لارک R۳ ، یک چینی دیگر در بازار ایران؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) خودروهای چینی این روزها در بازار داخلی ما جولان می دهند و اکنون قرار است که یکی از جدیدترین آنها یعنی لارک R۳ توسط گروه خودروسازی راین وارد بازار شود. مشخصات این خودرو را در ادامه بخوانید. پای خودروهای چینی سال هاست که به بازار داخلی ما باز شده و وجود و فراگیری آنها را... نوشته لارک R۳ ، یک چینی دیگر در بازار...
خودروهای چینی این روزها در بازار داخلی ما جولان می دهند و اکنون قرار است که یکی از جدیدترین آنها یعنی لارک R۳ توسط گروه خودروسازی راین وارد بازار شود. مشخصات این خودرو را در ادامه بخوانید.
پای خودروهای چینی سال هاست که به بازار داخلی ما باز شده و وجود و فراگیری آنها را نمیتوان نادیده گرفت. یکی از جدیدترین مهمانهای بازار ایران مسافری از چین به نام لارک R۳ است که در ادامه به بررسی مشخصات فنی و امکانات آن میپردازیم.
همین چند روز پیش مشخص شد که خودروی لارک Q۱ یا لارک R۳ در حال طی کردن تستهای میدانی خود است. خودروی مذکور محصولی از گروه خودروسازان راین است که قرار شده به زودی راهی بازار ایران شود. گذشته عجیب این مینی MPV نیز جالب توجه است.
لارک R۳ خودروی بدترکیب چینی روانه بازار داخلی میشود!
اولین چیزی که به محض تماشای خودرو بیننده را ممکن است گول بزند، لوگوی کمپانی لارک است. اگر لوگوی چانگان را دیده باشید و بعد لارک R۳ را ببینید مطمئنا دچار اشتباه میشوید زیرا شباهت زیاد این دو لوگو با هم غیرقابل باور است. البته شباهت آنها پیشینه دیگری دارد چرا که این محصول در اصل برای چانگان بوده و حتی مدتی با نام چانگان CX۲۰ فروخته شده است.
پس از مدتی فروش چانگان CX۲۰ توسط این کمپانی، شرکت خودروسازی لارک آر ۳ امتیاز این محصول را میخرد و برای اینکه تفاوتی در لوگوی آن ایجاد کند و شاید به عمد و شاید هم از روی عجله، لوگوی چانگان را برعکس میکند و همان را روی خودرو میزند.
ماجرای لوگوی این خودرو واقعا جالب است زیرا لوگوی خود چانگان برعکس شدهی لوگوی آکورا برند لوکس هوندا است و این تقلیدها گویا ادامه دار بوده است. حالا اگر بخواهیم منصفانه و دقیق نگاه کنیم، برند خودروی لارک R۳ در واقع همان آکورایی است که یکبار دچار تغییر شده و حالا با اسم و رسم یک شرکت خودروسازی نوپای چینی قدم به بازار گذاشته است.
بیایید از این بازی لوگویی بیرون بیاییم و نگاهی به مشخصات خودروی جدید کمپانی لارک بیندازیم. (نام اصلی این خودرو در چین لارک Q۱ است) گروه خودروسازی راین نام این خودرو را تغییر داده و آن را لارک R۳ گذاشته است. در سال ۲۰۰۹ و برای اولین بار این خودرو وارد میدان رقابتها شد و پس از آن به شرکت یانگمن لوتوس واگذار گردید و دیری نپایید که باز هم امتیاز این خودرو به فروش رسید.
نهایت امر و در حال حاضر گروه خودروسازی لارک این برند را تجاری سازی کرده و در حال استفاده از پتانسیل آن است. گروه خودروسازی ایرانی راین قرار است که با مونتاژ این خودرو آن را به بازار داخلی ما تزریق کند. ابتدا قرار بود که مدیران راین لارک آر ۳ را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کنند اما با لغو شدن این نمایشگاه معرفی رسمی آن منتفی شد.
گذشته لارک Q۱ فروش خوبی را برای آن به ارمغان آورده است ولی متاسفانه ظاهر آن در حال حاضر چندان رغبتی برای خرید آن ایجاد نمیکند. خودروسازی راین شاید به امید تکرار فروش موفقیت آمیز آن در گذشته تصمیم به مونتاژ آن در ایران گرفته است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱,۳ لیتری تنفس طبیعی است و میتواند حداکثر ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.
شرکت خودروسازی راین همچنان اطلاعاتی از لارک R۳ منتشر نکرده اما مطابق آنچه قبلا از این خودرو دیدهایم، باید شاهد گیربکس اتومات باشیم هر چند که نسخه چینی آن گیربکس دستی دارد. در نسخه پایه این خودرو میتوان امکانات و آپشنهایی همچون دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سانروف، آینههای برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب دید.
متاسفانه باید به طور صریح بگوییم که ظاهر بیرونی این خودرو به عبارتی نازیبا است و نمیتواند همچون سایر رقبای چینی خود در ایران خوش بدرخشد اما با این حال توانسته در سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ حدود ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه به فروش برساند. این آمار با مشخصات این خودرو قابل قبول است.
طول لارک R۳ حدود ۳۹۷۰، عرض آن ۱۷۳۰ و ارتفاع آن ۱۶۱۵ و همچنین فاصله محوری آن ۲۴۵۰ میلیمتر است. از لحاظ جادار بودن خودروی خوبی محسوب میشود. قیمت این خودرو با توجه به نسخههای پایه و دستی و اتومات آن از ۵۸ هزار یوآن تا ۷۶ هزار یوآن متغیر است. قیمت تقریبی این خودرو در بازار ایران مشخص نیست و نمیتوان آن را محاسبه کرد زیرا تولید به روش مونتاژ هزینههای زیادی دارد و شاید بتوان گفت بازه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برآورد نسبتاً مناسبی برای آن باشد.