خودروی اقتصادی از سال آینده به بازار میآید
نخستین خودروی اقتصادی داخلی با همکاری گروه خودروسازی سایپا و انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۲ راهی خیابانها و جادههای کشور میشود.خودروی اقتصادی از سال آینده به بازار میآیددر جریان...
نخستین خودروی اقتصادی داخلی با همکاری گروه خودروسازی سایپا و انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۲ راهی خیابانها و جادههای کشور میشود.
خودروی اقتصادی از سال آینده به بازار میآید
در جریان نخستین روز از هفدهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران، تفاهمنامه همکاری برای تولید خودروی اقتصادی بین گروه خودروسازی سایپا و انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.
در این مورد مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: برای دستیابی به خودروی اقتصادی سازوکار مدرنی پیشبینی شده تا فتح بابی در رابطه تعاملی بین خودروسازان و قطعهسازان باشد.
توکلی لاهیجانی بیان کرد: این رابطه تعاملی برای مشارکت در یک پلتفرم اقتصادی با تیراژ اقتصادی تولید و برپایه اهداف قیمتی و کیفیتی تعریفشده خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: رابطه یاد شده با همکاری کنسرسیومی از قطعهسازان با راهبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور شکل گرفته که روی یک هدف اساسی یعنی تولید خودروی اقتصادی با کیفیت و با قیمت ارزان متمرکز خواهد شد.
مدیرعامل سایپا نیز در این مورد اظهار کرد: هرچند سایپا از ابتدا به دنبال تولید خودروی اقتصادی بود تا با کمک زنجیره تامین و قطعهسازان بتواند ۷۰درصد تولیدات جاری سایپا را به سمت اقتصادی شدن سوق بدهد، اما تولید اقتصادی زمانی معنی مییابد که موضوع طراحی نیز در آن گنجانده شود.
تیموری بیان کرد: با قراردادی که اکنون منعقد شده، برای نخستین بار زنجیره قطعهسازی در طراحی خودروی اقتصادی از همان ابتدا با سایپا مشارکت میکند.
به گزارش ایرنا، رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو نیز در این مورد گفت: کیفیت موضوع اصلی و اساسی در خودروسازی و مدنظر همه مسوولان و مردم است، اما در سالهای گذشته از آن غفلت شد.
محمدرضا نجفیمنش افزود: توانمندی لازم نزد قطعهسازان کشور برای تحقق این مهم وجود دارد، مانند گذشته که قطعهسازان توانستند در زنجیره تامین جهانی شرکتی مثل رنو قرار بگیرند.
وی بیان کرد: بخش زیادی از موضوع مشکلات کیفیت مربوط به خودروهای قدیمی است و باید تلاش کرد در خودروهای جدید این مشکلات به حداقل برسد.
آرش محبینژاد دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور نیز در خصوص امضای تفاهمنامه همکاری برای تولید خودروی اقتصادی بین گروه سایپا و این انجمن با نظارت وزارت صمت افزود: مطابق برنامهریزیهای کلان انجام شده، قرار است صنعت خودرو به سمت خصوصی شدن سوق داده شود و در مرحله نخست، خصوصی شدن مدیریت این صنعت مدنظر است.
این مقام صنفی گفت: به این ترتیب مقرر است پیش از واگذاری سهام خودروسازان، شیوه مدیریتی در این صنعت تغییر یابد تا همچون بسیاری نقاط جهان موضوع تکوین مشارکتی خودرو با همکاری زنجیره تامین مدنظر قرار بگیرد.
وی ادامه داد: خودروی مدرن اقتصادی تولید داخل که یک پلتفرم مشترک است، قرار است به صورت درونسوز بنزینی و برقی به تولید برسد.
وی بیان کرد: بهطور قطع مردم از یک خودروی با کیفیت و با قیمت مناسب بهرهمند خواهند شد و این خودرو در سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.