بررسی طرح «اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش»


بررسی طرح «اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش»

طرح «اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش» توسط بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم‌اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با موضوع طرح «اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش» در محل سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار شد، در این نشست سجاد صدیقی مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در ابتدا با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی تاکید شده است که یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش و پرورش است اما در این حوزه طی سال ها کم کاری شده است، گفت: دغدغه برای تعلیم و تربیت در ابتدای انقلاب جدی بود که نشانه آن را در تبدیل وضعیت مدارس از سه شیفت به دو شیفت و به یک شیفت و کاهش تراکم ۵۱ نفره دانش آموزان در کلاس ها می توان دید. اما پس از مدتی جریان سیاست‌گذاری آموزش و پرورش دچار غفلت شد و حتی امروز دوباره شاهد هستیم مدارس دارند دو شیفت می شوند.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب تنها کسی هستند که دغدغه اساسی در حوزه آموزش و پرورش دارند.

به گفته وی ضرورت امروز آموزش و پرورش، نیروی انسانی است که باید به صورت کمی و کیفی مورد توجه قرار بگیرد و باید در این امر و سایر امور تحول بنیادین در آموزش و پرورش را جدی دنبال کنیم.

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اگر در عرصه دفاعی و سلامت و پزشکی در دنیا رتبه‌های بالا داریم به دلیل رویش نسل جوان پویا و سرزنده در کشور است. برای اینکه در آموزش و پرورش اتفاقی بیفتد باید مثل حوزه دفاعی و سلامت عمل کنیم. باید به کمک رسانه‌ها موضوع تحول بنیادین آموزش و پرورش را دنبال کنیم و می‌توانیم مسائل این حوزه را حل کنیم. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان می‌تواند در حل مسائل کشور نقش‌آفرینی کند. در مسئله خرید خدمات آموزشی نسل جوان و نو، موضع خوبی گرفت. همچنین در مسئله واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور توسط جوانان پویا و سرزنده مواضع انقلابی گرفته شد.

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: مجموعه جزوات چهارمین دوره نظام مباحث آموزش و پرورش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در تابستان ۹۹ تحت عنوان کتاب نظام توحیدی آموزش و پرورش تدوین شد که کتاب خوبی است، باید بتوانیم نسبت به اولویت‌های آموزش و پرورش با رسانه‌ها به اشتراک نظر برسیم و بتوانیم تعامل خوبی در زمینه تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته باشیم.

در ادامه این مراسم حمیدرضا قائم‌پناه دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور ددرباره طرح «اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش» توضیحاتی ارائه داد و گفت: ضریب دادن بیشتر از حد رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی به معیشت و حقوق معلمان، هویت معلمی را نشانه گرفته است و جای نقد دارد و در طرح اقدام رسانه‌ای برای تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره کرده‌ایم که جزوه کامل این طرح را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

وی بیان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همواره با چالش‌هایی همراه بوده است که پیگیری حل این چالش‌ها از نکات قابل توجهی می‌تواند باشد که رسانه‌ها می‌توانند با آن بستر به نظام تعلیم و تربیت کمک کنند. چالش‌هایی اعم از عدم آشنایی بدنه آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین، رویکرد تحریف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و چالش اسناد بیگانه و همچون سند آموزش ۲۰۳۰ در حوزه سند تحول وجود دارد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: کمبود نیروی انسانی، طرح خرید خدمات آموزشی و فساد حکمرانی در نظام آموزش و پرورش از جمله موضوع‌های دیگری است که در طرح اقدام رسانه‌ای برای تحول بنیادین آموزش و پرورش در نظر گرفته‌ایم. پیشنهاد ما به رسانه‌ها ضریب رسانه‌ای به اقدامات تشکل‌های دانشجویی پیرامون مبارزه با فساد حکمرانی در آموزش و پرورش، اطلاع‌رسانی و گفتمان کردن این موضوعات با تهیه بسته‌های خبری، برگزاری میزگردها و نشست‌ها حول این محور، برگزاری مناظره یا مصاحبه با وزیر اسبق آموزش و پرورش و به چالش کشیدن و قرار دادن او در مقام پاسخگویی، پیگیری و مطالبه موضوعات از قوه قضائیه و رسانه‌ای کردن تبعات و آسیب‌های این تصمیمات به نظام آموزشی است.

قائم‌پناه گفت: برای موضوعات خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان، محتوای کتب آموزشی و عدالت آموزشی، پیشنهادهای خوبی داریم که در برنامه پیشنهادی اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش به رسانه‌ها می‌دهیم.


