به گزارش خبرنگار مهر، چند هفته است که پنجشنبه شبها برنامه تلویزیونی «احوالپرسی» بعد از خبر ۲۰:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن میرود. ندا غفاری که خود یکی از مجریان سیماست، کارگردانی این اثر ترکیبی را بر عهده دارد.
ندا غفاری در این باره به خبرنگار مهر بیان کرد: من و سیدجواد سیدمحسنی تهیهکننده، پیش از این هم در تولید برنامههای مختلفی با هم همکاری داشتیم، منتها قالب ساختاری این برنامهها همگی موضوعمحور بود و رویکردی صد در صد عام نداشت.
دغدغه مان برنامه سرگرم کنندهای بود که از درد مردم بگوید
وی درباره تولید این مجموعه اظهار کرد: حدود ۲ سال پیش بود که به فکر تولید یک برنامه گفتگو محور و سرگرم کننده افتادیم و شروع کردیم به تشکیل اتاق فکر و نوشتن طرح و در نهایت، بهار امسال آقای محسنی طرح تولید «احوالپرسی» را به شبکه دو برد و مجوز آن را گرفت و به این ترتیب از اواسط تابستان این دغدغه در ذهن ما کلید خورد که یک برنامه جدید سرگرمکننده بسازیم که در عین حال که حرفهای زیادی برای گفتن دارد، از درد مردم سخن بگوید.
غفاری یادآور شد: در اتاق فکر ما روی این موضوع تأکید میشد که از دل خنده و شادی، مشکلات مردم را بیرون بکشیم و از مسئولان بخواهیم برای حل آن قدم بردارند و تا جایی که توانستیم به این قرار، پایبند ماندیم.
وی درباره تمایز این برنامه با دیگر برنامههای گفتگومحور تلویزیون بیان کرد: اساساً ما هنگام تولید برنامه به دنبال رقابت با دیگران نیستیم و ترجیح میدهیم تمایز ما در محبوبیتی باشد که بین مردم به دست میآوریم. هر بار که افراد تماشاگر حاضر در سالن به شوخیهای عروسک میخندند یک ستاره در قلب ما روشن میشود و احساس شخصی من این است که پاسخ خود را گرفتهایم.
وی درباره حضور عروسکها در برنامه نیز اظهار کرد: سلیم خاطرخواه عروسکی است که به نام من ثبت شده و طراحی کاراکتر آن را بر عهده داشتهام. البته اگر تا امروز در میان مخاطبان جایگاهی به دست آورده، این موفقیت به خاطر هنر صداپیشه آن آقای پیمان قریبپناه است. ما هنگام تولید برنامه بسیار مراقب بودیم بستری را فراهم نکنیم که با برنامههای عروسکی دیگر قیاس شویم، چراکه اساساً ما هدفی جز شاد کردن مردم نداریم و هرگز قرار نبوده و نیست که در یک رقابت عبث با دیگران بیفتیم.
چرا نباید یک ایده جواب پس داده را تکرار کنیم؟
کارگردان «احوالپرسی» اضافه کرد: استفاده از عروسک برای برنامه بزرگسال یک ایده جواب پس داده است و وقتی مردم از این اتفاق هنری استقبال کردهاند، ما چرا نباید آن را تکرار کنیم؟ گذشته از همه اینها یادمان نرود که سیدجواد سیدمحسنی تهیهکننده برنامه، سابقه طولانی در ساخت برنامههای بزرگسال با حضور عروسک دارد و «همین الان یهویی» از جمله آنهاست، که اجرای آن بر عهده من بود.
این مجری تلویزیون درباره مولفههایی که باعث گفتگویی موفق میشود توضیح داد: در یک گفتگوی تلویزیونی موفق مجری ولعی برای دیده شدن و خودنمایی ندارد، بلکه میکوشد مهمان خود را برجستهتر از چیزی بکند که پشت دوربینهای خاموش بوده است. اصلاً من معتقدم هرچه مهمان بیشتر به چشم بیاید، هنر مجری بیشتر دیده میشود.
وی در پایان بیان کرد: هوشمندی در پرسیدن سوالات، توانایی چرخاندن موضوع در هنگامی که میبینی مهمان تمایلی به بحث ندارد و یا از سوی دیگر سماجت مثبت برای باز کردن یک نکته مبهم که بیننده نسبت به آن کنجکاو است، از ویژگیهای یک مجری خوب است که یک گفت و گوی تلویزیونی خوب را خلق میکند. گذشته از همه اینها به نظر من مجری باید جسارت داشته باشد. یک مجری ترسو، فرق میان دورهمی خانوادگی را با آنتن مهم تلویزیون نفهمیده است. این یک امر ضروری و مهم است که از خلال خوش و بشها، چند نکته مهم و دارای بار اجتماعی برای مخاطب، از دل صحبتها بیرون کشیده شود.
