پیشرفتهای سرسامآور دنیای غرب مرهون تمدن بزرگ اسلام است
پیامبر گرامی اسلام (ص) در مدت 23 سال رسالت خود، تکلفیش را بر اساس دستور خداوند انجام داد و بزرگترین تمدن بشری را در کمترین زمان ممکن با نشر علم و دانش، تعلیم و تربیت، تلاوت آیات حیات بخش وحی پایهگذاری نمود. آن حضرت بشر مادی و بتپرست را با تعلیمات آسمانی از خطر سقوط نجات داد و امروز پیشرفتهای دنیای غرب نیز مرهون تمدن بزرگ اسلام است. خبرگزاری...
پیامبر گرامی اسلام (ص) در مدت 23 سال رسالت خود، تکلفیش را بر اساس دستور خداوند انجام داد و بزرگترین تمدن بشری را در کمترین زمان ممکن با نشر علم و دانش، تعلیم و تربیت، تلاوت آیات حیات بخش وحی پایهگذاری نمود. آن حضرت بشر مادی و بتپرست را با تعلیمات آسمانی از خطر سقوط نجات داد و امروز پیشرفتهای دنیای غرب نیز مرهون تمدن بزرگ اسلام است. خبرگزاری صدای افغان (آوا) ـ کابل: مراسم بزرگداشت سالروز رحلت جانگداز آخرین ذخیره وحی الهی پیامبر بزرگ اسلام (ص)، شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی و هشتمین پیشوای شعیان جهان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از سوی مرکز فعالیتهای فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان (آوا) در کابل برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین علی اسود بلال عالم دین که در این محفل صحبت میکرد ضمن اشاره به تاریخ درخشان رسالت 23 ساله پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: سرانجام این ذخیره وحی الهی که از نظر یک عده باورکردنی نبود اما به حکم خداوند و سنت لایتغیر الهی در سلسله سایر پیامبران رخت از جهان ماده بر بست و در سال دهم هجری 28 صفر به سوی معبود حق شتافت و جهان بشریت را غرق در اندوه و ماتم کرد. حجت الاسلام بلال افزود؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) فطرت خدا جویی بشر را زنده کرد و رسالتش را که تعالیم عالیه الهی بود انجام داد و انسانها را با مسولیتشان آشنا کرد و پس از 23 سال اکنون مسوولیت را به دوش اوصیای عظیمالشان خود میگذارد تا آنها بقیه راه را آنگونه که مصلحت اسلام و قرآن ایجاب میکند بپیمایند. به گفته بلال پیامبر گرامی اسلام (ص) در مدت 23 سال تکلفیش را انجام داد و بزرگترین تمدن بشری را با نشر علم و دانش تعلیم و تربیت و تلاوت آیات حیات بخش وحی پایهگذاری کرد و بشر مادی و بتپرست را با تعلیمات آسمانی از خطر سقوط نجات داد و امروز پیشرفتهای سرسامآور در دنیای غرب نیز مرهون تمدن بزرگ اسلام است. او اظهار داشت که پیامبر 13 سال در مکه برای پایهگذاری درخت توحید بجای شرک و بت پرستی، آگاهیدهی و زدودن غبار جهالت و خرافه پرستی، رنج فراوان کشید و سرانجام وقتی که مکه برایش تنگ شد به مدینه هجرت کرد و شالوده حکومت اسلامی را ریخت تا فضا را برای زندگی امن کند و عدالت را تامین نماید که انسان در سایه این نعمتهای بزرگ خدایش را بهتر بشناسد و او را عبادت کند و این عبادت وسیله تقرب آنان به خداوند شود. او همچنین بیان داشت که پیامبر اسلام (ص) با تمام عظمت و بزرگی طبق سنت الهی باید از این دنیا برود زیرا زنده جاوید جز خداوند کسی نیست، اما آن حضرت در آخرین روزهای حیاتش حجت را تمام کرد و به مسجد رفت و آخرین توصیههای خویش را به امت کرد و گفت من از میان شما میروم اما دو شی گرانبها را در بین شما به امانت میگذارم که اگر به آنها تمسک بجویید هرگز گمراه نمیشوید و آنها عبارت است از قرآن و عترت من. به گفته بلال حضرت پیامبر (ص) در آخرین روزهای حیات خود قرآن و مفسرین واقعی آن که اهلبیتش باشند را به مسلمانان معرفی کرد و تاکید نمود که فاصله گرفتن از این دو امانت بزرگ سبب هلاکت شما خواهد شد. این عالم دین به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) تاکید کرد که سیره این دو امام بزرگ و تمام ائمه دین در حقیقت همان سیره رسول خدا است که عمل به آن واجب میباشد. به گفته او امام رضا (ع) وقتی که توسط مامون، خلیفه عباسی از مدینه به اجبار به مرو آورده میشود در بین راه از هیچ گونه تلاش جهت آگاهیدهی مردم دریغ نمیکند و در مسیر راه و قتی که در شهر نیشابور میرسد، مسلمانان ازدحام میکنند و از حضرت تقضا میکنند که حدیثی بگوید تا باعث هدایت و رستگاری آنان شود، امام نیز حدیث مشهور سلسله الذهب را میخواند و کاتبان آنرا مینویسند، حضرت در این حدیث میگوید خداوند فرمورده است که کلمه لا اله الله حصار من است و هرکه در آن داخل شود از عذاب من در امان است، بعد امام ادامه میدهد و اما به شرطها و شروطها و انا من شروطها این حدیث درحقیت به این معنا است که توحید بدون امامت موجب رستگاری انسان نخواهد شد. او همچنین یادآور شد که یکی از پیشوایان دیگری که در این روزها زهر جفا جگرش را پاره پاره کرد امام حسن مجتبی(ع) است که پیامبر درباره او و برادرش امام حسین (ع) گفت: الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنه و در جای دیگر فرموده است: حسن و حسین امام هستند چه بنشینند و چه قیام کنند این بدان معنا است که عملکرد این دو بزرگوار عملکرد پیامبر است و اطاعت از آنان در هر شرایط واجب. او در پایان ادامه داد: از مجموع روایات رسیده طریق از رسول خدا (ص) فهیمده میشود که پس از رسالت صفحه امامت باز میشود که در حقیقت همان ادامه خط نبوت است و اطاعت از این رهبران الهی بر همگان واجب میباشد.