی، پویش ختم قرآن، پویش هم سرنوشتیم، پویش‌های مرتبط با تقدیر از کادر درمانی، کمک به مردم و نیازمندان و پویش‌های ویژه ماه رمضان شامل عکاسی، ادعیه خوانی و فیلم‌برداری از آن و … در زمره این اقدامات بودند که با استقبال خوب مردم روبرو شدند.

هجمه فرهنگی دشمنان

حجت‌الاسلام محمد حسین‌پور از کارشناسان مسائل دینی نیز نقش تبلیغ را در زندگی امروز که هجمه فرهنگی دشمنان بر جامعه چنبره زده را بسیار مهم می‌داند و می‌گوید: سازمان تبلیغات اسلامی به مثابه سیاست‌گذار و تبیین‌کننده نقشه راه برای مقابله با این هجمه فرهنگی نقشی مهم دارد.

حسین پور با بیان اینکه یکی از مسائلی که نقشه راه تبلیغات اسلامی برای تبیین شیوه‌های مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان محسوب می‌شود، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: این بیانیه در واقع نقشه راه ادامه حیات با برکت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی می‌بایست با استفاده از ظرفیت جوانان همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بیان شد، برخی اقدامات به خصوص در حوزه فضای مجازی و تولید محتوا را برون‌سپاری کند زیرا استفاده از فکر جوانان این روزها بهتر جواب می‌دهد.

احصاء روش‌های نوین تبلیغ/ استان سمنان مهد ظرفیت‌های فرهنگی است

باید کارها را برون سپاری کرد

دیگر فعال جبهه انقلاب فرهنگی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، برونی کردن و عینی سازی اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی را در سطح استان خواستار شد و به خبرنگار مهر گفت: یکی از مسائلی که می‌بایست از آن به‌خوبی بهره برد استفاده از ظرفیت شهدا است شهدای دانش‌آموز، شهدای روحانی، شهدای کارمند و معلم و … که خوشبختانه استان سمنان به عنوان دارالشهدا ظرفیت‌های عظیمی در این حوزه دارد.

حجت‌الاسلام حسین ماروسی با بیان اینکه امروز باید به عینه شاهد ترویج سیره و شناساندن شهدا به جوانان باشیم، بیان داشت: استان سمنان بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و این یعنی سه هزار ظرفیت نورانی که بتوانیم با آن ده‌ها هزار جوان امروز را با مسائل مرتبط با دین اسلام جهاد در راه خدا، مسائل دینی و عقیدتی و … آشنا سازیم اما باید این مسائل عینی سازی شوند تا نتایج آن مشخص شود.

وی افزود: امروز در تمام مراسم و یادواره شهدا جوانان در صف اول هستند و این مهم نشان می‌دهد که مطالبه در این زمینه از سوی جوانان وجود دارد، وقتی مطالبه است یعنی بستر مهیا می‌شود پس باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهتر استفاده کنیم.

زیرساخت‌ها را مهیا کنیم

یکی دیگر از فعالان فرهنگی نیز با بیان اینکه کرونا به ما نشان داد که اهمیت فضای مجازی در زمینه تربیت و آموزش و ترویج مسائل عقیدتی و تربیتی و … دارای اهمیت فراوانی است، گفت: کرونا تجربه‌خوبی بود چرا که نشان داد آموزش و پرورش ما هنوز در زمینه زیرساخت ارتباط مجازی با زیرمجموعه خودش عاجز است و مشکلات عدیده‌ای دارد.

حجت‌الاسلام علی احمدی حسن زاده با بیان اینکه وقتی زیرساخت‌ها وجود دارد اما برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از آن نیست یعنی باید بدانیم که یک جای کار ایراد دارد، گفت: آموزش و پرورش و بسیاری نهادها و ارگان‌های آموزشی و فرهنگی و … تازه در زمان کرونا به فکر افتادند تا زیرساخت‌ها توسعه مجازی خود را ایجاد کنند موضوعی که دشمنان دو دهه است آن را در همین کشور ما راه‌اندازی و حتی آزمایش کرده‌اند.

