فیلم تست و بررسی آریزو ۵ جدید
مشاهده فیلم در یوتیوبهمانطورکه می دانید، مدیران خودرو به تازگی تبلیغات گسترده ای را برای آریزو ۵ جدید آغاز کرده است. آریزو ۵ جدید...
همانطورکه می دانید، مدیران خودرو به تازگی تبلیغات گسترده ای را برای آریزو ۵ جدید آغاز کرده است. آریزو ۵ جدید در نگاه اول آنچنان خودروی متفاوتی نیست، اما تغییرات اصلی در داخل کابین و بخش فنی صورت گرفته است. تغییراتی بسیار گسترده که باعث شده مدیران خودرو آن را با پسوند جدید روانه بازار کند.
تغییرات ظاهری اندک، و باطنی زیاد!
در نمای ظاهری این خودرو تغییرات ظاهری بسیار کمی به چشم می خورد. جلوپنجره این خودرو کمی تغییر کرده و حال به صورت کهکشانی درآمده است. همچنین طرح رینگ های این خودرو عوض شده و کالیبرهای ترمز آن به رنگ مشکی درآمده است. اما وقتی درب کابین را باز می کنید، متوجه می شوید که با یک طراحی کابین کاملاً متفاوت نسبت به مدل کنونی مواجه هستید. طراحی چری آریزو ۶ کاملاً در این خودرو جای گرفته و تنها بخش های کوچکی از آن مثل طراحی پشت آمپرها و یا طرح چرمی روی داشبورد نسبت به آریزو ۶ متفاوت شده است. در حقیقت در نمای داخلی باید گفت که آریزو ۵ جدید نمونه کوچک شده آریزو ۶ است و از ارگونومی و طراحی خوبی بهره مند است.
بخش فنی، آریزو ۶ کوچک
در بخش فنی نیز تغییرات گسترده ای روی آریزو ۵ جدید صورت گرفته است. آریزو ۵ جدید به یک پیشرانه ۱,۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده که گیربکس نصب شده روی آن از مدل های جدید CVT با ۹ دنده (در حالت دستی) بهره می برد. عملکرد این گیربکس نسبت به مدل کنونی بسیار بهتر است و در تست شتابی که در این فیلم مشاهده می کنید، می تواند به راحتی در حدود ۱۰ ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد.
بررسی آریزو ۵ جدید
در فیلم بالا می توانید بررسی و تست کامل آریزو ۵ جدید را مشاهده کنید و نقاط قوت و ضعف، و همچنین تفاوت های اصلی با مدل کنونی آریزو ۵ را ببینید.
این را باید 'قبول شکست پروژه آریزو۶' دانست.
از همان اول در خود چین هم گفتند که کمتر کسی بابت یک کم تغییرات آریزو۶ نسبت به آریزو۵ پول بیشتری می دهد و الان مشخص شد که در واقعیت هم چنین بوده و با این تغییرات فروش کم آریزو۶ کمتر هم خواهد شد.
ولی فیس لیفت آریزو۵ در چین جالبتر است و سپر جلو و عقب و چراغها هم عوض شدهاند.
البته عوض نشدن این قطعات باعث میشود پشتیبانی هم بهتر باشد و دیگر نیاز به جستجو سپر و چراغ جدید کمیاب و نایاب بعد از تصادف نیست.
نکات منفی: گیربکس کسل کننده cvt, ترمزپارک برقی, قیمت بالا (تولید داخل محسوب میشه پس گمرکی به اون صورت نداره و با فرض قیمت ۱۵ هزار دلاری و دلار ۲۶ هزارتومنی میشه ۳۹۰ میلیون--که با قیمت گذاری صحیح و برخی اصلاحات میتونست بازار رو جمع کنه)
اصلاحات واسه بهبود: هنوزم خیلیا ماشین های اسپرت و کلاسیک دوست دارن که ام وی ام میتونه مدلی با ترمز دستی سنتی و گیریکس اتومات یا دبل کلاچ تیگو۷ و یه سِت رینگ اسپرتر مثل استرامبولی۵پر یا رینگ طرح کربن بندازه و ماشین رو زیباتر کنه (اسپرت و کلاسیک منظور این نیست که نصف ماشین رو مشکی و گلگیرها رو سیاه کنی) جا داشت آپشن های بیشتری مثل آینه الکتروکرومیک یا سردکن صندلی باشه
کاش ام وی ام فیدبک هایی رو که میگیره پاسخگو باشه
واقعا براتون متاسفم که چند نفر مثل شما ها که هیچ تجربه ای از خودرو ندارین میاین اینجا نظر میدین و تو انتخابشون تاثیر منفی میذارین
من خودم چهار ساله آریزو توربو دارم تنها مشکلی که داشته خشکی تعلیقه شما نسبت به قیمتش توقع داشته باش نه بیشتر
شتاب گیریش به این خاطر بهتر از دناست که دنا دنده یک رو تا آخر پر نمیکنه در عمل هم کسی دنده یک رو تا دور موتور ۶۰۰۰ نگه نمیداره در عوض دنا گیربکس روون تر و اسپرت تری داره
قیافه سلیقه ای هست ولی آریزو داره داد میزنه که اقتصادیه واسه همین دنا رو ترجیح میدم
آپشن های آریزو خیلی بیشتره ولی آپشن های دنا کاربردی تره
در عوض دنا صندوق بزرگتر داره و سواریش هم راحت تره
قیمت لوازم یدکی دنا نسبت به آریزو خیلی پایین تره و گارانتی بهتری هم داره ( سه سال گارانتی طلایی داره یعنی حتی خرج های مصرفی ماشین هم با ایران خودرو هست)
در عوض آریزو قیافه شرقی تری داره شاید بیشتر دوست داشته باشید
آپشن های خیلی خوبی داره
ایمنیش بالاتره
مصرف سوختش پایین تره
در عوض قیمتش هم بالاتره🙂
اریزو کلا هرچی ک بد باشه از دنا بهتره
داری با دنا مقایسه میکنی آخه
صندوقاشون که تفاوت چندانی ندارن. آریزو هم ۵ سال گارانتی یا ۱۵۰۰۰۰ کیلومتر + ۲ سال یا ۶ نوبت سرویس رایگان داره
درباره امنیت هم یادت رفت توضیح بدی 😂
صداقت از تیمتون میباره
ممنون از محسن آله طاها عزیز
نمیدونم کدوم آدمی این حرف چینی بده رو انداخته ولی منم نمیگم خیلی خوبه ولی هر چی باشه از ایران بهتره ولی به پای کره یا ژاپن نمیزاره
دو سال پیش، به قصد خرید پژو در حد صفر رفتم توی بازار، ولی یک دستگاه x۳۳ دنده ای خریدم که به شدت تمیز بود و حدود ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر هم کار کرده بود.
دو سال سوار x۳۳ شدم در حالی که همزمان پارس اتومات هم داشتم، فقط می تونم در یک جمله بگم که اسم ماشین چینی، شرف داره به کل ماشینای ایرانی.
من با هر کسی مشورت کردم، گفتن آریزو۵ ده لول از x۳۳ بهتره. بنابراین قصد خرید این ماشینو دارم.
یک نکته هم اضافه کنم؛ آریزو جدید بخاطر گیربکس جدید برخلاف آریزو های قبلی دیگه تاخیر cvt نداره، هر چند همه cvt ها کندی ذاتی دارن، این وسط تنها مسئله ای که شروع حرکت و کند می کنه، لگ توربو هستش که توی اکثر توربوها دیده میشه.
دوستانی که این ماشینو با دنا مقایسه می کنن، کافیه فقط یکبار برین توی نمایندگی و کیفیت باز و بسته شدن درهای دنا و آریزو رو باهم مقایسه کنین تا متوجه بشین که متاسفانه صنعت خودروسازی ما با چین چقد اختلاف پیدا کرده! ی دورانی ۲۰۶ شتاب ۱۰ ثانیه داشت، الان توی بررسی هایی که منتشر می کنن، داره ۱۴ ثانیه میزنه!
متاسفانه یا خوشبختانه چین بسیار پیشرفت کرده. ۵ سال پیش کسی موبایل چینی هم نمی خرید ولی الان صنعت چین همه رو متعجب کرده.
امیدوارم روزی برسه که همگی با افتخار سوار ماشین ایرانی بشیم، نه اینکه صرفا بخاطر بی پولی مجبور به خرید جنس ایرانی باشیم.