فرمول یک ایران – در پی خروج برنامه ریزی شده هوندا از فرمول یک در پایان فصل 2021، مرسدس تأمین موتورهای ردبول را صریحاً رد کرد.
هوندا در هفته گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو اعلام کرد که در پایان فصل 2021 از فرمول یک خارج میشود و هر دو تیم ردبول و آلفاتاوری باید دنبال تامین کننده های جدیدی برای فرمول یک 2022 بگردند.
شاید ردبول مایل به استفاده از پاوریونیت مرسدس باشد اما توتو ولف به دلایل مختلفی این پیشنهاد را رد می کند:
دلیل اصلی این است که ما چهار تیم از جمله خودمان را تأمین می کنیم. تقریباً در موقعیتی هستیم که نمی توانیم برای خودمان هم پاوریونیت تولید کنیم، بنابراین هیچ ظرفیتی وجود ندارد.
اما شک ندارم که هلموت مارکو همانطور که گفته، یک نقشه دوم (پلن بی) نیز دارد و احتمالاً نیازی به هیچ یک از تأمین کنندگان فعلی پاوریونیت ندارد.
کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول گفته که ولف صریحاً اعلام کرده است که مرسدس علاقه ای به تأمین موتور آنها ندارد. البته قابل ذکر است اگر ردبول به نتیجه ای برای 2022 نرسد، قوانین فیا، رنو را بدون در نظر گرفتن شرایط، ملزم به تأمین موتور تیم ردبول خواهد کرد.
فراری نیز ممکن است یکی از گزینه های ردبول باشد. متیا بینوتو گفت:
این چیزی است که ما باید آنرا بررسی کنیم، ما هنوز تصمیم نگرفته ایم.
به نظر من سرانجام ردبول به ما نگاهی خواهد داشت و درخواست تامین موتور می کند. آنها بدون شک تیم بزرگی هستند و فکر می کنم که تأمین آنها نیز انرژی زیادی را می طلبد.
از نظر زمان بندی، زمان بسیار کمی وجود دارد زیرا ما باید خودمان را سازماندهی کنیم. 2022 نزدیک بوده و همانطور که گفتیم، اخبار هوندا ناگهانی و غیرمنتظره بود و اکنون باید مواردی را بررسی کنیم.
این مسئله ای است که باید آن را مدنظر قرار دهیم و برای فکر کردن و تصمیم گیری آن، وقت بگذاریم.