معرفی نسخه هیبریدی مازراتی گیبلی | آغاز عصری جدید برای خودروساز ایتالیایی
مازراتی از خودروی هیبریدی لوکس و جذاب خود رونمایی کرد، این خودرو نخستین محصول تاریخ مازراتی است که از فناوری هیبریدی در آن استفاده میشود.
به گزارش شهرآرانیوز، شرکت مازراتی از نسخه هیبریدی گیبلی رونمایی کرد. این نسخه دارای جلوپنجره متفاوت و جدیدی بوده و در قاب چراغهای آن بازنگری شده است. پیشرانه گیبلی هیبریدی متشکل از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و سیستم هیبرید نرم ۴۸ ولتی است. این پیشرانه در مجموع ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
به گفته مازراتی، گیبلی هیبریدی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، نیازمند ۵.۷ ثانیه زمان است و در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم میتواند به نهایت سرعت ۲۵۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بر اساس استاندارد WLTP گیبلی هیبریدی در هر صد کیلومتر ترکیبی بین ۸.۵ الی ۹.۶ لیتر بنزین میسوزاند.
نسخه هیبریدی گیبلی در مقایسه با نسخه دیزلی ۸۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد
سیستم هیبریدی مازراتی گیبلی، دارای یک تقویتکننده الکتریکی اضافی (e-Booster) است که برای نخستین بار در این سگمنت شاهد استفاده از آن هستیم. خودروساز ایتالیایی مدعی است این تقویتکننده تعادل بسیار خوبی بین عملکرد، راندمان و لذت رانندگی ایجاد میکند.
به منظور دستیابی به توزیع وزن مناسب، مهندسین مازراتی پک باتری را در پشت خودرو تعبیه کردهاند. با آنکه این سدان لوکس از پیشرانهای هیبریدی برخوردار است، اما سرنشینان آن خواهند توانست از صدای اصیل یک مازراتی لذت ببرند. این امر به لطف سیستم اگزوز بهینهسازی شده و ارتعاشدهندههای مخصوص حاصل شده است.
چراغهای عقب گیبلی هیبریدی از ۳۲۰۰ GT و کانسپت آلفیری الگوبرداری شدهاند
نسخه هیبریدی مازراتی گیبلی را میتوان از روی رنگ آبی موجود در برخی قسمتها – مثل شکافهای جانبی، کالیپرهای ترمز و لوگوی نصب شده روی ستون عقب – شناسایی کرد. در داخل کابین نیز دوخت روکشها و لوگوی مازراتی روی پشتسریهای صندلی به همین رنگ هستند.
مازراتی با گیبلی هیبریدی یک برنامه اختصاصی به نام Maserati Connect را معرفی کرده است. این برنامه همانطور که از نامش پیداست، امکان مبادله دائمی اطلاعات و دریافت آپدیتهای نرمافزاری را میسر میسازد.
علاوهبر این خودروساز ایتالیایی سدان محبوب خود را به سیستم دستیار هوشمند چندرسانهای، نمایشگر بزرگ ۱۰.۱ اینچی سیستم اینفوتینمنت و نشاندهندههای جدید در پشت فرمان تجهیز کرده است.
شایان ذکر است گیبلی هیبریدی فقط یکی از گامهای مازراتی در راستای تولید مدلهای پاک به شمار میرود. این کمپانی در نظر دارد سال آینده نسل جدید گرنتوریسمو و گرنکابریو را با پیشرانه تمام الکتریکی معرفی کند.
منبع:دیجیاتو
به گفته مازراتی، گیبلی هیبریدی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، نیازمند ۵.۷ ثانیه زمان است و در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم میتواند به نهایت سرعت ۲۵۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بر اساس استاندارد WLTP گیبلی هیبریدی در هر صد کیلومتر ترکیبی بین ۸.۵ الی ۹.۶ لیتر بنزین میسوزاند.
نسخه هیبریدی گیبلی در مقایسه با نسخه دیزلی ۸۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد
سیستم هیبریدی مازراتی گیبلی، دارای یک تقویتکننده الکتریکی اضافی (e-Booster) است که برای نخستین بار در این سگمنت شاهد استفاده از آن هستیم. خودروساز ایتالیایی مدعی است این تقویتکننده تعادل بسیار خوبی بین عملکرد، راندمان و لذت رانندگی ایجاد میکند.
به منظور دستیابی به توزیع وزن مناسب، مهندسین مازراتی پک باتری را در پشت خودرو تعبیه کردهاند. با آنکه این سدان لوکس از پیشرانهای هیبریدی برخوردار است، اما سرنشینان آن خواهند توانست از صدای اصیل یک مازراتی لذت ببرند. این امر به لطف سیستم اگزوز بهینهسازی شده و ارتعاشدهندههای مخصوص حاصل شده است.
چراغهای عقب گیبلی هیبریدی از ۳۲۰۰ GT و کانسپت آلفیری الگوبرداری شدهاند
نسخه هیبریدی مازراتی گیبلی را میتوان از روی رنگ آبی موجود در برخی قسمتها – مثل شکافهای جانبی، کالیپرهای ترمز و لوگوی نصب شده روی ستون عقب – شناسایی کرد. در داخل کابین نیز دوخت روکشها و لوگوی مازراتی روی پشتسریهای صندلی به همین رنگ هستند.
مازراتی با گیبلی هیبریدی یک برنامه اختصاصی به نام Maserati Connect را معرفی کرده است. این برنامه همانطور که از نامش پیداست، امکان مبادله دائمی اطلاعات و دریافت آپدیتهای نرمافزاری را میسر میسازد.
علاوهبر این خودروساز ایتالیایی سدان محبوب خود را به سیستم دستیار هوشمند چندرسانهای، نمایشگر بزرگ ۱۰.۱ اینچی سیستم اینفوتینمنت و نشاندهندههای جدید در پشت فرمان تجهیز کرده است.
شایان ذکر است گیبلی هیبریدی فقط یکی از گامهای مازراتی در راستای تولید مدلهای پاک به شمار میرود. این کمپانی در نظر دارد سال آینده نسل جدید گرنتوریسمو و گرنکابریو را با پیشرانه تمام الکتریکی معرفی کند.
منبع:دیجیاتو