وی افزود: انسان هرچه می‌کارد درو می‌کند لذا به نظر می‌رسد در زمینه ایجاد زیرساخت‌های توسعه فرهنگی هنوز راه‌های نرفته زیادی وجود دارد در نتیجه به عقیده من سازمان تبلیغات اسلامی باید زیرساخت‌های خود را برای ارتباط‌گیری بهتر با نسل جوان تقویت کند.

نظرات مختلف هستند اما همه آن‌ها در ضرورت به کارگیری از ظرفیت‌ها برای تبلیغ حکیمانه دین بین نسل جوان که این روزها زیر بار فشار و هجمه فرهنگی دشمنان است، اشتراک دارند.


خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: وقتی امام خمینی (ره) در یکم تیرماه ۶۰ فرمان تأسیس تبلیغات اسلامی را صادر فرمودند با قلبی آرام و مملو از دانش به‌خوبی می‌دانستند که چه کمبودهای در مسیر رشد نهال آن روزهای انقلاب اسلامی وجود دارد که باید انقلاب را از این کمبودها و مشکلات پیرامون آن دور ساخت.

استان سمنان اما در زمره نخستین استان‌هایی بود که سازمان تبلیغات اسلامی و به عبارت درست‌تر اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان را در شاهرود راه‌اندازی کرد تا به ندای امامش لبیک بگوید. سازمانی که در ابتدا شاید کمتر کسی درباره رسالت‌هایش اطلاع داشت اما چندی که گذشت حضور روحانیان طراز اول در آن سبب شد تا فتنه‌های سال‌های اول دهه ۶۰ سر از خانه‌ها و عقاید مردم استان سمنان درنیاورد.

ایجاد یک سازمان تأثیرگذار

تجربه گنبد که همین نزدیکی استان سمنان است و چندین شهید انقلاب اسلامی نیز مانند شهید بوجاری از خطه قومس تقدیم انقلاب شد نشان داد که اهمیت حراست جوانان و افکار جامعه از مسائل التقاطی و منحرفه تا چه اندازه است.

اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با یک دفتر کوچک و چند روحانی باانگیزه کار خود را آغاز کرد و امروز بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه این اداره کل با داشتن زیرمجموعه‌های عظیم و سترگ چون صدها هیئت مذهبی و کانون‌های فرهنگی دینی، بیش از دو هزار و ۵۰۰ مداح و شاعر آئینی، نزدیک به ۸۰ خانه عالم روستایی، ده‌ها خانه قرآنی شهری و روستایی، مؤسسات قرآنی، رسانه‌هایی چون تبیان و خبرگزاری مهر و ده‌ها و صدها روحانی ثابت و مستقر، بانوان فرهیخته، مساجد و … خود به رکنی برای توسعه فرهنگ دینی تبدیل شده است.

رسالت‌های تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره رسالت‌های این اداره کل، به خبرنگار مهر، می‌گوید: همان‌طور که در اساس‌نامه و فرمان امام خمینی (ره) نیز در زمان تأسیس این نهاد ذکرشده، تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلام رسالت این اداره کل است.

حجت‌الاسلام علی شکری بابیان اینکه باگذشت زمان روش‌ها و شیوه‌های این تبلیغ حکیمانه نیز تغییر کرده است، تأکید داشت: مهم‌ترین ملاکی که باید در زمینه تبلیغ به آن توجه داشت مخاطب سنجی است یعنی بدانیم که مخاطب در چه سنی چه محتوایی را با چه زبانی نیاز دارد.

وی بابیان اینکه در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی با ایجاد مدیریت فضای مجازی در ذیل معاونت فرهنگی سعی دارد تا از همه ابزارها برای ترویج و توسعه فرهنگ دینی بهره گیرد، بیان داشت: امروز یکی از رسالت‌های تبلیغات اسلامی تبلیغ و توسعه محتوای فاخر فرهنگی و دینی است، مقوله‌ای که جوانان ما به آن به‌شدت نیازمند هستند.

