لینک اند کو 08 جدید با پلتفرم مشترک ولوو XC60 معرفی شد


لینک اند کو 08 جدید با پلتفرم مشترک ولوو XC60 معرفی شد

شرکت چینی لینک اند کو از کراس اوور جدید ۰۸ رونمایی کرد. محصول جدید این خودروساز از زیرساخت مشترکی با ولوو XC60 سود می‌برد. هفتمین محصول برند تحت تملک جیلی همان‌طور که گفته شد اشتراکات زیادی با نسل بعدی ولوو XC60 دارد و از نیمه دوم سال جاری...

شرکت چینی لینک اند کو از کراس اوور جدید ۰۸ رونمایی کرد. محصول جدید این خودروساز از زیرساخت مشترکی با ولوو XC60 سود می‌برد.

هفتمین محصول برند تحت تملک جیلی همان‌طور که گفته شد اشتراکات زیادی با نسل بعدی ولوو XC60 دارد و از نیمه دوم سال جاری میلادی راهی بازار خودروی چین خواهد شد. انتظار می‌رود پس از عرضه اولیه در چین لینک اند کو ۰۸ در برخی بازارهای خارجی از جمله اروپا عرضه شود. در طراحی ۰۸ از کانسپت نکست دی سال ۲۰۲۲ الهام گرفته شده هرچند کلیت دو درب و پوزه بلند کانسپت یاد شده جای خود را به بدنه‌ای با حالت کراس اوور سنتی داده است. البته باید گفت چراغ‌های جلوی LED و بخش‌های عمده نمای جلو از خودروی نکست دی گرفته شده‌اند و تغییری در این بخش دیده نمی‌شود. وقتی به پروفایل جانبی خودرو نگاه کنید شاهد دستگیره‌های درب جدید و متمایز خواهید بود که چنین طراحی‌ای باعث کاهش درگ می‌شود. همچنین پوشش پلاستیکی قوس چرخ ها نیز ظاهری براق دارند. در بخش عقب لینک اند کو ۰۸ نیز چراغ‌های LED به همراه بال عقب و دیفیوزری اسپرت دیده می‌شود.

لینک اند کو 08

۰۸ نیز همانند ولوو XC60 از پلتفرم CMA 2.0 جیلی استفاده می‌کند و انتظار می‌رود با دو نسخه از قوای محرکه‌ E موتیو هیبرید عرضه شود. این مجموعه که در شرکت با کد DX11 شناخته می‌شود شامل یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی و گیربکس ۳ سرعته DHT به همراه پیشرانه‌ای برقی و باتری‌ای با مشخصات متفاوت است. گفته می‌شود ۰۸ با دو نسخه از سیستم E موتیو تولید خواهد شد. اولی با نام EM-F شناخته می‌شود و پیشرانه‌ای هیبریدی موازی است که در آن نیروگاه بنزینی یک باتری کوچک را شارژ می‌کند و باتری نیز از پیشرانه برقی پشتیبانی می‌کند تا شعاع حرکتی محدودی در حالت برقی ارائه شود.

لینک اند کو 08
لینک اند کو 08

مجموعه دوم کد EM-P دارد و از نوع پلاگین هیبریدی است که باتری آن می‌تواند تا ۵۰ کیلووات شارژ شود و شعاع حرکتی بیشتری را در حالت برقی ارائه نماید. پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی این شرکت که با عبارت نوردثور شناخته می‌شود ۱۵ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به قوای محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی فعلی لینک اند کو خواهد داشت و راندمان گرمایی آن به ۴۴.۲ درصد می‌رسد. نسخه‌های بازار چین ۰۸ از سیستم‌عامل جدیدی سود خواهند برد. این سیستم‌عامل با همکاری جیلی و شرکت چینی میزو که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند توسعه یافته است. در روزهای آینده جزئیات بیشتری از محصول جدید لینک اند کو منتشر خواهد شد.

لینک اند کو 08

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین خودروهای کلاسیک سال 2025، از فورد برانکو تا لامبورگینی گالاردو