به گزارش خبرنگار مهر، چند هفته است که پنجشنبه شبها برنامه تلویزیونی «احوالپرسی» بعد از خبر ۲۰:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن میرود. ندا غفاری که خود یکی از مجریان سیماست، کارگردانی این اثر ترکیبی را بر عهده دارد.
ندا غفاری در این باره به خبرنگار مهر بیان کرد: من و سیدجواد سیدمحسنی تهیهکننده، پیش از این هم در تولید برنامههای مختلفی با هم همکاری داشتیم، منتها قالب ساختاری این برنامهها همگی موضوعمحور بود و رویکردی صد در صد عام نداشت.
دغدغه مان برنامه سرگرم کنندهای بود که از درد مردم بگوید
وی درباره تولید این مجموعه اظهار کرد: حدود ۲ سال پیش بود که به فکر تولید یک برنامه گفتگو محور و سرگرم کننده افتادیم و شروع کردیم به تشکیل اتاق فکر و نوشتن طرح و در نهایت، بهار امسال آقای محسنی طرح تولید «احوالپرسی» را به شبکه دو برد و مجوز آن را گرفت و به این ترتیب از اواسط تابستان این دغدغه در ذهن ما کلید خورد که یک برنامه جدید سرگرمکننده بسازیم که در عین حال که حرفهای زیادی برای گفتن دارد، از درد مردم سخن بگوید.
غفاری یادآور شد: در اتاق فکر ما روی این موضوع تأکید میشد که از دل خنده و شادی، مشکلات مردم را بیرون بکشیم و از مسئولان بخواهیم برای حل آن قدم بردارند و تا جایی که توانستیم به این قرار، پایبند ماندیم.
وی درباره تمایز این برنامه با دیگر برنامههای گفتگومحور تلویزیون بیان کرد: اساساً ما هنگام تولید برنامه به دنبال رقابت با دیگران نیستیم و ترجیح میدهیم تمایز ما در محبوبیتی باشد که بین مردم به دست میآوریم. هر بار که افراد تماشاگر حاضر در سالن به شوخیهای عروسک میخندند یک ستاره در قلب ما روشن میشود و احساس شخصی من این است که پاسخ خود را گرفتهایم.
وی درباره حضور عروسکها در برنامه نیز اظهار کرد: سلیم خاطرخواه عروسکی است که به نام من ثبت شده و طراحی کاراکتر آن را بر عهده داشتهام. البته اگر تا امروز در میان مخاطبان جایگاهی به دست آورده، این موفقیت به خاطر هنر صداپیشه آن آقای پیمان قریبپناه است. ما هنگام تولید برنامه بسیار مراقب بودیم بستری را فراهم نکنیم که با برنامههای عروسکی دیگر قیاس شویم، چراکه اساساً ما هدفی جز شاد کردن مردم نداریم و هرگز قرار نبوده و نیست که در یک رقابت عبث با دیگران بیفتیم.
چرا نباید یک ایده جواب پس داده را تکرار کنیم؟
کارگردان «احوالپرسی» اضافه کرد: استفاده از عروسک برای برنامه بزرگسال یک ایده جواب پس داده است و وقتی مردم از این اتفاق هنری استقبال کردهاند، ما چرا نباید آن را تکرار کنیم؟ گذشته از همه اینها یادمان نرود که سیدجواد سیدمحسنی تهیهکننده برنامه، سابقه طولانی در ساخت برنامههای بزرگسال با حضور عروسک دارد و «همین الان یهویی» از جمله آنهاست، که اجرای آن بر عهده من بود.
این مجری تلویزیون درباره مولفههایی که باعث گفتگویی موفق میشود توضیح داد: در یک گفتگوی تلویزیونی موفق مجری ولعی برای دیده شدن و خودنمایی ندارد، بلکه میکوشد مهمان خود را برجستهتر از چیزی بکند که پشت دوربینهای خاموش بوده است. اصلاً من معتقدم هرچه مهمان بیشتر به چشم بیاید، هنر مجری بیشتر دیده میشود.
وی در پایان بیان کرد: هوشمندی در پرسیدن سوالات، توانایی چرخاندن موضوع در هنگامی که میبینی مهمان تمایلی به بحث ندارد و یا از سوی دیگر سماجت مثبت برای باز کردن یک نکته مبهم که بیننده نسبت به آن کنجکاو است، از ویژگیهای یک مجری خوب است که یک گفت و گوی تلویزیونی خوب را خلق میکند. گذشته از همه اینها به نظر من مجری باید جسارت داشته باشد. یک مجری ترسو، فرق میان دورهمی خانوادگی را با آنتن مهم تلویزیون نفهمیده است. این یک امر ضروری و مهم است که از خلال خوش و بشها، چند نکته مهم و دارای بار اجتماعی برای مخاطب، از دل صحبتها بیرون کشیده شود.