احصاء روش‌های نوین تبلیغ/ استان سمنان مهد ظرفیت‌های فرهنگی است

مدیریت فضای مجازی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به سخنان هفته پیش رئیس تبلیغات اسلامی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین قمی نکته‌ای را بیان کرد که در حقیقت شمه‌ای از حقیقت جامعه ما است و آن اینکه امروز حجم تولید محتوای دشمنان در فضای مجازی سه برابر داخل است.

شکری بابیان اینکه این نکته نشان می‌دهد که هر میزان کار در حوزه فضای مجازی انجام شود، کم است، بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و دینی، ورزشی، تبلیغی، سیاسی، اجتماعی و … در بستر استفاده از فضای مجازی برای تولید محتوای فاخر فرهنگی مقوله‌ای است که در دستورکار سازمان تبلیغات اسلامی و بالطبع مجموعه ما در استان سمنان نیز قرارگرفته است.

وی افزود: در کنار این موضوع، برگزاری گفتمان‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، ارتباط با جوانان، توسعه برنامه‌های فرهنگی و دینی، اوقات فراغت و ده‌ها برنامه دیگر سالانه در سطح استان سمنان انجام می‌شود که با استقبال خوبی نیز از ناحیه خانواده‌ها روبرو می‌شود.

نقش روحانیان بی‌بدیل است

امام‌جمعه شاهرود نیز ضمن گرامی داشت روز تبلیغ، رسالت روحانیان را مقدس خواند و بیان داشت: یکی از مسائلی که مردم به عینه فعالیت و اقدامات روحانیان را به چشم دیدند، موضوع کرونا و قرارگاه مردمی مبارزه با آن در کنار مواسات بود.

حجت‌الاسلام عباس امینی با بیان اینکه روحانیان در کنار مردم در زمینه کمک به اقشار مختلف، جمع آوری کمک‌های مردمی، شناسایی نیازمندان، مدیریت توزیع کمک‌ها و حتی مسائل عملیاتی و جهادی چون ضدعفونی کردن معابر حتی سر زدن به بیمارستان‌ها کمک به کادر درمانی و پرستاری از بیماران و … اقدامات خوبی را صورت دادند.

وی با بیان اینکه تبلیغ تنها در بیان نیست بلکه تبلیغ عملی، مهمترین رکن تبلیغ دین مبین اسلام است، افزود: روحانیان ما با کار جهادی که در زمینه تغسیل اموات کرونایی که واجبی روی زمین‌مانده بود صورت دادند به واقع خدمت‌رسانی به مردم را به منصه بروز و ظهور رساندند.

همه اقشار مخاطب هستند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه این اداره کل از لحاظ مخاطب یکی از بزرگترین مجموعه‌ها را دارد، گفت: جامعه هدف این اداره کل در تمام شهرستان‌های استان از جوانان تا بزرگسالان و حتی مهاجران افغانستانی مقیم استان سمنان است و برای همه این اقشار برنامه‌های خاصی تدارک دیده‌شده است.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد با بیان اینکه روحانیان نقش بسزایی در ترویج و توسعه فرهنگ دینی دارند، تاکید کرد: امروز روحانیان با توجه به تغییر سلیقه و مخاطب با استفاده از شیوه‌های نوین غالباً با بهره‌گیری از فضای مجازی توانسته‌اند اقدامات خوبی را در سطح استان سمنان انجام دهند.

وی از برگزاری پویش‌های بزرگ و کوچک در سطح استان با استقبال خوب جوانان به عنوان یکی از مثال‌های این اقدامات خبر داد و تاکید کرد: پویش ویژه شهادت سپهبد سلیمانی، پویش ختم قرآن، پویش هم سرنوشتیم، پویش‌های مرتبط با تقدیر از کادر درمانی، کمک به مردم و نیازمندان و پویش‌های ویژه ماه رمضان شامل عکاسی، ادعیه خوانی و فیلم‌برداری از آن و … در زمره این اقدامات بودند که با استقبال خوب مردم روبرو شدند.

هجمه فرهنگی دشمنان

حجت‌الاسلام محمد حسین‌پور از کارشناسان مسائل دینی نیز نقش تبلیغ را در زندگی امروز که هجمه فرهنگی دشمنان بر جامعه چنبره زده را بسیار مهم می‌داند و می‌گوید: سازمان تبلیغات اسلامی به مثابه سیاست‌گذار و تبیین‌کننده نقشه راه برای مقابله با این هجمه فرهنگی نقشی مهم دارد.

