امیرعبداللهیان از راهاندازی مرکز ٢4 ساعته پاسخگویی به تلفن ایرانیان خارج از کشور خبر داد
وزیر امور خارجه ایران از راهاندازی مرکز ٢۴ ساعته برای پاسخگویی به تلفن ایرانیان خارج از کشور در بخش کنسولی این وزارتخانه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در جمع ایرانیان مقیم خارج، شرکت کننده در "نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور" که در تهران در حال برگزاری است، حاضر و ضمن شنیدن دیدگاههای تنی چند از ایرانیان، سخنانی ایراد کرد.
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور جامعه ای غالبا فرهیخته و دارای دارای ویژگیهای تخصصی، علمی و فرهنگی بارزی هستند، افزود: یکی از این ویژگی ها پایبندی به هویت ملی است.
وی گفت: تلاش ما این است که ایرانیان خارج از کشور بتوانند از طریق معتمدین و نمایندگان خود در ساز و کاری مناسب دیدگاه هایشان را مستمرا منتقل کنند.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده، امکان مشاوره حقوقی ایرانیان با قوه قضائیه فراهم شده، تاکید کرد: ما از سفرا و روسای جدید نمایندگی هایمان در خارج از کشور خواسته ایم بطور ویژه مسائل و مشکلات ایرانیان را پیگیری کنند. همچنین در بخش کنسولی وزارت امور خارجه نیز در حال راه اندازی مرکزی هستیم که بصورت ٢۴ ساعته پاسخگوی تلفن ایرانیان خارج از کشور باشد.
امیرعبداللهیان افزود: ما سامانه پرسمان تردد را در دولت دکتر رییسی برای ایرانیانی راه اندازی کرده ایم که بدلیل تلاش دشمنانه ایران هراسی، احیانا نگرانیهایی برای سفر به ایران دارند.
وی پیگیری تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور، بحث قانون مشمولین و خدمت سربازی و قوانین مربوط به دو تابعیتی ها را از دیگر پیگیریهای وزارت امور خارجه و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور دانست.
در ابتدای این نشست تعدادی از ایرانیان مقیم خارج از کشور به نمایندگی از سایرین، دیدگاهها، مشکلات و توقعات خود را در فضائی صمیمی و بصورت مستقیم با وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در میان گذاشتند.