چالشهای بیمه نیازمند فرهنگسازی
در جلسهای تخصصی و کارشناسی، چالشهای بیمه و راهکارهای فرهنگ سازی با استفاده از توان رسانهها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
برای آنکه چالشهای یک صنعت یا حرفه با جدیت مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا بهتر بتوان موانع و مشکلات را رفع کرد، نیازمند تعامل و همفکری بین فعالان صنعت و رسانهها به عنوان ابزار فرهنگ سازی است. بدین منظور زهرا نظری مهر مدیر مسئول و صاحب امتیاز سایت خبری تحلیلی پول نیوز به همره اعضای تحریریه به بیمه مرکزی رفتند و در جلسهای تخصصی و کارشناسی، چالشهای بیمه و راهکارهای فرهنگ سازی با استفاده از توان رسانهها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه رئیس روابط عمومی بیمه مرکزی با انتقاد از اینکه امروزه برای انتشار اخبار بیمه کار کارشناسی و تخصصی صورت نمیگیرد گفت: اینکه روابط عمومی ادارات و سازمانها اقدام به تولید محتوا و خبر کنند و رسانهها به بازنشر آن بپردازند، دردی از مشکلات بیمه حل نمیکند.
مصطفی زندی با تاکید بر اینکه لازم است رسانهها درک درستی از مشکلات صنعت بیمه داشته باشند گفت: امروزه خبرنگاری که تسلط ۱۰۰ درصدی و حتی ۵۰ درصدی به حوزه بیمه داشته باشد، بسیار کم است در حالیکه خبرنگاری میتواند چالشهای بیمه را مدیریت و خبر مرتبط تولید کند که اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه داشته باشد.
وی از برگزاری کلاسهای آموزشی در تمامی سالهایی که مدیریت روابط عمومی بیمه مرکزی را بر عهده داشته خبر داد و گفت: برای آنکه بتوانیم خبرنگارانی درد آشنا با چالشهای بیمه داشته باشیم، اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش بیمه برای خبرنگاران کردیم که خوشبختانه با استقبال خبرنگاران روبرو شد.
رئیس روابط عمومی بیمه مرکزی با اعلام اینکه در سالهای اخیر به دلیل شیوع کرونا ناچار شدیم کلاسهای خبرنگاری بیمه را محدود برگزار کنیم گفت: اکنون در نظر داریم با کاهش شیوع کرونا و مدیریت آن در دولت سیزدهم، بار دیگر کلاسهای تخصصی آموزش درک و مفاهیم بیمه و به عبارت بهتر چالشهای بیمه را برای خبرنگاران برگزار کنیم.
وی با اعلام اینکه باید مسائل و مشکلات بیمه با جدیت مطرح شود گفت: انتظار داریم خبرنگاران با مطالعه دقیق و بررسی همه جانبه چالشهای صنعت بیمه، به تهیه گزارش، مصاحبه و یادداشت بپردازند.
زندی با اعلام اینکه امروزه مردم به دلیل نداشتن آگاهی لازم از صنعت بیمه، در عرصههای مختلف بیمه بدنه خودرو، بیمه آتش سوزی، بیمه حوادث، بیمه حوادث کار، بیمه زندگی، بیمه عمر و بسیاری موارد دیگر به تنظیم بیمه ورود نمیکنند گفت: بسیاری از مردم به دلیل نداشتن بیمه، دچار زیان ناشی از حادثه و سانحه میشوند و بخشی از دارایی خود را از دست میدهند، در صورتی که اگر اطلاع رسانی مناسب و آگاهی دادن دقیق به مردم صورت بگیرد، با استفاده از ظرفیتهای مختلف بیمه، میتوانند از بحرانهای ناشی از نداشتن بیمه فاصله بگیرند و زندگی خود را مدیریت کنند.
در ادامه مدیر مسئول پول نیوز با تایید دیدگاهها و اظهارات زندی رئیس روابط عمومی بیمه مرکزی گفت: برای آنکه انعکاس اخبار با دقت صورت بگیرد و تاثیر لازم را داشته باشد، لازم است تعامل بین رسانهها و روابط عمومیها تقویت شود.
زهرا نظری مهر با تشکر از زندی که زمان مناسبی را برای برگزاری جلسه و تبادل نظر تعیین کرده است گفت: به نظر میرسد پس از برگزاری این جلسه بتوانیم گامهای موثری در زمینه فرهنگ سازی برای صنعت بیمه برداریم.
وی با تاکید بر اینکه اگر مردم از ظرفیتهای بیمه باخبر شوند، اتفاقات مبارکی صورت میگیرد گفت: اگر مردم از امتیازهای بیمه آتش سوزی خبردار شوند و بدانند که با پرداخت مبلغ ناچیزی حق بیمه میتوانند زندگی خود را در صورت بروز حوادث ناگوار مدیریت کنند، بی شک شاهد افزایش چشمگیر بیمههای آتش سوزی و زیانهای مردم خواهیم بود.
صاحب امتیاز پول نیوز با پذیرفتن اینکه باید بیمه بدنه خودرو با جدیت پیگیری شود در تایید اظهارات زندی گفت: به درستی که مردم بیمه شخص ثالث را برای آنکه زیانهای طرف مقابل را بپردازند، انجام میدهند، اما بیمه بدنه که زیان خودشان را جبران میکند، با استقبال روبرو نمیشود.
وی افزود: بارها شاهد بوده ایم افرادی که تصادفهای شدیدی انجام داده و حتی در مواردی که مقصر نبوده و دچار حوادثی همچون واژگونی خودرو یا برخورد با موانع همچون درخت و گاردریل داشتهاند، برای تامین هزینههای خود، دستشان به جایی بند نبوده و ناچار شده اند ماشین خود را به قیمت پایین بفروشند و ماشینی ارزانتر و مدل پایینتر جایگزین کنند، در صورتیکه اگر بیمه بدنه داشتند، هزینه هایشان جبران میشد و میتوانستند خودرو خود را حفظ کنند.
صاحب امتیاز پول نیوز قول داد که تولیدات خبر و گزارشهای مرتبط با بیمه با جدیت بیشتری در پول نیوز صورت بگیرد و در راستای فرهنگ سازی بیمه، گامهای موثری برداشته شود.
در پایان این جلسه قرار شد روابط عمومی بیمه مرکزی برای تهیه مطالب و گزارشهای مستند و تاثیر گذار با پول نیوز تعامل و همکاری داشته باشد.
در ابتدای این جلسه رئیس روابط عمومی بیمه مرکزی با انتقاد از اینکه امروزه برای انتشار اخبار بیمه کار کارشناسی و تخصصی صورت نمیگیرد گفت: اینکه روابط عمومی ادارات و سازمانها اقدام به تولید محتوا و خبر کنند و رسانهها به بازنشر آن بپردازند، دردی از مشکلات بیمه حل نمیکند.
مصطفی زندی با تاکید بر اینکه لازم است رسانهها درک درستی از مشکلات صنعت بیمه داشته باشند گفت: امروزه خبرنگاری که تسلط ۱۰۰ درصدی و حتی ۵۰ درصدی به حوزه بیمه داشته باشد، بسیار کم است در حالیکه خبرنگاری میتواند چالشهای بیمه را مدیریت و خبر مرتبط تولید کند که اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه داشته باشد.
وی از برگزاری کلاسهای آموزشی در تمامی سالهایی که مدیریت روابط عمومی بیمه مرکزی را بر عهده داشته خبر داد و گفت: برای آنکه بتوانیم خبرنگارانی درد آشنا با چالشهای بیمه داشته باشیم، اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش بیمه برای خبرنگاران کردیم که خوشبختانه با استقبال خبرنگاران روبرو شد.
رئیس روابط عمومی بیمه مرکزی با اعلام اینکه در سالهای اخیر به دلیل شیوع کرونا ناچار شدیم کلاسهای خبرنگاری بیمه را محدود برگزار کنیم گفت: اکنون در نظر داریم با کاهش شیوع کرونا و مدیریت آن در دولت سیزدهم، بار دیگر کلاسهای تخصصی آموزش درک و مفاهیم بیمه و به عبارت بهتر چالشهای بیمه را برای خبرنگاران برگزار کنیم.
وی با اعلام اینکه باید مسائل و مشکلات بیمه با جدیت مطرح شود گفت: انتظار داریم خبرنگاران با مطالعه دقیق و بررسی همه جانبه چالشهای صنعت بیمه، به تهیه گزارش، مصاحبه و یادداشت بپردازند.
زندی با اعلام اینکه امروزه مردم به دلیل نداشتن آگاهی لازم از صنعت بیمه، در عرصههای مختلف بیمه بدنه خودرو، بیمه آتش سوزی، بیمه حوادث، بیمه حوادث کار، بیمه زندگی، بیمه عمر و بسیاری موارد دیگر به تنظیم بیمه ورود نمیکنند گفت: بسیاری از مردم به دلیل نداشتن بیمه، دچار زیان ناشی از حادثه و سانحه میشوند و بخشی از دارایی خود را از دست میدهند، در صورتی که اگر اطلاع رسانی مناسب و آگاهی دادن دقیق به مردم صورت بگیرد، با استفاده از ظرفیتهای مختلف بیمه، میتوانند از بحرانهای ناشی از نداشتن بیمه فاصله بگیرند و زندگی خود را مدیریت کنند.
در ادامه مدیر مسئول پول نیوز با تایید دیدگاهها و اظهارات زندی رئیس روابط عمومی بیمه مرکزی گفت: برای آنکه انعکاس اخبار با دقت صورت بگیرد و تاثیر لازم را داشته باشد، لازم است تعامل بین رسانهها و روابط عمومیها تقویت شود.
زهرا نظری مهر با تشکر از زندی که زمان مناسبی را برای برگزاری جلسه و تبادل نظر تعیین کرده است گفت: به نظر میرسد پس از برگزاری این جلسه بتوانیم گامهای موثری در زمینه فرهنگ سازی برای صنعت بیمه برداریم.
وی با تاکید بر اینکه اگر مردم از ظرفیتهای بیمه باخبر شوند، اتفاقات مبارکی صورت میگیرد گفت: اگر مردم از امتیازهای بیمه آتش سوزی خبردار شوند و بدانند که با پرداخت مبلغ ناچیزی حق بیمه میتوانند زندگی خود را در صورت بروز حوادث ناگوار مدیریت کنند، بی شک شاهد افزایش چشمگیر بیمههای آتش سوزی و زیانهای مردم خواهیم بود.
صاحب امتیاز پول نیوز با پذیرفتن اینکه باید بیمه بدنه خودرو با جدیت پیگیری شود در تایید اظهارات زندی گفت: به درستی که مردم بیمه شخص ثالث را برای آنکه زیانهای طرف مقابل را بپردازند، انجام میدهند، اما بیمه بدنه که زیان خودشان را جبران میکند، با استقبال روبرو نمیشود.
وی افزود: بارها شاهد بوده ایم افرادی که تصادفهای شدیدی انجام داده و حتی در مواردی که مقصر نبوده و دچار حوادثی همچون واژگونی خودرو یا برخورد با موانع همچون درخت و گاردریل داشتهاند، برای تامین هزینههای خود، دستشان به جایی بند نبوده و ناچار شده اند ماشین خود را به قیمت پایین بفروشند و ماشینی ارزانتر و مدل پایینتر جایگزین کنند، در صورتیکه اگر بیمه بدنه داشتند، هزینه هایشان جبران میشد و میتوانستند خودرو خود را حفظ کنند.
صاحب امتیاز پول نیوز قول داد که تولیدات خبر و گزارشهای مرتبط با بیمه با جدیت بیشتری در پول نیوز صورت بگیرد و در راستای فرهنگ سازی بیمه، گامهای موثری برداشته شود.
در پایان این جلسه قرار شد روابط عمومی بیمه مرکزی برای تهیه مطالب و گزارشهای مستند و تاثیر گذار با پول نیوز تعامل و همکاری داشته باشد.