سوخت توزیعی در استان تهران استاندارد است


سوخت توزیعی در استان تهران استاندارد است

به گزارش شانا به نقل از ایسنا، زهره عبادتی ادعای برداشتن مقطعی پلمب‌ نیروگاه‌هایی را که قابلیت مازوت‌سوزی دارند رد و اظهار کرد: در تهران تنها نیروگاه بعثت قابلیت استفاده از سوخت مازوت را دارد که از سال ۹۸ پلمب است. می‌توانید هم‌اکنون از شرکت ملی...

به گزارش شانا به نقل از ایسنا، زهره عبادتی ادعای برداشتن مقطعی پلمب‌ نیروگاه‌هایی را که قابلیت مازوت‌سوزی دارند رد و اظهار کرد: در تهران تنها نیروگاه بعثت قابلیت استفاده از سوخت مازوت را دارد که از سال ۹۸ پلمب است. می‌توانید هم‌اکنون از شرکت ملی گاز ایران نیز بپرسید تا مطمئن شوید گاز این نیروگاه قطع شده است یا خیر؟ من این ادعا را کامل رد می‌کنم، زیرا تصمیم بر این بوده است در تهران گاز مورد نیاز نیروگاهی که قابلیت مازوت‌سوزی دارد، تأمین شود و از زمان پلمب تاکنون هم مازوت‌سوزی نداشته‌ایم.

وی افزود: در استان تهران سوخت استاندارد توزیع می‌شود، اما علت اصلی آلودگی هوای تهران در امسال، پدیده وارونگی دما (اینورژن) به‌صورت طولانی‌مدت است که البته یک پدیده کاملاً طبیعی است. در سال‌های گذشته تداوم اینورژن به این شکل نبوده است. به‌عنوان نمونه دو تا سه روز در چنین شرایطی بودیم و پس از سه روز ناپایداری جوی ایجاد می‌شد و از شرایط اینورژن خارج می‌شدیم.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران به مدت زمان وارونگی دما در امسال اشاره و اعلام کرد: ۱۴ روز پیاپی در آذرماه امسال پدیده وارونگی دما را داشتیم که بی‌سابقه بوده است و اکنون نیز در دی‌ماه در نهمین روز اینورژن قرار داریم.

عبادتی ادامه داد: در شهر تهران ۸ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر و در استان تهران ۱۴ میلیون نفر جمعیت در حال تردد داریم. حدود ۸۰ هزار ماشین‌آلات سنگین در سطح شهر تردد می‌کنند، بنابراین حتی اگر هرکدام از این موارد آلاینده‌های خاص خود را به اندازه کم تولید کنند، آلاینده‌ها تجمع می‌یابد.

وی افزود: تداخل اینورژن طولانی‌مدت با فعالیت‌های انسانی یا فعالیت واحدهای صنعتی در مجموع باعث تجمیع غلظت آلاینده‌ها و افزایش شاخص می‌شود. فعالیت‌های انسانی مانند ترددهای معمولی عموم مردم و فعالیت‌ واحدهای صنعتی مانند تردد ماشین‌آلات سنگین، حمل بار و موارد اولیه که حتی با وجود خروجی‌های استاندارد هم باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شوند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران درباره سابقه افزایش شاخص آلاینده‌ها در این فصل گفت: افزایش شاخص آلاینده‌ها بالای ۱۵۰ در این فصل باتوجه به سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود، اما به‌عنوان محیط زیست معتقدیم امسال با شرایط خاصی به جهت طولانی بودن وارونگی دما روبه‌رو هستیم.

عبادتی به ارائه راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوای تهران پرداخت و تصریح کرد: اکنون مهم‌ترین راهکار کمک‌کننده، ابتدا از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است. این خودروها به‌ویژه خودروهای سنگین مقصر اصلی حجم قابل توجهی از آلودگی هوای تهران هستند، سپس موضوع حائز اهمیت توسعه حمل‌ونقل پاک و عمومی است. افزودن اتوبوس‌های دیزلی به ناوگان حمل‌ونقل و خودداری از نوسازی این ناوگان مشکل تهران را حل نمی‌کند.

وی اظهار کرد: به‌سرعت باید توسعه حمل‌ونقل پاک را در دستور کار قرار دهیم و سرانجام با افزایش دسترسی مردم به حمل‌ونقل عمومی تردد خودروهای شخصی کمتر خواهد شد و از آلایندگی ناشی از تردد خودرو و اتوبوس‌های فرسوده نیز کاسته می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیرات منفی وقت‌گذرانی بی‌هدف در شبکه‌های اجتماعی بر مغز انسان