به گزارش خبرگزاری مهر، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: به موجب مطالعات صورت گرفته در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، خط ۴ به عنوان یکی از پرمسافرترین کریدورهای شرقی غربی حمل و نقل درون شهری و با طول ۲۰ کیلومتر، نیازمند توسعه از دو سمت شرق و غرب است تا به بالاترین میزان کارایی و بهرهوری ممکن نائل آید.
وی افزود: در این راستا عملیات اجرایی پروژه توسعه غربی خط مذکور از ایستگاه ارم سبز تا میدان چهارباغ از مدتها پیش آغاز شده است و حالا نوبت به شروع پروژه توسعه شرقی خط ۴ از ایستگاه در حال بهرهبرداری شهید کلاهدوز تا دانشگاه عباسپور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در منطقه حکیمیه رسیده تا وارد مرحله اجرا شود.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: طبق مطالعات ترافیکی صورت گرفته، برآورد میشود در افق ۲۰ سال آینده، حدود ۲۵ درصد از کل مسافران خط ۴ از ایستگاههای بخش توسعه شرقی این خط استفاده کنند و همین امر نشان از اهمیت بالای پروژه مذکور دارد.
امام در پایان افزود: با تکمیل فازهای مختلف پروژه توسعه شرقی خط ۴ که مسیری ۱۱ کیلومتری با ۱۰ ایستگاه و ۳ ایستگاه تبادلی (۲ ایستگاه با سایر خطوط عادی و یک ایستگاه با خطوط اکسپرس) را شامل میشود، محلههای تهران نو، دردشت، میدان شقایق، میدان شاهد، حکیمیه و تهرانپارس به همراه دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، تحت پوشش خطوط راهآهن ریلی شهر تهران قرارگرفته و شهروندان پهنه شرقی پایتخت از این امکان حمل و نقلی، استفاده بیشتر و بهتری خواهند برد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: به موجب مطالعات صورت گرفته در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، خط ۴ به عنوان یکی از پرمسافرترین کریدورهای شرقی غربی حمل و نقل درون شهری و با طول ۲۰ کیلومتر، نیازمند توسعه از دو سمت شرق و غرب است تا به بالاترین میزان کارایی و بهرهوری ممکن نائل آید.
وی افزود: در این راستا عملیات اجرایی پروژه توسعه غربی خط مذکور از ایستگاه ارم سبز تا میدان چهارباغ از مدتها پیش آغاز شده است و حالا نوبت به شروع پروژه توسعه شرقی خط ۴ از ایستگاه در حال بهرهبرداری شهید کلاهدوز تا دانشگاه عباسپور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در منطقه حکیمیه رسیده تا وارد مرحله اجرا شود.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: طبق مطالعات ترافیکی صورت گرفته، برآورد میشود در افق ۲۰ سال آینده، حدود ۲۵ درصد از کل مسافران خط ۴ از ایستگاههای بخش توسعه شرقی این خط استفاده کنند و همین امر نشان از اهمیت بالای پروژه مذکور دارد.
امام در پایان افزود: با تکمیل فازهای مختلف پروژه توسعه شرقی خط ۴ که مسیری ۱۱ کیلومتری با ۱۰ ایستگاه و ۳ ایستگاه تبادلی (۲ ایستگاه با سایر خطوط عادی و یک ایستگاه با خطوط اکسپرس) را شامل میشود، محلههای تهران نو، دردشت، میدان شقایق، میدان شاهد، حکیمیه و تهرانپارس به همراه دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، تحت پوشش خطوط راهآهن ریلی شهر تهران قرارگرفته و شهروندان پهنه شرقی پایتخت از این امکان حمل و نقلی، استفاده بیشتر و بهتری خواهند برد.