سانتافه جدید در راه ایران
هاوتای A25 در نمایشگاه خودرو سال 96 معرفی شد، با این حال نتوانست به ایران بیاید تا به امروز که بهعنوان یکی از گزینههای مونتاژ برای سال 1400 شده است.ریگان کوپا و حواشی فراوانش باعث شده تا دیگر نتوان به ریگان خودرو که از شرکتهای اقماری کرمانموتور است اعتماد چندانی کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، هاوتای A25 در نمایشگاه خودرو سال ۹۶ معرفی شد، با این حال نتوانست به ایران بیاید تا به امروز که بهعنوان یکی از گزینههای مونتاژ برای سال ۱۴۰۰ شده است.ریگان کوپا و حواشی فراوانش باعث شده تا دیگر نتوان به ریگان خودرو که از شرکتهای اقماری کرمانموتور است اعتماد چندانی کرد. اما با تغییر مدیر عامل آن در ماه گذشته، زمزمههایی در خصوص احیای این برند و حضور دوباره در بازار خودرو به گوش میرسد.
حال علاوه بر انتظار برای کوپای نیوفیس در سال ۱۴۰۰، باید منتظر شاسیبلند جدیدی باشیم که ازسوی ریگان معرفی خواهدشد؛ شاسی بلندی که به گفته خطیبی، مدیر عامل جدید این شرکت، از نظر کیفیت و کلاس مابین کوپا و جیامسی است. خطیبی نام این محصول تازه را فاش نکرده است.هرچند مطرحترین گزینه هاوتای A25 است.هاوتای A25 در نمایشگاه خودرو سال ۹۶ معرفی شد؛ با این حال نتوانست به ایران بیاید تا به امروز که بهعنوان یکی از گزینههای مونتاژ برای سال ۱۴۰۰ شده است.
ریگان کوپا و حواشی فراوانش باعث شده تا دیگر نتوان به ریگان خودرو که از شرکتهای اقماری کرمانموتور است اعتماد چندانی کرد.اما با تغییر مدیر عامل آن در ماه گذشته، زمزمههایی در خصوص احیای این برند و حضور دوباره در بازار خودرو به گوش میرسد.
به اسم سانتافه،به رسم توسان
هاوتای موتورز چین تنها دو سال پس از تاسیس وارد همکاری نزدیک با هیوندای شد.حاصل این همکاری که مابین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ رخ داد ، یکی از پرفروشترین اس یووی های سایز متوسط چین به نام شنگدافی در سال ۲۰۰۹ بود. شنگدافی در واقع همان هیوندای سانتافه نسل دوم سانتافه با کد SM بود که در چین مونتاژ میشد.
این خودرو در خارج از چین با هاوتای A25 به فروش میرفت. نسخه در نظر گرفته شده برای ایران، نسل دوم این خودرو است که در سال ۲۰۱۵ (دو سال پس از معرفی نسل سوم سانتافه) عرضه شد. طراحی و ابعاد A25 دراین نسل شبیه توسان نسل دوم با کد LM است و شاهد کراساووری جمعوجور هستیم.
آپشنها؛ نه کم نه زیاد
A25 خودرویی مربوط به شش سال پیش است و از ۲۰۱۸ به اینسو که نسخه الکتریکی این خودرو معرفی شد نیز تولید آن در چین متوقف شده است. با توجه به قیمت ۱۳ تا ۱۷ هزار دلاری آن در آخرین سال تولید، در نسخه فول میتوانید انتظار کراساووری در سطح معمول بازار داشته باشید.
این نسخه A25 امکاناتی همچون TCS، ESP، دی لایت، سنسورپارک، کروز کنترل، سانروف برقی، کی لس و سیستم مولتیمدیا با صحفه نمایشگر ۸ اینچی را در اختیارتان میگذارد. بزرگترین ایرادی که به هاوتای در این قسمت وارد است تعبیه تنها دو ایربگ بر روی این خودرو است.
پیشرانه فنی
هاوتای A25 در چین با دو پیشرانه مختلف عرضه میشد. در نسخه بنزینی موتور ۱٫۵ لیتری توربو با پیشینه قدرت ۱۵۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن برمتر نقش تولید توان برای خودرو بر عهده داشت و نسخه دیزلی هاوتای A25 موتور ۱٫۸ لیتری دیزلی بود که توان تولید ۱۴۷ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن گشتاور را داشت.برای ایران نسخه بنزینی در نظر گرفته شده که نیروی آن به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته اتومات به چرخهای جلو منتقل میشود. شتاب A25 برابر با ۹٫۵ ثانیه به صورت رسمی و مصرف ترکیبیاش هم ۷٫۲ لیتر است.
قیمت احتمالی و رقبا
با توجه به سطح امکانات و ویژگیهای این کراساوور چینی، قیمت احتمالی آن بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود که در آن صورت باید با جک S5، لیفان X70 ، امویام X33s ، فیدلیتی و فردا SX5 رقابت کند.
تیتر20
2025