برنامه Bereev شما را برای مرگ آماده می‌کند!


برنامه Bereev شما را برای مرگ آماده می‌کند!

در این مطلب به برنامه Bereev پرداخته‌ایم؛ اولین و کاربردی‌ترین اپلیکیشنی که شما را برای مرگ آماده می‌کند! بریو برنامه عجیبی است که به‌تازگی توانسته در سراسر دنیا توجه‌ها را به سمت خود جلب کند. این اپلیکیشن دو کاربرد اصلی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اولین استفاده این برنامه زمانی است که یک...

در این مطلب به برنامه Bereev پرداخته‌ایم؛ اولین و کاربردی‌ترین اپلیکیشنی که شما را برای مرگ آماده می‌کند!

بریو برنامه عجیبی است که به‌تازگی توانسته در سراسر دنیا توجه‌ها را به سمت خود جلب کند. این اپلیکیشن دو کاربرد اصلی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اولین استفاده این برنامه زمانی است که یک مرگ غیرمنتظره در خانواده شما اتفاق می‌افتد. در این هنگام همه کلافه، اندوهگین و سردرگم هستند و برای اولویت‌بندی کارها و مراسمات به یک برنامه دقیق نیاز دارند. اینجاست که بریو با اولین کاربرد خود به کمک شما می‌آید و یک لیست کامل از کارهایی که باید برای خاکسپاری و سایر مراحل تدفین انجام دهید به شما ارائه می‌دهد.

این اپلیکیشن کاربرد مهم دیگری نیز دارد و با پرسیدن هر روز یک سوال در مورد مرگ، سعی می‌کند شما را برای آن آماده کند و پس از پاسخ‌دهی از شما می‌خواهد آن سوال را از عزیزان خود نیز بپرسید.

اینوئه، سازنده بریو، در مصاحبه‌ای اهداف اصلی ساخت این برنامه را این‌چنین بیان می‌کند: «اولین هدف ما از ساخت این اپلیکیشن این بود که مردم برای مرگ آماده شوند؛ هم مرگ خودشان و هم مرگ نزدیکان‌شان. اول با پرسیدن سوالات متنوع و چالش‌برانگیز شروع به فرایند عادی‌سازی مرگ و از بین بردن ترس از آن در ذهن‌ها کردیم. برای طرح این سوال‌ها ابتدا از خود پرسیدیم بزرگ‌ترین پرسش‌‌های انسان‌ در مورد مرگ و زندگی پس از مرگ چیست؟ سپس بر اساس آن حدود 100 سوال در این باره مطرح کردیم که طی یک نظرسنجی 31 مورد از آنها به عنوان سوالات اصلی انتخاب شدند. دومین هدف ما این بود که با ترسیم یک لیست از کارهای مهم پس از مرگ، به کاربران کمک کنیم پس از مرگِ عزیزان خود، به جای سردرگمی از لیست پیروی کنند و به مراسم‌ها و کارهای اداری نظم و ترتیب دهند.»

برنامه Bereev شما را برای مرگ آماده می‌کند!برنامه Bereev شما را برای مرگ آماده می‌کند!

«دوست داری پس از مرگ چگونه از تو یاد شود؟»، «هنگام مرگ ترجیح می‌دهی چه کسی کنارت باشد؟»، «فکر می‌کنید در زندگی پس از مرگ چه چیزی پیش روی شماست؟». این‌ها سوالات چالش برانگیزی هستند که این اپلیکیشن هر روز با پرسیدن آنها اطلاعات شما را راجب مرگ و دنیای پس از مرگ به چالش می‌کشد. به‌علاوه با هر بار شرکت در بازی دِف کُنوو، به کاربران شانس دسترسی رایگان به بریو داده می‌شود.

به عنوان آخرین کاربرد، اپلیکیشن بریو به شما در مورد سازماندهی برنامه‌های زندگی آموزش‌هایی می‌دهد. با استفاده از این آموزش‌ها، شما می‌توانید از تمام لحظات زندگی خود بهترین استفاده را داشته باشید و در هنگام فرا رسیدن زمان مرگ دچار اندوه و پشیمانی نشوید.

اینوئه در گفت‌وگویی راجب چگونگی شروع ساخت برنامه Bereev گفت: «ما کار خود را در سال 2018 در مالزی آغاز کردیم؛ جایی که سرچشمه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم است. شروع کار در چنین کشوری به ما آموخت برای طراحی این اپلیکیشن مهم‌ترین موضوع در نظر گرفتن باورهای مختلفِ مردم در مورد زندگی و مرگ است. به همین دلیل من فکر می‌کنم قبل از شروع ساخت برنامه در مورد مرگ، هربرنامه‌نویسی باید ابتدا باورهای جامعه خود را در نظر بگیرد و مطابق با آن شروع به ساخت یک اپلیکیشن کند.»

این روند عادی‌سازی مرگ بسیار امیدوارکننده‌ است. از ساخت اپلیکیشن‌ها گرفته تا بازی‌های ویدیویی که موضوع آن‌ها راجع به مرگ و پایان زندگی است، پیشرفت‌های مفید و چشم‌گیری برای کنار آمدن با واقعیات هستند.

این موضوع برای برخی عجیب است که چگونه با وجود اطلاع همه افراد در مورد مرگ و بدیهی بودن آن، اپلیکیشن‌هایی مانند بریو این‌چنین مورد توجه قرار می‌گیرند. اما نکته اینجاست که این محبوبیت ناشی از ترویج مفهومی مثبت از مرگ است. دید مثبت داشتن به مرگ به این معنی نیست که شما مشتاقانه منتظر مرگ هستید، بلکه فقط به این معناست که شما آنچه را برای‌تان اتفاق خواهد افتاد می‌پذیرید و یاد می‌گیرید که در مورد آن به طور منطقی صحبت کنید. به همین دلیل است که اینوئه و تیم پشتیبان برنامه Bereev بر این باورند که ما باید قبل از اینکه زمانش برسد با واقعیت مرگ کنار بیاییم. او در این باره می‌گوید: «من هر دو پدربزرگ و مادربزرگم را از دست داده‌ام و به خوبی از صدمات ناشی از مرگ ناگهانی یک عزیز بر اعصاب و روح مردم آگاهم. ضربه‌ای که این حادثه به یک خانواده وارد می‌کند تا حدی است که حتی می‌تواند باعث فروپاشی آن خانواده شود. هیچ‌کس نمی خواهد با مرگ خود زندگی عزیزانش را تلخ و غمگین کند. یک ضرب المثل ژاپنی می‌گوید: «وقتی به بهشت می‌روم، آخرین چیزی که می‌خواهم این است که کسانی را که دوست دارم در جهنم رها کنم.» پس چه خوب است برای جلوگیری از صدمات جدی ناشی از مرگ عزیزان، سعی کنیم راه درست کنار آمدن با غم‌ها و مرگ را بیاموزیم.

منبعCNET

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا