اتوبوس دربستی برای اربعین نداریم /فروش بلیت روزانه است


اتوبوس دربستی برای اربعین نداریم /فروش بلیت روزانه است

معاون وزیر راه گفت: فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین به صورت روزانه است و به هیچ عنوان اتوبوس دربستی نداریم ضمن اینکه اجازه نمی‌دهیم اتوبوس‌ها از کشور خارج شوند.

اتوبوس دربستی برای اربعین نداریم /فروش بلیت روزانه است

گروه راه و مسکن «داریوش امانی» رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جمع خبرنگاران درباره قیمت بلیت‌های اتوبوس اربعین اظهار کرد: نرخ کرایه اربعین در حال نهایی شدن است و به محض نهایی شدن، اعلام خواهد شد. فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین به صورت روزانه است و به هیچ عنوان اتوبوس دربستی نداریم ضمن اینکه اجازه نمی‌دهیم اتوبوس‌ها از کشور خارج شوند.


امانی با اشاره به افزایش زائران اربعین امسال گفت: سعی می‌کنیم نرخ بلیت را هر چه سریع‌تر نهایی و اعلام کنیم. ۱۴ هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی داریم که ۲ هزار دستگاه آن برای مسیر‌های کوتاه مانند اصفهان و شهرکرد استفاده می‌شوند و جوابگوی مسیر‌های طولانی نیستند.


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: ۴ هزار دستگاه دیگر هم برای سرویس دهی به ظرفیت‌های داخل کشور استفاده می‌شوند. نرخ بلیت و کرایه اتوبوس‌هایی اربعین مصوب است و حتماً بر روی آن نظارت انجام می‌شود.


وی درباره دوربین‌های جاده‌ای غیر فعال اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون پلاک خودور در جاده‌ها توسط دوربین‌ها خوانده شده که نشان‌دهنده زیاد بودن ترددهاست.


امانی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۹ میلیون تخلف جاده‌ای با دوربین‌های سازمان راهداری شناسایی و ثبت شده است که رقم بسیار بالایی است این در حالی که بر اساس اعلام پلیس راهور، ۵۰ میلیون گواهینامه رانندگی صادر شده و ۳۸ میلیون خودرو در کشور تردد می‌کنند.


به گفته معاون وزیر راه ترافیک ما از شهر‌ها به سطح جاده‌ها کشیده شده و ترافیک جاده‌ها در روز‌های پایانی هفته را مشاهده می‌کنیم؛ لذا پس برای کنترل ترافیک باید به ابزار روز مجهز شود.

وی تأکید کرد: دوربین‌های جاده‌ای بعضاً مورد سرقت یا تخریب واقع می‌شوند به محض اینکه اطلاع رسانی می‌شود، تعمیر می‌کنیم.

امانی افزود: هزینه تعمیر هر سایت دوربین جاده‌ای، ۲ میلیارد تومان برای سازمان راهداری هزینه دارد.

پایان پیام//



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیرات منفی وقت‌گذرانی بی‌هدف در شبکه‌های اجتماعی بر مغز انسان