گزارش برنامههای سوادآموزی با من بخوان در سال 1400
برخورداری از آموزش حق همهی کودکان است. بهکارگیری شیوههای کارا و خلاقانه نیز. با این حال کم نیستند کودکانی که از تحصیل بازماندهاند. بازماندنی که نخستین حلقههای زنجیر محرومیت در طول زندگیشان خواهد شد. موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و...
برخورداری از آموزش حق همهی کودکان است. بهکارگیری شیوههای کارا و خلاقانه نیز. با این حال کم نیستند کودکانی که از تحصیل بازماندهاند. بازماندنی که نخستین حلقههای زنجیر محرومیت در طول زندگیشان خواهد شد. موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و برنامهی «با من بخوان» بیش از ده سال است برای کاستن از این محرومیت تلاش میکنند. امید که سوادآموزی و پیوند با ادبیات امروز و فردای این کودکان را دگرگون کند.
برنامهی «با من بخوان» در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیز گامی دیگر در این مسیر برداشت. حدود ۱۱۰۰ کودک، ۷۰ آموزگار و ۶۰ مادر در استانهای تهران، سیستان و بلوچستان و کرمان زیر پوشش پروژههای سوادآموزی کودکان بازمانده از تحصیل برنامهی «با من بخوان» قرار گرفتهاند و با شیوههای آموزش خلاق کودکمحور و کار با بستههای سوادآموزی آشنا شدهاند.
گزارش پروژههای سوادآموزی «با من بخوان» در سالی که گذشت را در لینک زیر و در فایل پیوست بخوانید.
گزارش برنامههای سوادآموزی کودکان بازمانده از تحصیل در سال ۱۴۰۰