تست شتاب و سرعت ب‌ام‌و M۳ V۱۰ در اتوبان

منبع خبر / پدال / خودرو / ۲۱-۰۷-۱۴۰۰

تست شتاب و سرعت ب‌ام‌و M3 V10 در اتوبان

ب‌ام‌و M۳ از زمان معرفی نسل اول خود تاکنون پیشرانه‌های زیادی را به چشم دیده است. این خودرو در ابتدا با نیروگاه آهنین ۴ سیلندر کوچک معرفی و در ادامه با پیشرانه ۶ سیلندر خطی ارائه شد و نهایتاً هم پذیرای یک پیشرانه ۸ سیلندر شد. با کم‌حجم سازی پیشرانه‌ها در عصر مدرن، M۳ هرگز … The post تست شتاب و سرعت ب‌ام‌و M۳ V۱۰ در اتوبان appeared first on مجله...

ب‌ام‌و M۳ از زمان معرفی نسل اول خود تاکنون پیشرانه‌های زیادی را به چشم دیده است. این خودرو در ابتدا با نیروگاه آهنین ۴ سیلندر کوچک معرفی و در ادامه با پیشرانه ۶ سیلندر خطی ارائه شد و نهایتاً هم پذیرای یک پیشرانه ۸ سیلندر شد. با کم‌حجم سازی پیشرانه‌ها در عصر مدرن، M۳ هرگز با پیشرانه ۸ سیلندر عرضه نشد و نسل کنونی که از پیشرانه ۶ سیلندر استفاده می‌کند احتمالاً در آینده هیبریدی شده و نهایتاً آماده آینده‌ای الکتریکی شود.

تست شتاب و سرعت ب‌ام‌و M3 V10 در اتوبان

این مدل E۴۶ کوپه‌ای که مشاهده می‌کنید کاملاً با عصر کنونی صنعت خودرو متفاوت بوده و پیشرانه آن تعویض گردیده است. در واقع نیروگاه ۶ سیلندر خودرو جای خود را به نیروگاه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی متعلق به M۵ E۶۰ داده است. این پیشرانه قدرت ۵۰۷ اسبی و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری دارد که نسبت به M۳ استوک آن زمان کاملاً قوی‌تر شده است.

تست شتاب و سرعت ب‌ام‌و M3 V10 در اتوبان

اما تغییرات M۳ یاد شده به همین موارد ختم نمی‌شود. جدای از نصب پیشرانه قوی‌تر، متخصصان اتوسرویس پرو کار گیربکس را نیز تعویض کرده و بجای نمونه ۶ سیلندر دستی از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه استفاده کرده است. احتمالاً این گیربکس از M۳ E۹۲ گرفته شده است.

تست شتاب و سرعت ب‌ام‌و M3 V10 در اتوبان

این کوپه کاملاً ارتقا یافته در تست‌های سرعت و شتاب شرکت کرده و واقعاً هم عملکرد شگفت‌انگیزی داشته به گونه‌ای که سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را نیز ثبت کرده است. سباستین فتل می‌گوید محدودیت‌های سرعت در اتوبان‌های آلمان محلی از اعراب ندارند و چنین ویدئوهایی نیز گفته‌های فتل را تائید می‌کنند.

پیشرانه ۱۰ سیلندر این خودرو در دورهای بالای ۸ هزار غرش جذابی داشته و راننده نیز به دنبال ثبت سرعت‌های بالاست. شاید این پکیج برای خودروهای دو نفره و سبک‌وزن خوب باشد اما خب ب‌ام‌و هرگز چنین محصولی را تولید نخواهد کرد.




بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نظرات (0)
    
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز نظری ارسال نشده است
ارسال با عنوان
×
رتبه دهید:
    
0   / 450   کاراکتر
Suggested Locations
کد تصویری را وارد کنید
توسعه نسل جدید موتورسیکلت باجاج پولسار ۱۵۰ و ۲۰۰