برای اولین بار در تاریخ / سیستم اگزوز کواد اکتیو در بنز معمولی + فیلم و عکس

رکنا: استیشن واگن و تورینگهای آلمانی، همیشه از محبوبیت به شدت بالایی برخوردار بودهاند.
به گزارش رکنا، اکثر محصولات برابوس با نام AMG همراه بودند اما این تیونر آلمانی اینجاست تا برای اولین بار در تاریخ، سیستم اگزوز کواد اکتیو را به یک بنز معمولی هدیه دهد. در این نوشته به بنزهای سی کلاس جدید برابوس نگاهی خواهیم داشت اما قبل از هر چیز اجازه دهید تا با یک ویدیو زیبا، تغییرات جزئی هر دو خودرو را بهتر درک کنیم.
معرفی مرسدس بنز B۳۰ و D۳۰ برابوس
استیشن واگن و تورینگهای آلمانی، همیشه از محبوبیت به شدت بالایی برخوردار بودهاند و در مقایسه با رقیبان سوئدی یا دیگر اروپاییها، همیشه در لیگ دیگری بازی میکردند. در هفته گذشته با استیشن واگن بی ام و سری ۳ تورینگ آشنا شدیم که لقب سریعترین و قویترین خودرو خیابانی در این کلاس را به خود اختصاص داده بود. اما به نظر میرسد که مرسدسیها هم برنامههای خود را دارند.
در ادامه با مرسدس بنز B۳۰ برابوس که نسخه ارتقا یافته سدان C۳۰۰ است همراه میشویم و در انتها، به استیشن واگن ۶۰۰ نیوتن متری D۳۰ نگاهی خواهیم داشت.
تغییرات ظاهری و بهبودهای آیرودینامیکی
بدون شک همه ما قبول داریم که نشان ستارهی بنز، فقط میتواند با علامت میباخ یا Brabus عوض شود که در خوشبختانه این اتفاق، در هر دو مرسدس بنز C کلاس جدید برابوس رخ داده است.
در ادامه به دیفیوزر جلویی میرسیم که این قسمت به لطف اند پلیت های کناری (end plate) و هواکش سه تکه، بهترین مسیر هوا را در اختیار مرسدس بنز B۳۰ برابوس قرار میدهد. همچنین هواکشهای کناری هم به دو نوار ال ای دی مجهز شدهاند.
در نمای کناری به رینگهای ۱۸ اینچی ۱۰ پرهی برابوس میرسیم اما اگر به دنبال شکوه و جلب توجه بیشتری هستید، باید به سراغ نسخهی ۲۰ اینچی بروید.
در قسمت عقب هم یک اسپویلر بزرگ را داریم تا نمای این خودرو خانوادگی و بزرگ را کمی اسپرتتر کند. اما شاهکار مرسدس بنز B۳۰ برابوس، به سیستم اگزوز ۴ کاناله فعال تمام استیل مربوط میشود.
این اگزوزهای ۹۰ میلی متری (دقیقا ۳.۵ اینچی)، از کروم کاری تیره رنگ بهره میبرند تا در کنار صدای فوق العاده، ظاهر جذابتری هم داشته باشند. همچنین سیستم تعلیق این نسخه نسبت به مدل فابریک، تقریبا ۳۰ میلی متر کاهش ارتفاع را تجربه کرده است.
در زیر کاپوت مرسدس بنز B۳۰ برابوس، میتوانید یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژ را پیدا کنید که نسبت به نسخه اصلی، تقریبا ۴۲ اسب بخار قویتر است و در حالت حداکثر، به ۳۰۰ اسب بخار میرسد. همچنین گشتاور این سدان اسپرت در حدود ۴۵۰ نیوتن متر ثبت شده که تقریبا ۵۰ نیوتن متر، قویتر از یک C۳۰۰ معمولی خواهد بود.
چنین اعدادی به سدان لوکس و اسپرت ما این اجازه را میدهند تا در کمتر از ۵.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین نهایت سرعت آن هم به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، میتوانید به راحتی این محدودیت را دور بزنید.
البته اگر باز قانع نشدهاید، میتوانید به سراغ مرسدس بنز D۳۰ برابوس بروید که این مدل با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور، کاملا در لیگ دیگری قرار خواهد داشت.
به طور کلی اگر تفاوتهای اتاق این دو نسخه، استیشن واگن بودن آن و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور اضافی را کنار بگذاریم، میتوان گفت که B۳۰ و D۳۰، تقریبا یک خودرو هستند که در دو کلاس متفاوت به بازار آمدهاند.
نگاهی به اتاق مرسدس بنز B۳۰ و D۳۰ برابوس

تریم تمام مشکی در سدان اسپرت مرسدس بنز B۳۰ برابوس
بیایید و این طور نگاه کنیم که کابین C۳۰۰ بنز به قدری کامل و تکمیل است که بارابوس هم در پیدا کردن عیب و ایرادهای آن، ناکام مانده.

تریم مشکی – قرمز در استیشن واگن اسپرت مرسدس بنز D۳۰ برابوس
تفاوت اصلی کابین این دو خودرو، به تریم تمام مشکی و قرمز – مشکی باز میگردد که دقیقا به مانند ظاهر آنها، یک اتاق به شدت اسپرت را خلق کرده است.
در ادامه باز هم همان سیستم تهویه هوای پنج کاناله، نمایشگر دیجیتال دو تکه با ابعاد ۱۰,۴ و ۱۲ اینچی را داریم که قبلا هم آنها را در C۳۰۰ معمولی دیده بویدم.
به طور کلی تنها چیزی که هر دو خودرو را نسبت به تمام بارابوسهای قبلی و محصولات بنز متفاوت میکند، وجود سیستم اگزوز تمام استیل چهار کاناله است که برای اولین بار و در B۳۰ و D۳۰، به یک مرسدس بنز معمولی و نه یک AMG، هدیه داده شده.