160 هزار کامیون در حال تردد باید از رده خارج شوند
عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت: 160 هزار دستگاه از کامیونهای در حال تردد در کشور باید از رده خارج شوند.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، رستم قاسمی، صبح سه شنبه 17 اسفند 1400 در همایش سراسری و نشست تخصصی رؤسای پلیس راهور و راه، اظهار داشت: ناجا در سراسر کشور یار و همکار مردم بوده است و مأموریتهای بسیار سنگینی دارد.
وی افزود: اگرچه در همه حوادث ناجا و وزارت راه حضور دارند اما در ایام نوروز کار ما سختتر است تا بتوانیم خدمت رسانی مناسبی داشته باشیم.
قاسمی بیان کرد: در وزارت راه و شهرسازی ستاد نوروزی را از چندی قبل آغاز کردیم تا هماهنگی بهتری با راهور داشته باشیم.
رستم قاسمی گفت: ستاد نوروزی در وزارت راه و شهرسازی آغاز به کار کرده تا با همکاری ناجا مجموعه حمل و نقلی راه و شهرسازی با یک هماهنگی کامل، مأموریتهای جادهای به سرانجام برسد.
وی افزود: در بخش ریلی، هوایی و زمینی در حال انجام اقدامات در حوزه حمل و نقل هستیم و در بخش راهداری 30 هزار نفر در این بخش در حال فعالیت هستند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش جادهای کشور بیشترین حمل و نقل را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: طی سالهای گذشته آمارهای ثبتی نشان از افزایش تمایل هموطنان از استفاده سفرهای هوایی دارد.
وی با بیان اینکه در بخش دریایی حدود 8 میلیون نفر مسافر به جزایر قشم و کیش سفر کردند، گفت: تعدادی شناور مسافر بر به این نقاط اعزام شده تا تسهیل در مسافرتهای دریایی صورت بگیرد.
قاسمی ادامه داد: 160 هزار دستگاه از کامیونهای در حال تردد در کشور باید از رده خارج شوند.
وی افزود: بیش از 220 هزار جاده آسفالته در کشور داریم که باید برای نگهداری آن اقدامات لازم صورت بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از لحاظ زیر ساخت و ناوگان دچار مشکل هستیم، گفت: ناوگان هوایی از لحاظ سنی افزایش دارد و نگران کننده است؛ همچنین در حوزه ریلی 500 لوکوموتیو در حال فعالیت هستند که به دلیل نقصانی که وجود دارد، سرعت آنها بسیار پایین است.
قاسمی با بیان اینکه بر اساس استانداردها برای نگهداری جادهای باید هزینه سه درصدی شود، ادامه داد: اگر محاسبهای داشته باشیم عدد بزرگی برای نگهداری جادهای نیاز است و این در حالی است که هیچ بودجهای برای نگهداری جادهای مشخص نشده است.
وی افزود: بودجه حمل و نقل سال 1401، 20 هزار میلیارد تومان است که نمیتوان با این بودجه تحول ایجاد کرد و باید روشهای دیگری جایگزین شود.
دانلود با کیفیت