فورد، آدیداس و ریبوک هم به جمع تحریم‌کنندگان تبلیغات فیسبوک پیوستند


سرویس بین الملل خرداد _فرهنگ مرات :تعداد بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و برندهای نام آشنای تجاری در چند روز اخیر به پویش "توقف سودآوری از تنفر” پیوستند. این نام‌های بزرگ به افکار عمومی متعهد شدند که حداقل در ماه...

سرویس بین الملل خرداد _فرهنگ مرات :تعداد بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و برندهای نام آشنای تجاری در چند روز اخیر به پویش "توقف سودآوری از تنفر” پیوستند. این نام‌های بزرگ به افکار عمومی متعهد شدند که حداقل در ماه جاری از پرداخت پول و عقد قرارداد به منظور تبلیغات در فضای فیسبوک سرباز بزنند تا فشار بر روی این شبکه اجتماعی برای کنترل بیشتر محتوای منتشر شده در آن بیشتر شود. این جنبش به انتشار آزادانه مطالبی معترض است که کینه‌توزانه، تفرقه افکن و تنفرآمیز است و اطلاعات نادرستی را از این طریق پیش روی کاربران این شبکه اجتماعی می‌گذارد.

به گزارش خرداد ، البته اگرچه تا کنون نام‌های بزرگ و برندهای معتبری به این پویش پیوسته‌اند که برای مردم محبوب و قابل اعتنا هستند اما باید گفت این نام‌های تجاری در زمره بزرگترین مشتریان تبلیغات در فضای فیسبوک نیستند و هیچ‌کدام از این برندهای تجاری در لیست ۱۰۰ مشتری بزرگ فیسبوک از منظر مالی قرار ندارند. هرچند این کمپین در حال رشد و بزرگ‌تر شدن است اما تا کنون تنها ۲درصد از مشتریان فیسبوک بر مبنای رقم قراردادهای مالی با این شبکه اجتماعی به پویش تحریم تبلیغات پیوسته‌اند. اما محبوبیت این برندها و شرکت‌ها سبب شده تا افمارعمومی هم نسبت به این ماجرا حساس شود و از این رو فیسبوک برای تغییر در رویه خود از حانب افکار عمومی تحت فشار قرار بگیرد.

برندهای نام آشنا و محبوب آدیداس و ریبوک تمام تبلیغات جهانی خود در شبکه‌ اجتماعی فیسبوک و نیز شبکه اجتماعی اینستاگرام که متعلق به شرکت فیسبوک است را فعلا برای ماه جولای به حالت تعلیق درآوردند. در بیانیه این دو شرکت آمده است که این تصمیم آن‌ها می‌تواند تا زمانی که فیسبوک محیطی امن و سالم برای کاربران فراهم کند تمدید شود. فست‌فودهای زنجیره‌ای دنیز هم اعلام کرده است همراه با آدیداس و ریبوک فعلا تا پایان جولای در فیسبوک تبلیغی نخواهد داشت.

شرکت‌های بست‌بای و کلوراکس که دو شرکت بزرگ و نامداری هستند که در آمریکا به مشتریان خود خدمات الکترونیکی و نظافتی ارائه می‌دهند هم اعلام کردند قراردادهای تبلیغاتی خود با فیسبوک را حداقل تا ماه دسامبر معلق خواهند کرد و بودجه‌ای که برای تبلیغات در فیسبوک کنار گذاشته بودند را به تبلیغ در رسانه‌هایی اختصاص خواهند داد که بر روی رعایت حقوق کاربران خود تاکید و اصرار داشته باشند.

کارخانه خودروسازی محبوب و مهم فورد هم اعلام کرده است تا ۳۰ روز با فیسبوک قطع همکاری خواهد کرد. شرکت تولیدات الکترونیکی اچ‌پی هم که از محبوبیت حهانی برخوردارست و از لپ‌تاپ گرفته تا چاپگر را به بازار عرضه می‌کند به کوتاهی و سهل‌انگاری‌های صورت گرفته در نظارت بر محتوا توسط فیسبوک اعتراض کرده است و گفته است وقتی به فیسبوک بازخواهد گشت که حراست از حقوق کاربران و نظارت بر محتوا تغییرات محسوس و مثبتی کرده باشد.

همچنین برند ورزشی نام آشنای پوما هم به تازگی به این پویش پیوسته است. به این نام‌ها می‌توان نام‌های بزرگ دیگری مانند کوکاکولا، هوندا، استارباکس و ... را هم اضافه کرد. تعدادی از این شرکت‌ها اعلام کردند که از این پس با شبکه‌ها و رسانه‌های دیگری همکاری خواهند کرد و قرار نیست به فیسبوک بازگردند.

این پویش در اعتراض به سیاست‌های نظارتی فیسبوک شکل گرفت که به کاربران و بالاخص فرقه‌های افراطی و تندرو اجازه می‌داد مطالبی با محتوای نژادپرستانه، خشن و مبتنی بر دروغ را بدون هیچ مانعی در این فضا منتشر کنند. انتشار این مطالب در واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های مختلفی که کاربران در مورد اعتراضات سراسری آمریکا اتخاذ می‌کردند نمود گسترده‌تری داشت و سبب شد این کمبود نظارت بر محتوا هم نمود بیشتری پیدا کند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تغییر حالت چشم خاتمی خبرساز شد+تصاویر