اولین رانندگی با شاسی‌بلند هامر EV هیجان، شگفتی و سرگرمی!


اولین رانندگی با شاسی‌بلند هامر EV هیجان، شگفتی و سرگرمی!

هامر شاسی‌بلند خودرویی است که مثل یک سوپراسپرت شتاب می‌گیرد، فرمان‌پذیری مشابه خودروهای سبک‌‌وزن دارد و در آفرود از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است. پس از اینکه هامر پیکاپ به دست خریداران رسید، سرانجام جنرال موتورز نسخهٔ شاسی‌بلند این...

هامر شاسی‌بلند خودرویی است که مثل یک سوپراسپرت شتاب می‌گیرد، فرمان‌پذیری مشابه خودروهای سبک‌‌وزن دارد و در آفرود از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

پس از اینکه هامر پیکاپ به دست خریداران رسید، سرانجام جنرال موتورز نسخهٔ شاسی‌بلند این خودرو را هم راهی نمایندگی‌های فروش کرده است. در این خودرو از دماغه تا درهای عقب همه‌چیز با برادر پیکاپ یکسان است. هرچند کاهش ۲۲۶ میلی‌متری فاصلهٔ محوری فضای بار را کمتر کرده اما فضای صندلی‌های عقب دست‌نخورده باقی مانده است. کابین خودرو فضای آشنا و دلپذیری دارد. کنترل اکثر قسمت‌ها از طریق صفحه‌نمایش ۱۳.۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی صورت می‌گیرد که گرافیک و پاسخگویی فوق‌العاده‌ای دارد.

هامر برقی

صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده نیز قابل‌تحسین است هرچند که غربیلک فرمان جلوی دید به برخی اطلاعات مهم را می‌گیرد. کابین هامر راحت است و جدای از یکسان بودن با نسخهٔ پیکاپ، برخی قطعات مثل صندلی‌ها، کنسول و شیفتر را از سی‌یرا قرض گرفته است. استفاده از پلاستیک خشک در برخی قسمت‌ها برای خودرویی به این گرانی ناامیدکننده هستند و تریم‌های طلایی داخلی بهتر بود بجای پلاستیک از فلز ساخته می‌شدند. مثل پیکاپ، کابین هامر شاسی‌بلند هم پرسروصدا است و صدای باد در داخل آن‌هم سطح یا حتی بدتر از رانگلر و برانکو خواهد بود.

هامر برقی

هامر پیکاپ نزدیک به ۴.۴ تن وزن دارد اما نسخهٔ شاسی‌بلند سبک‌تر است که این کاهش وزن به خاطر پکیج کوچک‌تر باطری‌ها است. بجای ۲۴ ماژول باطری، این شاسی‌بلند فقط ۲۰ ماژول دارد و ظرفیت آن ۱۷۷ کیلووات ساعت است. برد رسمی این خودرو اعلام نشده اما جنرال موتورز حدود ۴۸۰ کیلومتر را تخمین زده که کاهش زیادی را نسبت به برد ۵۳۰ کیلومتری نسخهٔ پیکاپ نشان نمی‌دهد. در طول آزمایش، ما رانندگی را با حدود ۸۰ درصد شارژ باطری آغاز کردیم و پس از پیمودن حدود ۳۲۰ کیلومتر که ترکیبی از بزرگراه، جاده‌های دوطرفه، خیابان‌های شلوغ شهری و مسیرهای پیچ‌درپیچ کوهستانی بود، باطری‌ها هنوز حدود ۱۵ درصد شارژ داشتند؛ بنابراین، تخمین جنرال موتورز محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد.

هامر برقی

به خاطر باطری‌های کوچک‌تر، قدرت خودرو از ۱۰۰۰ اسب بخار در پیکاپ به ۸۳۰ اسب بخار کاهش پیدا کرده اما بااین‌حال، به لطف لانچ کنترلی که جی‌ام‌سی آن را WTF می‌نامد، این شاسی‌بلند ۴ تنی ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حالت WTF ارتفاع خودرو را ۹۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد و باطری‌ها را آماده می‌کند. شتاب گیری‌های شدید هنگامی‌که ارتفاع تعلیق بالاتر است اما باعث می‌شود عقب خودرو بشدت پایین رفته و دماغه به سمت آسمان بالا برود! بااین‌حال، شتاب گیری با هامر کار واقعاً سرگرم‌کننده‌ای است زیرا خودرو مثل موشک به جلو شلیک می‌شود و سرنشینان در صندلی‌ها فرو می‌روند.

