سایپا آریا جدید با گارانتی 5 ساله عرضه خواهد شد
کراس اوور جدید سایپا آریا در مردادماه سال ۱۳۹۹ رونمایی شد و قرار بود در سال ۱۴۰۰ روانه بازار شود که این اتفاق نیفتاد. این خودرو در واقع نسخه قدبلند شاهین است، یک خودروی هاچبک کراس شهری که اگرچه نمیتواند با کراس اوورهای مطرح بازار رقابت کند اما...
کراس اوور جدید سایپا آریا در مردادماه سال ۱۳۹۹ رونمایی شد و قرار بود در سال ۱۴۰۰ روانه بازار شود که این اتفاق نیفتاد. این خودرو در واقع نسخه قدبلند شاهین است، یک خودروی هاچبک کراس شهری که اگرچه نمیتواند با کراس اوورهای مطرح بازار رقابت کند اما به واسطهی طراحیهای جدید سایپا میتواند در بازار خودروی کم تنوع و گرانقیمت ایران با استقبال خوبی مواجه شود.
موتور سایپا آریا همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ سایپا شاهین است که ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد، گیربکس ۵ سرعته نیز بهصورت استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته شده است. بااینحال سایپا اعلام کرده است که به زودی پیشرانه مدرن ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپ توربو جدید محصول کارخانه تیوان، جایگزین پیشرانه فعلی خواهد شد. همچنین یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته CVT جدید نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. حالا مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر از عرضه این خودروی جدید با گارانتی ۵ ساله داده است. به گزارش سایپانیوز، شانزدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت فناوری و نوآوری با حضور مدیران ارشد صنایع مختلف، جمعی از استادان و پژوهشگران دانشگاههای مختلف کشور برگزار شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این کنفرانس با موضوع فرصتهای فناورانه خودروسازی برای حاضرین از تجربه و بهره گیری از تکنولوژی و فناوریهای روز دنیا در این گروه بیان کرد.
محمدعلی تیموری با بیان اینکه شرکتهای خودروساز باید در کنفرانسها و همایشهایی با موضوعات فناورانه شرکت کنند گفت: حضور در این همایشها باعث آگاهی از دستاوردها و تکنولوژی روز دنیا میشود و مهمترین رسالت خودروسازیها که تجاری کردن فناوریهای نوین است را در مسیری صحیح و بهروز هدایت میکند. او افزود: با توجه به سطح دانش و رشدی که در جامعه ایجاد شده باید به همان اندازه برای ایجاد رفاه مشتریان از دانش روز استفاده کنیم تا مشتریان بتوانند کمترین زحمت را برای دریافت کیفیت بالا، قیمت تمام شده پایین در زمینههای عرضه و خدمات محصول داشته باشند و این کنفرانس میتواند تمامی این موارد را بررسی کند.
مدیرعامل گروه سایپا خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت وزارت صمت در گروه سایپا جهش طراحی شکل گرفته و خودروهایی که طراحی، توسعه و تولید آنها متوقف شده بود با سرمایهگذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان مجدد در دستور کار قرار گرفت بهطوریکه سه مدل محصول در حال تست نهایی است که از خردادماه سال آینده عرضه میشود و دو مدل خودرو تجاری نیز آماده عرضه است و از بهمنماه عرضه آنها شروع خواهد شد. سه مدل دیگر خودرو سواری هم در شش ماه دوم سال جاری فرآیندهای آن تمام میشود و امیدواریم در سال آینده ۸ مدل خودرو را وارد بازار کنیم و این خودروها که تمامی استانداردهای ۸۵ گانه را کسب کردهاند، بتوانند از نظر کیفیت شرایط مناسبی برای مشتریان ایجاد کنند.
او با اشاره به اینکه در حوزه ورود فناوری به صنعت خودرو باید شناخت کامل به شبکه خود داشته باشیم گفت: در صنعت خودروسازی شبکه شامل سه قسمت اصلی است که باید این سه قسمت را تجهیز کرد. تیموری تصریح کرد: مدیریت زنجیره تأمین در کل کشور یکی از بخشهایی است که نیاز به بهره گیری از تکنولوژیهای نوین در آن وجود دارد. بهنحویکه با رشد استانداردها و تکنولوژی قطعات نیاز صنعت به قطعات هایتک و الکترونیکی بیشتر شده و استفاده از فناوریهای نوین اجتنابناپذیر است. در این زمینه نیاز به آیسی و چیپ ستها در تمام صنایع بسیار ملموس است و در چند سال اخیر با توجه به بحرانی که در دنیا برای تولید این قطعات ایجاد شده، لزوم تقویت این بخش از تکنولوژی در صنعت خودروسازی کاملاً محسوس است.
