چالش جرأت یا حقیقت در سیستان و بلوچستان جنجالی شد


چالش جرأت یا حقیقت در سیستان و بلوچستان جنجالی شد

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری شخصی که در یکی از شبکه اجتماعی اقدام به تهدید در خصوص انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ‌ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و مطرح نمودن شکایتی با عنوان اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به تهدید به انتشار تصاویر خصوصی ایشان کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: با بررسی بیشتر موضوع مشخص گردید شخصی ناشناس برای برگزاری چالش جرأت یا حقیقت اقدام به راه‌اندازی گروهی در یکی از شبکه های اجتماعی نموده و تعدادی را عضو این گروه کرده است که شاکی پس از شرکت در چالش به جهت رعایت قوانین بازی به درخواست نامتعارف یکی از شرکت کنندگان مبنی بر ارسال تصاویر خصوصی از خود را پاسخ مثبت داده و به این صورت این تصاویر در اختیار متهم پرونده قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی متهم توانستند یکی از دوستان سابق شاکی را شناسایی کنند و پس از هماهنگی قضایی او را به اداره پلیس انتقال دادند. وی با مشاهده مدارک و مستندات موجود در پرونده صراحتاً به بزه انتسابی خود اقرار کرد و انگیزه خود از ارتکاب این فعل مجرمانه را انتقام جویی عنوان کرد.

سرهنگ کیخا با بیان اینکه برخی مواقع ممکن است نوجوانان به دلیل عدم آشنایی کافی با مخاطرات فضای مجازی اقدام به رفتارهای شتاب زده و اشتباه نمایند، یادآور شد: تاثیرپذیری نوجوانان از یکدیگر بیشترین دلیل بروز مشکلات در این گروه‌هاست، لذا بهتر است والدین نه گفتن را برای آن‌که فرزند بتواند در ارتباط با افراد مختلف بهتر و سالم‌تر عمل کند به آنها یاد دهند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه استفاده بدون کنترل و عدم نظارت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند مخاطرات زیادی برای فرزندان به وجودآورد، از هموطنان خواست: در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری می توانند با پلیس فتا در ارتباط باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی