روبات پیشخدمت؛ تکنولوژی دوران شیوع کرونا
پایگاه خبری رویترز اخیرا خبر داده شرکت نامی فناوری جاپانی سافت بانک در حال آزمایش یک ربات سرویس غذایی جدید در جاپان است. این ربات که سروی (Servi) نام دارد دارای طبقات مختلفی است که میتواند برای ارائه غذا به مشتریان به عنوان راهکاری هم برای رعایت فاصله اجتماعی به دلیل کووید-19 و هم کمبود نیروی کار در جاپان مورد استفاده قرار گیرد. سروی با...
پایگاه خبری رویترز اخیرا خبر داده شرکت نامی فناوری جاپانی سافت بانک در حال آزمایش یک ربات سرویس غذایی جدید در جاپان است. این ربات که سروی (Servi) نام دارد دارای طبقات مختلفی است که میتواند برای ارائه غذا به مشتریان به عنوان راهکاری هم برای رعایت فاصله اجتماعی به دلیل کووید-۱۹ و هم کمبود نیروی کار در جاپان مورد استفاده قرار گیرد. سروی با توانایی حمل غذا و نوشیدنی از آشپزخانه به میزها به عنوان یک پیشخدمت عمل خواهد کرد. این ربات از دوربینهای سه بعدی و فناوری لیدار(فناوری مورد استفاده در وسایل نقلیه خودران) برای حرکت در اطراف میزها و مشتریان استفاده خواهد کرد. ربات مذکور رسما در ماه ژانویه در جاپان عرضه شد اما تاکنون توسط برخی از رستورانها از جمله رستوران دنی (Denny's) به عنوان راهی برای ارائه خدمات بدون تماس، آزمایش شده است. هنگام عرضه نسخه کامل ربات سروی، شرکتها میتوانند این ربات را با هزینه ۹۵۰ دالر در ماه برای یک دوره سه ساله اجاره کنند. این محصول توسط شرکت بر رباتیکس (Bear Robotics) در کالیفرنیا ساخته شده است. این شرکت همچنین یک ربات موسوم به مینی سروی برای سرو نوشیدنی تولید کرده است. سروی بزرگ مجهز به دو سینی و یک ظرف سبد مانند است، در حالی که مینی سروی دارای یک سینی و یک ظرف است. هر دو ربات را میتوان با یک نمایشگر دارای صفحه لمسی یا تبلت کنترل کرد.