او با بیان اینکه در مدیریت زنجیره تولید هم نیاز به ورود تکنولوژیهای نوین وجود دارد، افزود: برای تجهیز و بهروزرسانی خطوط تولید در پرس شاپ، تولید بدنه و رنگآمیزی نوآوری و فناوری تأثیر زیادی خواهد داشت و در گروه سایپا در این زمینه سرمایهگذاری مناسبی انجام شده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در مدیریت عرضه و خدمات نیز باید با بهره گیری از فناوریهای نوین در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان حرکت کرد. بهنحویکه با ایجاد شبکه نرمافزاری آنلاین در شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور بتوان در لحظه نیاز شبکه و نمایندگیها را دریافت و برای تأمین آن بهسرعت اقدام کرد. علاوه بر این با دریافت بازخورد ایرادات احتمالی از مشتریان، درصورتیکه مشکل ایجاد شده از قطعات خودرو باشد باید بهسرعت در خصوص رفع ایراد احتمالی برنامهریزی و اقدام کرد چراکه این موارد در افزایش کیفیت محصول بسیار تأثیرگذار است.
او با بیان اینکه در شبکه خدمات پس از فروش سایپا با استفاده از تکنولوژیهای نوین، زیرساخت جدیدی در حال اجرا است که در صورت نیاز به قطعه در هر منطقه از کشور بهصورت آنلاین، گزارش جهت تأمین قطعه اعلام میشود و به قطعه ساز هم جهت رفع عیب اعلام خواهد شد، افزود: در گذشته اگر ایرادی در کیفیت محصول ایجاد میشد در مدتزمان دو الی سه هفته روند اصلاح طول میکشید و حال با بهره گیری از نرمافزار جدید، بهمحض بروز ایراد در هر حوزهای بلافاصله با پیامک به مدیران ارشد اعلام میشود و این موضوع باعث انجام واکنش سریع در رفع ایراد شده است.
تیموری با بیان اینکه در حوزه خدمات پس از فروش و به منظور افزایش کیفیت خدماتدهی، سایپا با بهره گیری از فناوریهای جدید وارد فضای بزرگی شده افزود: سایپا با استفاده از زیرساخت مخابراتی موجود در تمام کشور در تلاش است که با نصب برنامهای بر روی محصولات خود بهصورت آنلاین، در صورت بروز مشکل در خودرو پیام ارسالی از سوی مشتری را دریافت کند و این برنامه از یک ماه آینده بهصورت آپشن بر روی محصولات نصب خواهد شد. او افزود: مشتری در صورت نیاز به هرگونه امداد و کمک در خصوص خرابی خودرو، چکاپ خودرو قبل از سفر، رهگیری سرقت خودرو و … با بهره گیری از این نرمافزار و سیمکارتی که در کیت خودرو قرار میگیرد، میتواند بهصورت آنلاین اطلاعرسانی کند و در این صورت قیمت خدمات کاهش خواهد یافت و از برخی هزینههای احتمالی پیشگیری خواهد شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به وجود خودروهای ناقص در سال گذشته و تکمیل و عرضه آن افزود: در سال گذشته ۸۷ هزار خودرو ناقص در کف پارکینگها وجود داشت که حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه این خودروها بود که در صنعت جاری نشده بود و با برنامهریزی انجام شده خوشبختانه تمام این خودروها تکمیل و به بازار عرضه شد و با تأمین صد درصد قطعات داخلی و تلاش برای تأمین بهروز قطعات وارداتی، تولید بهصورت عبور مستقیم در حال انجام است.
او با بیان اینکه بازار قطعات یدکی سایپا ۳۸ هزار میلیارد تومان قابلیت عرضه دارد گفت: در سال گذشته تنها هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این بازار در اختیار سایپا بود و بقیه در اختیار تعدادی از قطعه سازان و متأسفانه بیشتر آن از طریق قطعات قاچاق و تقلبی تأمین میشد. در سال جاری با حمایت وزارت صمت در جلوگیری از ورود قطعات تقلبی و قاچاق و برنامهریزی انجام شده در سایپا، در حال حاضر بهصورت ماهیانه ۸۰۰ میلیارد تومان لوازمیدکی به بازار عرضه میشود. تیموری تأکید کرد: افزایش کیفیت محصولات باعث افزایش مدتزمان گارانتی محصول میشود و این برای خودروساز مناسب است چراکه مدتزمان بیشتری خودرو را در شبکه گارانتی خود دنبال میکند. بر همین اساس سایپا هم برای خودرو آریا جدید برنامهریزی کرده که با افزایش شرایط کیفی این خودرو گارانتی آن را در زمان عرضه به ۵ سال برساند و سایپا آریا جدید با شرایطی که دارد کاملاً قابلرقابت با خودروهای روز دنیا است چراکه برای این خودرو از یکی از بهترین قوای محرکه استفاده خواهد شد.
او افزود: ورود فناوری به صنعت باید بر روی سه حوزه افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده محصول و خدمات و تسریع در تحویل خودرو به مشتری تأثیرگذار باشد که هرسه مورد باعث افزایش رضایتمندی مشتری خواهد شد و بر همین اساس از ۱۰ ماه اخیر تاکنون، سایپا با ۶ دانشگاه کشور به منظور بهره گیری از توان علمی و ورود فناوری جدید قرارداد بسته و از توان علمی و تجهیزات و آزمایشگاههای آنها استفاده خواهد کرد چراکه در تعامل با آنها باید از زیرساختهایی که موجود است بتوان استفاده بهینه را داشت.