ما طرفدار پر و پا قرص فورد رنجر هستیم. مجله اتو اکسپرس این خودرو را به عنوان برترین پیکاپ انتخاب کرده و فورد نیز به تازگی نسخهای از آن با نام تاندر را عرضه کرده است. این خودرو برای خریدارانی است که محصولی خاصتر و زیباتر میخواهند.
تاندر بر پایه تریم فول وایلدتراک شکل گرفته و بنابراین از تجهیزات زیاد و استایلی منحصربهفرد سود میبرد. از جمله این ویژگیها میتوان به رنگ بدنه خاکستری متالیک، رینگهای ۱۸ اینچی تیره و تریم مشکی براق با جزئیات قرمز اشاره کرد. این عناصر شامل جلوپنجره است که شاید نظرات دو قطبی زیادی ایجاد کند. در بخش عقب میلهای آئرودینامیکی و چراغهای LED و نوارهای قرمز را خواهید دید. همچنین نشانهای قرمز تاندر در دربها و درب پشتی نیز تکمیل کننده تغییرات بدنه هستند.
داخل کابین رنجر تاندر صندلیهای چرمی مشکی با دوخت های قرمز نصب شدهاند. همچنین همین طرح قرمز روی فرمان، بخش بالایی داشبورد و دستهدنده نیز دیده میشوند. تجهیزات استاندارد این خودرو مشابه رنجر وایلدتراک بوده و بنابراین با خودرویی مجهز روبرو هستیم. کیفیت کابین نیز با شاسی بلندهای خانوادگی فورد قابلمقایسه میباشد.
رنجر تاندر در جاده کاملاً قابل پیشبینی است. پیشرانه دیزلی ۲۱۰ اسب بخاری این خودرو قویترین پیشرانه ۴ سیلندر بکار رفته در پیکاپ ها بوده و اگرچه گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بکار رفته در خودروی تست شده خیلی ضروری به نظر نمیرسد اما کمکحال پیشرانه است.
این گیربکس در موستانگ هم بکار رفته و بنابراین گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری رنجر آن را تحتفشار قرار نمیدهد. البته به ندرت شاهد انتخاب دنده ۹ یا ۱۰ حتی در بزرگراهها خواهید بود. گیربکس موردبحث در زمان نیاز به قدرت بیشتر معکوسهای نرمی داشته و بدون ناهنجاری دندهها را سبک میکند.
یکی از برتریهای رنجر نسبت به رقبا سواری آن است. بسیاری از پیکاپ ها سواری سفتی دارند که به خاطر سیستم تعلیق عقب آنها میباشد تا به این ترتیب بتوانند بارهای یک تنی را حمل کنند. رنجر هنوز هم چنین بارهایی را حمل میکند اما سیستم تعلیق آن در زمان خالی بودن خودرو از بار عملکرد خوبی دارد. به همین خاطر سواری رنجر از نظر پایداری شبیه شاسی بلندها میباشد. از این نظر فقط تویوتا هایلوکس میتواند با فورد رقابت کند.
سیستم تعلیق جلو نیز باعث میشود سرنشینان سواری راحتی را تجربه کنند. این بخش تمامی دستاندازها را جذب کرده و ارتفاع بیشتر از سطح زمین نیز باعث میشود سریعتر از دستاندازها رد شوید و نگرانیای از بابت ناراحتی سرنشینان نداشته باشید.
در کل رنجر تاندر پیکاپ خوبی است و ارزش خود را نیز نشان میدهد. با قیمت ۴۰۴۷۴ پوندی این مدل اتوماتیک تنها ۲۳۴ پوند گرانتر از مدل وایلدتراک بوده و تقریباً ۱۰ هزار پوند ارزانتر از رپتور میباشد. البته برخلاف آن خودرو تاندر میتواند بارهای یک تنی را حمل کند و بنابراین هنوز هم به عنوان خودرویی تجاری شناخته میشود.
به این ترتیب مالیت جادهای این خودرو کمتر از مدلهای دو دیفرانسیل با تجهیزات مشابه میباشد.
رنجر تاندر انتخابی ایده آل برای خریدارانی است که به دنبال پیکاپی منحصربهفرد هستند، پیکاپی که طراحی شیکتری نسبت به وایلدتراک داشته و البته ظرفیت حمل بار آن بیشتر از رپتور باشد. این خودرو تجربه سواری برجستهای داشته و از همان تجهیزات مدل وایلدتراک سود میبرد. درعینحال جزئیات طراحی مشکی و قرمز رنجر تاندر نیز ظاهری متمایز برای این خودرو ایجاد میکند.
مشخصات فورد رنجر ۲.۰ EcoBlue 213PS Thunder auto
قیمت: ۴۰۴۷۴ پوند پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی قدرت/گشتاور: ۲۱۰ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹ ثانیه مصرف سوخت: ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر