تست: آیا این معماهای ساده را می توانید حل کنید ؟


تست: آیا این معماهای ساده را می توانید حل کنید ؟

رکنا: معماهای منطقی ساده ای را مطرح کرده ایم که شما را به فکر وادار می کند.

تست هوش کمک بزرگی به فعال نگه داشتن مغز می کند. در هر سن تست هوش مناسب طراحی می شود. به ویژه در سنین بزرگسالی پاسخ دادن به تست هوش اهمیت زیادی دارد چراکه پاسخ دهی به هر تست هوش در پیشگیری از آلزایمر نقش بسزایی دارد. در ادامه با چند معما که توعی تست هوش است آشنا شوید.

حل معماهای منطقی ساده در هر سنی سرگرم کننده است، ولی در بزرگسالان بیشتر به عنوان راهی برای فعال نگه داشتن ذهن ضروری و حیاتی است.

با در نظر گرفتن این موضوع، امروز از شما می خواهیم کمی مغز خود را به چالش بکشید؛ اگرچه، برای بزرگسالانی که سال ها از مدرسه دور بوده اند، ممکن است در نگاه اول دشوار به نظر برسد، ولی این یک فرصت عالی برای آزمایش خود و آموزش مغزتان است.

حل پازل های ساده

به گفته منبع، اولین تست به طور خاص برای دانش آموزان ژاپنی 7ساله طراحی شده است! به نظر می رسد که دانش آموزان ژاپنی از سنین پایین می توانند الگوهای ریاضی را متوجه شوند. آیا شما نیز می توانید راه حل صحیح را پیدا کنید؟

برای حل مسئله دوم، باید وزن سگ، گربه و خرگوش را مشخص کنید. اطلاعات موجود در تصویر برای یافتن راه حل کافی است. میتوانید؟

در نهایت، در اینجا یک پازل زمستانی سرگرم کننده وجود دارد. مشخص کنید چه عددی با چه کاراکتری مطابقت دارد؟

راه حل ها

راه حل سوال بالا به این صورت است:

32=4*(4 + 4)، 18=3*(3 + 3)

بنابراین، جواب نهایی به شرح زیر است:

200 = 10 * (10 + 10)

اگر وزن سگ و خرگوش 20 کیلوگرم و وزن سگ و گربه 24 کیلوگرم باشد، گربه 4 کیلوگرم از خرگوش سنگین تر است. بنابراین، اگر به تصویر اول نگاه کنیم، استنباط می کنیم که وزن خرگوش (10 – 4) / 2 = 3 کیلوگرم است. در نتیجه، وزن گربه7 = 3 -10 کیلوگرم است. بنابراین، وزن سگ17=3 - 20 کیلوگرم است و وزن کل سه حیوان 27=10+ 17 کیلوگرم می باشد

اما راه آسان تری برای یافتن راه حل وجود دارد. از آنجایی که وزن کل هر جفت حیوان را داریم، می‌توانیم هر 3 مقدار شناخته شده را 10 + 20 + 24 = 54 کیلوگرم اضافه کنیم تا وزن 2 خرگوش، 2 گربه و 2 سگ را بدست آوریم. در مرحله بعد، مقدار را به نصف تقسیم می کنیم تا وزن کل سه حیوان را بدست آوریم: 27/54 = 27 کیلوگرم

از دو مثال اول می توان استنباط کرد که آدم برفی برابر است با 36/3 = 12 و درخت کریسمس برابر است با 24/3 = 8. بنابراین، اسباب بازی برابر است با 21 – 12 – 8 = 1 اکنون، حل مثال آخر آسان است:

12 + (1 + 1 + 1) * (12 + 8) = 12 + 3 * 20 = 72

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معما و هوش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه