شتاب صفر تا صد چری آریزو 5 GT حیرت انگیز است
گجت نیوز (https://gadgetnews.net) چری آریزو 5 GT علاوه بر تغییرات ظاهری به پیشرانه قدرتمندی مجهز شده که آن را نسبت به رقبا در سطح بهتری قرار میدهد. در ادامه با مشخصات و امکانات این سدان چینی آشنا میشویم. شرکت چری برای آریزو 5 GT پیشرانه 1.6 لیتری و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه Getrag را در نظر گرفته که... نوشته شتاب صفر تا صد چری آریزو 5 GT حیرت...
چری آریزو 5 GT علاوه بر تغییرات ظاهری به پیشرانه قدرتمندی مجهز شده که آن را نسبت به رقبا در سطح بهتری قرار میدهد. در ادامه با مشخصات و امکانات این سدان چینی آشنا میشویم.
شرکت چری برای آریزو 5 GT پیشرانه ۱.۶ لیتری و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه Getrag را در نظر گرفته که باعث شده این خودرو بتواند ظرف مدت 6 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کند. از این رو آریزو 5 GT اکنون میتواند بهتر از قبل با رقبایی چون سهول A5 پلاس، گک ترامپچی EMPOW، چانگان UNI-V و ام جی 6 به رقابت بپردازد. همچنین در نظر گرفتن پیشرانه و گیربکس قدرتمند برای آریزو 5 GT نشان میدهد خودروسازان چینی اکنون به موضوع پرفورمنس نیز اهمیت میدهند.
مشخصات چری آریزو 5 GT
آریزو 5 GT از لحاظ ظاهری نیز ارتقا پیدا کرده و طبق تصاویر منتشر شده در نمای جلو آن شاهد جلوپنجره و چراغهای روشنایی جدیدی هستیم که به محصولات لکسوس نیز شباهت دارند. همچنین این سدان چینی اکنون از چراغهای دوگانه جلو LED نیز بهره میبرد.
در حال حاضر تصویر کاملی از نمای کناری این خودرو در دست نیست، اما به نظر میرسد جز چند تغییر جزئی در این بخش شاهد تغییرات بزرگی نخواهیم بود. همچنین این خودرو اکنون از رینگهای ۱۷ اینچی نیز بهره میبرد.
طراحان برای بخش عقب چری آریزو 5 GT خروجیهای چهارگانه اگزوز و اسپویلر با طرح فیبر کربن را در نظر گرفتند که باعث شده این بخش بیش از پیش اسپرت به نظر برسد. همچنین چری سامانه ترمز این خودرو را به دوپیستونه ارتقا داده است.
از آنجایی که این خودرو به پیشرانه قدرتمند مجهز شده، احتمالا مهندسان شاسی این خودرو را ارتقا داده و به جای تعلیق عقب تیرپیچشی نیمه مستقل برای آن تعلیق کاملا مستقل چند بازویی را در نظر گرفته باشند.
در حال حاضر از نمای داخلی این خودرو فقط یک تصویر غیررسمی منتشر شده که نشان میدهد آریزو 5 GT اکنون از نمایشگرهای دوگانه، فرمان دی کات و اهرم تعویض دنده جدید بهره میبرد.