به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح سه شنبه در دیدار با مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) به میزبانی دفتر خود در استانداری سمنان بر توسعه صادرات ریلی به مثابه یک اولویت تاکید کرد و بیان داشت: باید تلاش کرد تا بخشی از امور صادراتی و بویژه حمل و نقل کالاهای صادراتی تولید شده در استان از طریق راه آهن انجام شود.
وی با بیان اینکه ما در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) هستیم و باید تمام تلاشها برای رفاه حال این عزیزان باشد، افزود: راه آهن شمال شرق (۱)، مجموعهای بسیار وسیع با طول خط گسترده و طولانی است که امیدواریم با وفاق و صمیمیت بتوانیم دغدغههای مردم را برطرف کنیم
استاندار سمنان با بیان اینکه نقاط حادثه خیز راه آهن در استان، شناسایی، تعیین تکلیف و مشکلات برطرف شود، ابراز داشت: کارگروهی متشکل از کارشناسان معاونت عمرانی استانداری و راه آهن تشکیل و دغدغههای مردم استان در حوزه راه آهن برطرف شود از سوی دیگر باید گفت برقی کردن خط راه آهن تهران تا مشهد در حیطه اختیارات استانی نیست، اما باید پیگیریهای لازم در راستای اجرایی شدن این پروژه انجام شود.
ارتقای حمل بار در راه آهن شمال شرق (۱)
مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) نیز در این دیدار با بیان اینکه در سالهای اخیر توسعهی بسیار خوبی در حوزه راه آهن شمال شرق (۱) به انجام رسیده است، گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده فعلی به نسبت سه سال پیش به میزان ۸۰ درصد و به نسبت سال گذشته ۲۲ درصد افزایش در میزان حمل بار اعم از صادراتی و … به انجام رسیده است.
فرشاد زادخور با بیان اینکه ایجاد زیر گذر پل راه آهن در روستای خیر آباد در شهرستان سمنان از مطالبات مردم این شهرستان است، ابراز کرد: در استان سمنان دو گذر گاه غیر هم سطح راه آهن و جاده وجود دارد که با ابلاغ اعتبار گذرگاه امام آباد در شهرستان دامغان این گذرگاهها افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه تا پیش از فراگیری کرونا حداقل ۱۰۰ رام قطار از حوزه تحت مدیریت استان تردد میکردند که در حاضر این عدد به ۷۰ رام قطار کاهش یافته است، افزود: بیشترین سرعت قطار با ۱۶۰ کیلومتر (برای قطار اکسپرس) و سرعت ۱۴۰ برای تمامی قطارها مربوط به این منطقه است.
به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح سه شنبه در دیدار با مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) به میزبانی دفتر خود در استانداری سمنان بر توسعه صادرات ریلی به مثابه یک اولویت تاکید کرد و بیان داشت: باید تلاش کرد تا بخشی از امور صادراتی و بویژه حمل و نقل کالاهای صادراتی تولید شده در استان از طریق راه آهن انجام شود.
وی با بیان اینکه ما در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) هستیم و باید تمام تلاشها برای رفاه حال این عزیزان باشد، افزود: راه آهن شمال شرق (۱)، مجموعهای بسیار وسیع با طول خط گسترده و طولانی است که امیدواریم با وفاق و صمیمیت بتوانیم دغدغههای مردم را برطرف کنیم
استاندار سمنان با بیان اینکه نقاط حادثه خیز راه آهن در استان، شناسایی، تعیین تکلیف و مشکلات برطرف شود، ابراز داشت: کارگروهی متشکل از کارشناسان معاونت عمرانی استانداری و راه آهن تشکیل و دغدغههای مردم استان در حوزه راه آهن برطرف شود از سوی دیگر باید گفت برقی کردن خط راه آهن تهران تا مشهد در حیطه اختیارات استانی نیست، اما باید پیگیریهای لازم در راستای اجرایی شدن این پروژه انجام شود.
ارتقای حمل بار در راه آهن شمال شرق (۱)
مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) نیز در این دیدار با بیان اینکه در سالهای اخیر توسعهی بسیار خوبی در حوزه راه آهن شمال شرق (۱) به انجام رسیده است، گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده فعلی به نسبت سه سال پیش به میزان ۸۰ درصد و به نسبت سال گذشته ۲۲ درصد افزایش در میزان حمل بار اعم از صادراتی و … به انجام رسیده است.
فرشاد زادخور با بیان اینکه ایجاد زیر گذر پل راه آهن در روستای خیر آباد در شهرستان سمنان از مطالبات مردم این شهرستان است، ابراز کرد: در استان سمنان دو گذر گاه غیر هم سطح راه آهن و جاده وجود دارد که با ابلاغ اعتبار گذرگاه امام آباد در شهرستان دامغان این گذرگاهها افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه تا پیش از فراگیری کرونا حداقل ۱۰۰ رام قطار از حوزه تحت مدیریت استان تردد میکردند که در حاضر این عدد به ۷۰ رام قطار کاهش یافته است، افزود: بیشترین سرعت قطار با ۱۶۰ کیلومتر (برای قطار اکسپرس) و سرعت ۱۴۰ برای تمامی قطارها مربوط به این منطقه است.