هامر برقی

سیستم کنترل کشش خودرو نیز آن‌قدر هوشمند هست که در اولین لانچ، میزان لغزش چرخ‌ها را بررسی کرده و در شتاب گیری‌های بعدی، قوای محرکه را بهتر تنظیم می‌کند. هرچند زمانی که باطری‌ها بیش از ۸۰ درصد شارژ دارند هامر بهترین شتاب را خواهد داشت اما به گفتهٔ جنرال موتورز، پس از مصرف نیمی از شارژ باطری، شتاب خودرو فقط یک ثانیه کندتر می‌شود و بنابراین اساساً می‌توان تا زمانی که باطری‌ها خالی شوند از حالت WTF استفاده کرد. هامر به لاستیک‌های ۳۵ اینچی آفرودی مجهز است که روی رینگ‌های ۱۸ اینچی قرار دارند اما با انتخاب نسخهٔ جاده‌ای، بجای این، رینگ‌های ۲۲ اینچی و لاستیک‌های ۳۰۵ گودیر رانگلر ارائه خواهد شد.

هامر برقی

علیرغم نرمی کلی سیستم تعلیق، هامر به دلیل مرکز ثقل بسیار پایین، هندلینگ آرام و مطمئنی دارد. حتی وقتی بدنه به این طرف و آن طرف حرکت می‌کند، شاسی مشکلی در ارائهٔ هندلینگ پایدار نداشته و خودرو جاده‌های پرپیچ‌وخم را با اعتمادبه‌نفس طی می‌کند. فرمان نیز از پاسخگویی خوب به همراه وزن مناسب و باز‌خورد خوبی برخوردار است. سیستم تعلیق بادی به‌راحتی دست‌اندازهای بزرگ را جذب می‌کند اما روی رینگ‌های ۲۲ اینچی و لاستیک‌های فاق کوتاه‌تر، سیستم تعلیق روی دست‌اندازهای کوچک لرزش‌های بیشتری را به کابین منتقل می‌کند.

هامر برقی

هامر به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز است که به پنهان کردن ابعاد عظیم خودرو هنگام پیچیدن کمک خواهد کرد. به لطف این سیستم، دایرهٔ چرخش خودرو به ۱۰.۸ متر رسیده که حتی از شورلت بولت EUV هم کمتر است. در این ماشین سیستم خودران سوپر کروز جنرال موتورز هم به‌خوبی کار می‌کند و می‌تواند به‌صورت خودکار تغییر لاین دهد. هرچند هامر شاسی‌بلند روی جاده پرفورمنسی در حد یک خودروی اسپرت دارد اما لذت واقعی وقتی شروع می‌شود که آسفالت جای خود را به مسیر خاکی بدهد.

هامر برقی

هامر برقی
هامر برقی
هامر برقی

زاویهٔ حملهٔ ۴۹.۶ درجه‌ای، زاویهٔ شکست ۳۴.۴ درجه‌ای و زاویهٔ فرار ۴۵.۶ درجه‌ای این خودرو در حد جیپ رانگلر روبیکان است، ۴۰ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد، می‌تواند از دیوار عمودی ۴۵ سانتی‌متری بالا برود و تا عمق ۸۱ سانتی‌متری آب حرکت کند. به‌طورکلی، هامر شاسی‌بلند خودرویی است که مثل یک ماشین اسپرت شتاب می‌گیرد، هندلینگی شبیه خودروهای بسیار سبک‌تر دارد و در آفرود از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این ویژگی‌ها در طول آزمایش ما را واقعاً سرگرم و هیجان‌زده کردند.

هامر برقی
هامر برقی
هامر برقی
هامر برقی

مشخصات فنی

GMC Hummer EV SUV 2024
قوای محرکه الکتریکی سه موتوره
قدرت ۸۳۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۳۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
باطری ۱۷۷.۳ کیلووات ساعت
برد ۴۸۰ کیلومتر
طول ۵,۲۵۰ میلی‌متر
عرض ۲,۱۹۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۷۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۸ میلی‌متر
وزن ۳۹۰۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۱۰۲۰ + ۳۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
قیمت پایه ۱۰۳,۶۴۵ دلار
منبع
Car Driver

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

شعر غمگین شب یلدا + مجموعه اشعار زیبای غم و ناراحتی شب یلدا