تی‌بی‌ام خط 3 قطار شهری مشهد در مسیر خط 4 مترو


تی‌بی‌ام خط 3 قطار شهری مشهد در مسیر خط 4 مترو

شبانگاه چهارشنبه و در عملیاتی حساس، فرایند انتقال دستگاه دمنتاژشده حفار قطارشهری خط 3 از مبدأ خیابان امامت مشهد به ایستگاه خواجه ربیع در خیابان مهر مادر آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عملیات انتقال دستگاه حفاری قطارشهری از خط ۳ برای عملیات حفاری خط ۴ آغاز شد. با این اقدام طبق وعده شهردار مشهد، عملیات حفاری این خط پیش از پایان امسال آغاز خواهد شد تا مشهد باز هم اختلاف خود در مگاپروژه‌های قطارشهری را با دیگرکلان شهر‌های کشور بیشتر کند.
شبانگاه چهارشنبه و در عملیاتی حساس، فرایند انتقال دستگاه دمنتاژشده حفار قطارشهری خط ۳ از مبدأ خیابان امامت مشهد به ایستگاه خواجه ربیع در خیابان مهر مادر آغاز شد تا یکی از مهم‌ترین اقدامات برای آغاز عملیات حفاری خط ۴ قطارشهری با موفقیت انجام شود.
طبق اعلام مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، این دستگاه دارای ۲۵ قطعه ترافیکی سنگین و ۲۵۰ قطعه ریز است که تاکنون برخی قطعات کوچک این دستگاه جابه جا شده است.


پایان انتقال تا ۲۵ بهمن

کیانوش کیامرز افزود: طبق برنامه ریزی ازپیش تعیین شده قرار است تا تاریخ ۲۵ بهمن ماه تمام قطعات دستگاه به ایستگاه مهرمادر منتقل شود.
وی خاطرنشان کرد: در این مرحله از انتقال این دستگاه، قطعه اصلی یا کاترهد دستگاه که دارای ۹.۴۵ متر قطر و ۱۴۰ تن وزن است، جابه جا شد که این عملیات ۴ ساعت به طول انجامید.


وجود فقط ۴ دستگاه حفاری در ایران

وی اضافه کرد: امیدواریم این عملیات با موفقیت انجام شود و آسیبی به قطعات وارد نشود، زیرا به طورکلی ۴ دستگاه تی بی ام (حفاری) در ایران وجود دارد که از این تعداد ۲ دستگاه در مشهد مستقر است و همه قطعات آن از خارج از کشور وارد شده، به همین دلیل حفظ سلامت قطعات از اهمیت زیادی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: این دستگاه ۱۰۵ متر طول و ۱۷۰۰ تن وزن دارد و به عنوان یک کارخانه متحرک عمل می‌کند. همچنین حدود ۸۰ نفر در ۳ شیفت کاری بر روی دستگاه کار می‌کنند که کار اصلی آن حفاری تونل به صورت مکانیزه است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کپشن غمگین | 100 کپشن غمگین خاص کوتاه و بلند برای استوری و پست