چرا میتسوبیشی نسخه رویایی لنسر اوولوشن را ادامه نمی دهد؟

میتسوبیشی لنسر اوولوشن از زمان عرضه تاکنون مورد ستایش اکثر عاشقان خودروهای بنزینی قرار گرفته است. این مدل جذاب ۲۴ سال عمر کرد و ۱۰ نسل از آن طی سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۶ تولید شد. وقتی این شرکت خبر احیای برند رالیارت را اعلام کرد، طرفداران میتسوبیشی...
میتسوبیشی لنسر اوولوشن از زمان عرضه تاکنون مورد ستایش اکثر عاشقان خودروهای بنزینی قرار گرفته است. این مدل جذاب ۲۴ سال عمر کرد و ۱۰ نسل از آن طی سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۶ تولید شد. وقتی این شرکت خبر احیای برند رالیارت را اعلام کرد، طرفداران میتسوبیشی هیجانزده شدند؛ اما مدیرعامل این شرکت احتمال ساخت لنسر اوو جدید را رد کرد.
به گزارش یک رسانه ژاپنی، تاکائو کاتو رئیس و مدیرعامل شرکت میتسوبیشی موتورز، در نشست سالانه سهامداران در مورد آینده این برند صحبت کرد. کاتو که در مورد بازگشت رالیارت صحبت میکرد گفت که آنها این کار را با ارائه طیف گستردهای از لوازم جانبی برای مدلهای خود شروع خواهند کرد. در حالی که او تأیید کرد این شرکت دوباره وارد مسابقات رالی خواهد شد، اما همچنین گفت که برنامهای برای تولید لنسر اوولوشن جدید وجود ندارد.
برخی از سهامداران میتسوبیشی خواستار احیای اوو بودهاند، اما این کار به دلیل هزینههای بالای برقیسازی خط تولید این شرکت امکانپذیر نیست. کاتو توضیح داد: "برقی کردن خط تولید هزینههای خیلی زیادی دارد و شرکت هنوز به اندازه کافی قدرتمند نشده است. ما در سال مالی قبلی کسری زیادی داشتیم و حالا اولویت ما ابتدا احیای شرکت و سپس برطرف کردن نیازهای مشتریان است."

هدف میتسوبیشی برقی کردن تمام خط تولیدش تا سال ۲۰۳۰ است، بنابراین باید کل دارایی خود را صرف این کار کند. در حالی که این شرکت با نسخههای هیبریدی اوتلندر و مدل تمام برقی i-MiEV که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد در این زمینه پیشگام بود، اما حالا در زمینه تولید خودروهای تمام برقی کاملاً از رقبای خودش عقب مانده است.
اگر میتسوبیشی بخواهد میزان فروش خودروهای خود را افزایش دهد، باید روی شاسی بلندهایی مانند اوتلندر و اکلیپس کراس تمرکز کند. این شرکت ژاپنی به عنوان عضوی از اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، به پلتفرم برقی CMF که شاسی بلند نیسان آریا، کراساوور رنو مگان E-Tech و شاسی بلند میتسوبیشی ایرتک روی آن ساخته شدهاند دسترسی دارد.
میتسوبیشی همچنین در حال آماده شدن برای عرضه دو مدل جدید برای بازار اروپا است که توسط رنو ساخته خواهند شد. این شرکت فرانسوی به طور رسمی تعهد خود به خودروهای سگمنت C و D بازار را اعلام کرده است، که شاید شرایط را برای تولید لنسر جدید مهیا کند؛ اما افت فروش خودروهای سدان چهار-درب باعث شده احتمال بازگشت این مدل خیلی کم باشد.
تنها راه برای اینکه یک لنسر اوولوشن جدید ببینیم یا به شکل یک خودروی مفهومی برای جلب رضایت مردم نسبت به این برند است، یا اینکه وقتی میتسوبیشی به اندازه کافی از فروش خودروهای جدیدش سود کرده باشد که توانایی تولید نسخه جدید لنسر را داشته باشد. فقط امیدواریم که این شرکت مثل اکلیپس از نام اوولوشن فقط برای تبلیغ یک شاسی بلند جدید استفاده نکند.