تعویق فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ها
امسال برخلاف فراخوانهای قبلی جذب، فقط آن دسته از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری میتوانند در این فراخوان شرکت کنند که تا 60 درصد مراحل فراخوان قبلی را به پایان رسانده باشند.
به گزارش راهبرد معاصر بیست و پنجمین فراخـوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی پیمانی دانـشگاهها و مـؤسسات آمـوزش عـالی و پژوهشی کـشور بر اساس اعلام قبلی مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم قرار بود از امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در درگاه الکترونیکی مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شود.
این مرکز امروز اعلام کرد که فراخوان بیست و پنجم تا اطلاع ثانوی و به دلیل پاره ای از مشکلات به تعویق افتاده است.
تغییر بازه زمانی فراخوان جذب
به گزارش ایرنا، پیش از این فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه ها و مرکز آموزش عالی در ماه های شهریور و بهمن هر سال انجام می شد، اما از سال ۱۴۰۰ زمان آغاز ۲ فراخوان به آبان ماه و اردیبهشت ماه تغییر یافت. تغییر تقویم فراخوان های سالیانه از شهریور و بهمن به اردیبهشت و آبان به این دلیل صورت گرفت که فاصله ۲ فراخوان طوری باشد که امکان به پایان رساندن دوره رسیدگی به پرونده های فراخوان قبلی پیش از آغاز فراخوان جدید فراهم شود.
امسال برخلاف فراخوانهای قبلی جذب، فقط آن دسته از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری میتوانند در این فراخوان شرکت کنند که تا ۶۰ درصد مراحل فراخوان قبلی را به پایان رسانده باشند.
وظایف دانشگاه ها در فراخوان بیست و پنجم
دانشگاه ها بعد از پایان ثبت نام متقاضیان جذب هیأت علمی در فراخوان، در بازه زمانی هفت خردادماه تا هشت شهریورماه مهلت دارند نسبت به بررسی اولیه پرونده متقاضیان با نظر هیأت اجرایی جذب دانشگاه، ارسال پرونده های متقاضیان دارای شرایط اولیه به کمیته های بررسی توانایی های علمی و صلاحیت عمومی، اعلام نتیجه بررسی صلاحیت علمی و عمومی، اتخاذ تصمیم در هیأت اجرایی جذب دانشگاه و ارسال پرونده متقاضیان مورد تایید هیأت اجرایی جذب دانشگاه به دبیرخانه هیات مرکزی جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کنند.
دانشگاه ها بعد از طی کردن مراحل بررسی پرونده متقاضیان باید تا اول آذرماه سال جاری، نتیجه نهایی را به متقاضیان اعلام کنند.
بیست و پنجمین فراخـوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی پیمانی دانـشگاهها و مـؤسسات آمـوزش عـالی و پژوهشی کـشور بر اساس اعلام قبلی مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم قرار بود از امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در درگاه الکترونیکی مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شود.
این مرکز امروز اعلام کرد که فراخوان بیست و پنجم تا اطلاع ثانوی و به دلیل پاره ای از مشکلات به تعویق افتاده است.
تغییر بازه زمانی فراخوان جذب
به گزارش ایرنا، پیش از این فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه ها و مرکز آموزش عالی در ماه های شهریور و بهمن هر سال انجام می شد، اما از سال ۱۴۰۰ زمان آغاز ۲ فراخوان به آبان ماه و اردیبهشت ماه تغییر یافت. تغییر تقویم فراخوان های سالیانه از شهریور و بهمن به اردیبهشت و آبان به این دلیل صورت گرفت که فاصله ۲ فراخوان طوری باشد که امکان به پایان رساندن دوره رسیدگی به پرونده های فراخوان قبلی پیش از آغاز فراخوان جدید فراهم شود.
امسال برخلاف فراخوانهای قبلی جذب، فقط آن دسته از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری میتوانند در این فراخوان شرکت کنند که تا ۶۰ درصد مراحل فراخوان قبلی را به پایان رسانده باشند.
وظایف دانشگاه ها در فراخوان بیست و پنجم
دانشگاه ها بعد از پایان ثبت نام متقاضیان جذب هیأت علمی در فراخوان، در بازه زمانی هفت خردادماه تا هشت شهریورماه مهلت دارند نسبت به بررسی اولیه پرونده متقاضیان با نظر هیأت اجرایی جذب دانشگاه، ارسال پرونده های متقاضیان دارای شرایط اولیه به کمیته های بررسی توانایی های علمی و صلاحیت عمومی، اعلام نتیجه بررسی صلاحیت علمی و عمومی، اتخاذ تصمیم در هیأت اجرایی جذب دانشگاه و ارسال پرونده متقاضیان مورد تایید هیأت اجرایی جذب دانشگاه به دبیرخانه هیات مرکزی جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کنند.
دانشگاه ها بعد از طی کردن مراحل بررسی پرونده متقاضیان باید تا اول آذرماه سال جاری، نتیجه نهایی را به متقاضیان اعلام کنند./ایرنا