کدامیک برای محیطزیست مضرتر است: بنزین یا اتانول؟
مطالعات جدید منتشر شده در مجله آکادمی علوم آمریکا نشان میدهد اتانول بکار رفته در سوخت خودروها بیش از آنکه مفید باشد میتواند آسیبهایی را به محیطزیست وارد کند. این مطالعه که به سفارش اداره کشاورزی آمریکا انجام شده است در تناقض با تحقیقات پیشین است. در بررسیهای قبلی گفته شده است اتانول سبزتر از … The post کدامیک برای محیطزیست مضرتر است:...
مطالعات جدید منتشر شده در مجله آکادمی علوم آمریکا نشان میدهد اتانول بکار رفته در سوخت خودروها بیش از آنکه مفید باشد میتواند آسیبهایی را به محیطزیست وارد کند. این مطالعه که به سفارش اداره کشاورزی آمریکا انجام شده است در تناقض با تحقیقات پیشین است. در بررسیهای قبلی گفته شده است اتانول سبزتر از بنزین است اما تحقیقات جدید نشان میدهد اتانول احتمالاً ۲۴ درصد کربن بیشتری را نسبت به بنزین تولید میکند. دکتر تایلر لارک، دانشیار دانشگاه ویسکانسین که هدایت این تحقیقات را بر عهده داشته است میگوید:
اتانول ذرت سوختی سازگار با آبوهوا و محیطزیست نیست
یکی از تحقیقات سال ۲۰۱۹ نشان داده است به خاطر تأثیرات ناشی از کاشت گیاهان جدید، اتانول ۳۹ درصد کربن کمتری نسبت به بنزین آزاد میکند. لارک اما میگوید تحقیقات قبلی تأثیرات آلایندگی گازهای گلخانهای این سوخت را دستکم گرفتهاند. مطالعه جدید میگوید مزارع، کشتزارها و دیگر فعالیتهای کشاورزی همچون استفاده از کودهای نیتروژن دار باعث آزاد شدن کربن ذخیره شده در خاک میشوند و البته تولید آلایندگی نیز میکنند. همچنین هزینههای پردازش و تولید اتانول نیز وجود دارد که همگی باعث میشوند اتانول در مقایسه با سوخت نرمال آلایندگی بیشتری داشته باشد. جف کوپر رئیس انجمن سوختهای تجدید پذیر که جزو انجمنهای مهم در صنعت اتانول آمریکاست به رویترز گفته است این مطالعه کاملاً تخیلی و اشتباه است. او ادعا میکند این مطالعه بدترین فرضیات را در نظر گرفته است.
پالایشگاههای نفت آمریکا در حال حاضر ملزم به ترکیب کردن حدود ۱۵ میلیارد گالن اتانول با گاز این کشور در سال هستند. این کار به خاطر قانون استاندارد سوخت تجدید پذیر سال ۲۰۰۵ آمریکا انجام میشود. این قانون برای کاهش آلایندگیها، حمایت از کشاورزان و کاهش وابستگی آمریکا به واردات سوخت وضع شده است. قانون موردبحث تا سال جاری عملیاتی میشود و هماکنون آژانس حفاظت از محیطزیست آمریکا به دنبال تغییر این برنامه و اتخاذ سیاست سوخت زیستی است. این آژانس میخواهد تا قوانین پیشنهادی خود را در سال ۲۰۲۳ ارائه کند. بایدن هم به دنبال بررسی سیاستهای سوخت زیستی به عنوان بخشی از کاهش آلایندگی کربن آمریکاست.