متیا بینوتو: این ماشین من نیست، ماشین فراری است
ماتیا بینوتو، مدیر سابق تیم فراری، به دنبال این نیست که به خاطر موفقیت خودروی 2023 آنها در این فصل، اعتباری کسب کند، حتی اگر بیشتر مراحل طراحی تحت رهبری او انجام شده باشد. بینوتو در پایان سال 2022 پس از فصلی که در آن اسکودریا می توانست ردبول و مکس...
ماتیا بینوتو، مدیر سابق تیم فراری، به دنبال این نیست که به خاطر موفقیت خودروی 2023 آنها در این فصل، اعتباری کسب کند، حتی اگر بیشتر مراحل طراحی تحت رهبری او انجام شده باشد.
بینوتو در پایان سال 2022 پس از فصلی که در آن اسکودریا می توانست ردبول و مکس ورشتپن را در رقابت قهرمانی به چالش بکشد، استعفا داد.
بینوتو درباره تاثیرش روی فراری SF-23 گفت:
در فرمول یک شما در مورد یک فرد صحبت نمی کنید، بلکه همیشه صحبت از یک گروه کامل است.
این ماشینی است که سال گذشته طراحی شده و من با آنها بودم، اما این ماشین من نیست، ماشین فراری است.
هر دوی چارلز لکلرک و کارلوس ساینز در سال 2022 در مسابقات پیروز شدند و لکلرک بیش از هر راننده دیگری پول پوزیشن بدست آورد، اما پیشتاز بودن ورشتپن در روز یکشنبه باعث شد که در فصل گذشته 15 پیروزی کسب کند، در حالی که مجموع هر دو راننده فراری، تنها چهار پیروزی بدست آوردند.
مدیر سابق تیم مارانلو افزود:
برای بردن همیشه به بهترین ماشین نیاز دارید، [اما] راننده تفاوت را برای دو دهم ثانیه پیست ایجاد می کند.
این تفاوت را استعداد، توانایی رانندگی و ذهنیت ایجاد می کند. زیرا یک راننده باید آن کاریزمایی را داشته باشد که کل تیم را وادار به پیشرفت کند.
بالاخره راننده در تیم یک قهرمان بوده و یکی از مهم ترین افراد است، چون با خبرنگاران، با ریاست، با همه مکانیک هایش، با تیم صحبت می کند.
بنابراین یک راننده نه تنها در پیست تفاوت ایجاد می کند، بلکه توانایی پرورش و بهبود ذهنیت تیم را نیز داراست.