حسین پور با بیان اینکه یکی از مسائلی که نقشه راه تبلیغات اسلامی برای تبیین شیوه‌های مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان محسوب می‌شود، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: این بیانیه در واقع نقشه راه ادامه حیات با برکت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی می‌بایست با استفاده از ظرفیت جوانان همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بیان شد، برخی اقدامات به خصوص در حوزه فضای مجازی و تولید محتوا را برون‌سپاری کند زیرا استفاده از فکر جوانان این روزها بهتر جواب می‌دهد.

احصاء روش‌های نوین تبلیغ/ استان سمنان مهد ظرفیت‌های فرهنگی است

باید کارها را برون سپاری کرد

دیگر فعال جبهه انقلاب فرهنگی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، برونی کردن و عینی سازی اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی را در سطح استان خواستار شد و به خبرنگار مهر گفت: یکی از مسائلی که می‌بایست از آن به‌خوبی بهره برد استفاده از ظرفیت شهدا است شهدای دانش‌آموز، شهدای روحانی، شهدای کارمند و معلم و … که خوشبختانه استان سمنان به عنوان دارالشهدا ظرفیت‌های عظیمی در این حوزه دارد.

حجت‌الاسلام حسین ماروسی با بیان اینکه امروز باید به عینه شاهد ترویج سیره و شناساندن شهدا به جوانان باشیم، بیان داشت: استان سمنان بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و این یعنی سه هزار ظرفیت نورانی که بتوانیم با آن ده‌ها هزار جوان امروز را با مسائل مرتبط با دین اسلام جهاد در راه خدا، مسائل دینی و عقیدتی و … آشنا سازیم اما باید این مسائل عینی سازی شوند تا نتایج آن مشخص شود.

وی افزود: امروز در تمام مراسم و یادواره شهدا جوانان در صف اول هستند و این مهم نشان می‌دهد که مطالبه در این زمینه از سوی جوانان وجود دارد، وقتی مطالبه است یعنی بستر مهیا می‌شود پس باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهتر استفاده کنیم.

زیرساخت‌ها را مهیا کنیم

یکی دیگر از فعالان فرهنگی نیز با بیان اینکه کرونا به ما نشان داد که اهمیت فضای مجازی در زمینه تربیت و آموزش و ترویج مسائل عقیدتی و تربیتی و … دارای اهمیت فراوانی است، گفت: کرونا تجربه‌خوبی بود چرا که نشان داد آموزش و پرورش ما هنوز در زمینه زیرساخت ارتباط مجازی با زیرمجموعه خودش عاجز است و مشکلات عدیده‌ای دارد.

حجت‌الاسلام علی احمدی حسن زاده با بیان اینکه وقتی زیرساخت‌ها وجود دارد اما برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از آن نیست یعنی باید بدانیم که یک جای کار ایراد دارد، گفت: آموزش و پرورش و بسیاری نهادها و ارگان‌های آموزشی و فرهنگی و … تازه در زمان کرونا به فکر افتادند تا زیرساخت‌ها توسعه مجازی خود را ایجاد کنند موضوعی که دشمنان دو دهه است آن را در همین کشور ما راه‌اندازی و حتی آزمایش کرده‌اند.

وی افزود: انسان هرچه می‌کارد درو می‌کند لذا به نظر می‌رسد در زمینه ایجاد زیرساخت‌های توسعه فرهنگی هنوز راه‌های نرفته زیادی وجود دارد در نتیجه به عقیده من سازمان تبلیغات اسلامی باید زیرساخت‌های خود را برای ارتباط‌گیری بهتر با نسل جوان تقویت کند.

نظرات مختلف هستند اما همه آن‌ها در ضرورت به کارگیری از ظرفیت‌ها برای تبلیغ حکیمانه دین بین نسل جوان که این روزها زیر بار فشار و هجمه فرهنگی دشمنان است، اشتراک دارند.

کد خبر 4953913


آداب و رسوم شب یلدا در استان مازندران