اختلاف‌نظر در اصول سیاستگذاری کنکور وجود ندارد


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سه اصل جداسازی سنجش از پذیرش، تکرار آزمون‌ها و دادن اختیار بیشتر به دانشگاه‌ها اختلاف نظر وجود ندارد....

اختلاف‌نظر در اصول سیاستگذاری کنکور وجود ندارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سه اصل جداسازی سنجش از پذیرش، تکرار آزمون‌ها و دادن اختیار بیشتر به دانشگاه‌ها اختلاف نظر وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از ایرنا، منصور غلامی درباره ساماندهی کنکور، افزود: لایحه ساماندهی سهمیه های کنکور ذیل مباحث آمایش آموزش عالی به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت که بخشی از آن، سهمیه ها و آزمون سراسری است.

وزیر علوم گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ساماندهی این موارد وارد کار شد؛ چرا که مباحث قانونی در بحث کنکور و تحصیلات تکمیلی، ترکیب متنوعی از قوانین بوده و یک سری از این موارد به شورای عالی انقلاب فرهنگی و بخشی به مجلس شورای اسلامی مربوط است.

وی ادامه داد: شورا همچنین سیاست های مرتبط با این موضوع را تعیین می کند و به صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می برد تا آنجا مشخص شود چه بخشی را مجلس و چه بخشی را شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح کند.

وزیر علوم درباره تفاهم در سه اصل سیاستگذاری کنکور، خاطرنشان کرد: برخی از این موارد، سیاست نیست، مثلاً درصد سوابق تحصیلی فلان عدد شود، سیاست به حساب نمی آید؛ اما در کل این روند مثبت است و در سه اصل جداسازی سنجش از پذیرش، تکرار آزمون ها و دادن اختیار بیشتر به دانشگاه ها اختلاف نظر وجود ندارد.

کنکور ۱۴۰۰ بدون تغییر

غلامی با بیان اینکه درمورد سازوکارهای نظارت به خصوص در بحث کنکور باید به صورت جدی فراهم شود، تاکید کرد: مباحث حفاظت آزمون، جایی که وزن سوابق تحصیلی را افزایش می دهیم باید جدی تر باشد. با این حال آزمون سال ۱۴۰۰ طبق همان ضوابطی است که در گذشته اعلام کردیم.

وزیر علوم درباره ضوابط آزمون سال ۱۴۰۱ هم اظهار داشت: ضوابط آزمون سال ۱۴۰۱ باید از یک سال قبل به اطلاع داوطلبان کنکور برسد. بنابراین در بحث کنکور هر تغییری که قرار است رخ دهد، داوطلب باید در بدو ورود به دوره متوسطه از آن مطلع شود. باید با حوصله، زمان بندی و اطلاع رسانی مناسب به این سمت برویم که سیستم جایگزین مناسبی که اعتماد داوطلبان را جلب کند، ایجاد شود.

وی درباره سه ضلع بحث تصمیم گیری کنکور عنوان کرد: در بحث تصمیم گیری سه ضلع وجود دارد، داوطلب باید احساس عدالت و دانشگاه احساس اختیار کند، همچنین به صورت اقناعی جداسازی سنجش از پذیرش با ضوابط انجام گیرد.

غلامی خاطرنشان کرد: ساماندهی کنکور، موضوعی نیست که شب تصمیم بگیریم و صبح بگوییم اتفاق افتاده است؛ اما مسیر درستی در پیش گرفته ایم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود آهنگ علی زند وکیلی غمگین ترین آهنگ