به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم‌اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با موضوع طرح «اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش» در محل سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار شد، در این نشست سجاد صدیقی مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در ابتدا با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی تاکید شده است که یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش و پرورش است اما در این حوزه طی سال ها کم کاری شده است، گفت: دغدغه برای تعلیم و تربیت در ابتدای انقلاب جدی بود که نشانه آن را در تبدیل وضعیت مدارس از سه شیفت به دو شیفت و به یک شیفت و کاهش تراکم ۵۱ نفره دانش آموزان در کلاس ها می توان دید. اما پس از مدتی جریان سیاست‌گذاری آموزش و پرورش دچار غفلت شد و حتی امروز دوباره شاهد هستیم مدارس دارند دو شیفت می شوند.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب تنها کسی هستند که دغدغه اساسی در حوزه آموزش و پرورش دارند.

به گفته وی ضرورت امروز آموزش و پرورش، نیروی انسانی است که باید به صورت کمی و کیفی مورد توجه قرار بگیرد و باید در این امر و سایر امور تحول بنیادین در آموزش و پرورش را جدی دنبال کنیم.

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اگر در عرصه دفاعی و سلامت و پزشکی در دنیا رتبه‌های بالا داریم به دلیل رویش نسل جوان پویا و سرزنده در کشور است. برای اینکه در آموزش و پرورش اتفاقی بیفتد باید مثل حوزه دفاعی و سلامت عمل کنیم. باید به کمک رسانه‌ها موضوع تحول بنیادین آموزش و پرورش را دنبال کنیم و می‌توانیم مسائل این حوزه را حل کنیم. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان می‌تواند در حل مسائل کشور نقش‌آفرینی کند. در مسئله خرید خدمات آموزشی نسل جوان و نو، موضع خوبی گرفت. همچنین در مسئله واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور توسط جوانان پویا و سرزنده مواضع انقلابی گرفته شد.

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: مجموعه جزوات چهارمین دوره نظام مباحث آموزش و پرورش مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در تابستان ۹۹ تحت عنوان کتاب نظام توحیدی آموزش و پرورش تدوین شد که کتاب خوبی است، باید بتوانیم نسبت به اولویت‌های آموزش و پرورش با رسانه‌ها به اشتراک نظر برسیم و بتوانیم تعامل خوبی در زمینه تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته باشیم.

در ادامه این مراسم حمیدرضا قائم‌پناه دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور ددرباره طرح «اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش» توضیحاتی ارائه داد و گفت: ضریب دادن بیشتر از حد رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی به معیشت و حقوق معلمان، هویت معلمی را نشانه گرفته است و جای نقد دارد و در طرح اقدام رسانه‌ای برای تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره کرده‌ایم که جزوه کامل این طرح را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

وی بیان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همواره با چالش‌هایی همراه بوده است که پیگیری حل این چالش‌ها از نکات قابل توجهی می‌تواند باشد که رسانه‌ها می‌توانند با آن بستر به نظام تعلیم و تربیت کمک کنند. چالش‌هایی اعم از عدم آشنایی بدنه آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین، رویکرد تحریف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و چالش اسناد بیگانه و همچون سند آموزش ۲۰۳۰ در حوزه سند تحول وجود دارد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: کمبود نیروی انسانی، طرح خرید خدمات آموزشی و فساد حکمرانی در نظام آموزش و پرورش از جمله موضوع‌های دیگری است که در طرح اقدام رسانه‌ای برای تحول بنیادین آموزش و پرورش در نظر گرفته‌ایم. پیشنهاد ما به رسانه‌ها ضریب رسانه‌ای به اقدامات تشکل‌های دانشجویی پیرامون مبارزه با فساد حکمرانی در آموزش و پرورش، اطلاع‌رسانی و گفتمان کردن این موضوعات با تهیه بسته‌های خبری، برگزاری میزگردها و نشست‌ها حول این محور، برگزاری مناظره یا مصاحبه با وزیر اسبق آموزش و پرورش و به چالش کشیدن و قرار دادن او در مقام پاسخگویی، پیگیری و مطالبه موضوعات از قوه قضائیه و رسانه‌ای کردن تبعات و آسیب‌های این تصمیمات به نظام آموزشی است.

قائم‌پناه گفت: برای موضوعات خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان، محتوای کتب آموزشی و عدالت آموزشی، پیشنهادهای خوبی داریم که در برنامه پیشنهادی اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش به رسانه‌ها می‌دهیم.

کد خبر 4996296

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

دیدن پورن توسط بچه ها، چگونه برخورد کنیم؟