سلامت نیوز:شما میتوانید فرآیند طراحی لوگو را طی سه مرحله آسان و سریع انجام دهید و طی چند دقیقه میتوانید لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید. پیشنهاد میکنیم این مراحل را امتحان کنید و لوگو را به ویژه در حوزه پزشکی بدون صرف هزینه و طبق سلیقه خود طراحی کنید.
طراحی لوگو پزشکی چه مراحلی دارد؟
برای طراحی لوگو پزشکی لازم است این مراحل ساده را انجام دهید تا بهترین لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید:
مرحله اول: متن لوگو را وارد کنید
مرحله دوم: یک طرح را انتخاب کنید. طرحهای گرافیکی و انواع لوگوهای موجود در حوزه پزشکی را بررسی کنید.
مرحله سوم: لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید. برای طراحی لوگو لازم است رنگ، متن و سایر عناصر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
مرحله چهارم: لوگوی طراحی شده ذخیره کنید.
برای طراحی لوگو پزشکی مناسب لازم است:
تصویری را انتخاب کنید که داستان کسب و کار شما را بیان کند. این تصویر نمادی از خدمات و فعالیتهای شما است. با این تصویر جامعه به شما به عنوان یک متخصص معتبر که برای تأمین مراقبتهای بهداشتی مورد نیاز آنها خدمات ارائه میدهد، میتواند اعتماد کند.
یک لوگو پزشکی باید مشخص، ماندگار باشد و حس اعتماد به نفس را ایجاد کند؛ اما چگونه باید یک لوگو پزشکی مناسب را برای خود انتخاب کنید؟
برای پاسخ به این سؤال لازم است از تعریف نام تجاری و نوع پیام خود شروع کنید:
لوگوی شما در مورد شما حرفهای زیادی برای گفتن دارد. رنگها، شکلها و نوع قلمهایی که انتخاب میکنید روی پیامی که ارائه میدهد، تأثیر میگذارد. هنگام طراحی لوگو پزشکی خود، حتماً مشخص کنید که پیام شما چیست.
به عنوان مثال، به عنوان یک متخصص اطفال، ممکن است یک لوگو بخواهید که در آن نوشته شود، "این مطب یک مکان امن و دوستانه است که کودکان به آنجا میآیند تا سالم شوند و سالم بمانند." یا ممکن است به عنوان یک متخصص قلب و عروق یک طرح لوگو را انتخاب کنید که میگوید "این پزشک، یک پزشک قلب با عاطفه است." یا لوگوی دستیار پزشکی میتواند بگوید، "من به پزشکی یک حس انسانی میدهم."
به خاطر داشته باشید که لوگوی شما میتواند برای جذب یک گروه خاص نیز طراحی شود. مطب یک متخصص آسیبهای فیزیکی و بدنی ممکن است یک طرح ورزشی را برای نشان دادن تمرکز فعالیت خود بر روی آسیبهای ورزشی انتخاب کند. در همین حال، یک متخصص زنان و زایمان ممکن است از رنگها و نمادهایی استفاده کند که مربوط به بیماریهای زنان باشد و این گروه افراد را جذب کند.
سپس طرح آرم خود را انتخاب کنید:
برخی از نمادها مخصوص حرفه پزشکی هستند. لوگوهای پزشکی که شامل عصای کادوسه و اسقلبیوس یا هاون داروسازی هستند، به راحتی توسط عموم مردم شناخته میشود. از طرف دیگر، ممکن است از طرحهای انتزاعی یا مدرن برای ایجاد هویت منحصر به فرد استفاده شود.
همراه با تصاویر، فونتهای بکار رفته در آرم پزشکی میتوانند به اندازه کلمات، در مورد شما و فعالیت شما پیام داشته باشند. حروف منحنی ممکن است احساس لطافت یا راحتی را به شما منتقل کنند، در حالی که خطوط مستقیم را میتواند نشان دهنده مقاومت در برابر سختی و حرفهای بودن باشد.
عنصر نهایی که باید در طراحی لوگو پزشکی در نظر گرفت، رنگ است:
هر رنگ نمادهای زیادی را نشان میدهد و برای افراد مختلف معانی مختلفی دارد، اما برخی معانی مشترک وجود دارد:
• قرمز نشان دهنده آتش، خون، خطر، شور و هیجان است.
• نارنجی با گرما، پاییز، انرژی و نشاط همراه است.
• رنگ زرد نماد آفتاب، احتیاط، نشاط و منبع الهام است.
• سبز رنگ طبیعت، پول و حسادت است.
• رنگ آبی ما را به یاد سرما، آب، یخ، آرامش و مالیخولیا میاندازد.
• رنگ سفید اغلب نماد پاکی و پاکیزگی است، اگرچه در برخی فرهنگها این رنگ نماد مرگ است.
• سیاه رنگ شب، عزاداری، مرگ و وقار است.
جهت مشاوره و سفارش طراحی لوگو، طراحی ست اداری و ثبت برند میتوانید با کانون آگهی و تبلیغات رسانه هنربرتر تماس ۰۹۱۳۳۰۵۵۱۵۶ - ۰۹۱۲۴۱۸۴۶۰۰ بگیرید.