پس از چارجر و چلنجر، پیشرانههای V۸ دوج همچنان در دورانگو ارائه میشود

به گفتهٔ مدیرعامل دوج، با وجود پایان تولید چارجر و چلنجر، پیشرانههای همی این شرکت در مدل ۲۰۲۴ همچنان برای دورانگو ارائه میشوند. مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» درحالیکه شایعهٔ ساخت یک موتور V۸ جدید برای ارائه در کنار ماسل کارهای الکتریکی را رد...
به گفتهٔ مدیرعامل دوج، با وجود پایان تولید چارجر و چلنجر، پیشرانههای همی این شرکت در مدل ۲۰۲۴ همچنان برای دورانگو ارائه میشوند.
مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» درحالیکه شایعهٔ ساخت یک موتور V۸ جدید برای ارائه در کنار ماسل کارهای الکتریکی را رد کرده، گفته است که پیشرانههای همی همچنان در دورانگو ارائه میشوند. این یعنی برای دورانگو مدل ۲۰۲۴ همچنان امکان سفارش پیشرانهٔ V۸ وجود خواهد داشت اما وقتی از کونیسکیس در مورد بعد از سال ۲۰۲۴ سؤال شد، وی گفته در مورد محصولات آینده اظهارنظر نمیکند. بااینحال، مدیرعامل دوج دوباره تأکید کرده است که در جانشینهای چارجر و چلنجر خبری از موتور V۸ نخواهد بود و هلکت از بین خواهد رفت.
اما چیزی که همه را کنجکاو کرده و این شایعات را به راه انداخته این است که پلتفرم الکتریکی ماسل کارهای دوج یعنی STLA برای تجهیز به پیشرانهٔ بنزینی طراحی شده است. این یعنی دوج میتواند روی این پلتفرم ماسل کارهای بنزینی هیبریدی توسعه دهد. این اتفاق کاملاً محتمل خواهد بود زیرا برای مثال، لامبورگینی هم برای جانشین اونتادور سراغ قوای محرکهٔ V۱۲ هیبریدی رفته که ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت دارد و درعینحال آلایندگی آن ۳۰ درصد نسبت به اونتادور کمتر خواهد بود.
هرچند کونیسکیس گفته است از سال آیندهٔ پیشرانهٔ V۸ از تمام محصولات دوج بهجز دورانگو حذف خواهد شد اما شاید این شرکت استفاده از پیشرانهٔ شش سیلندر جدید هوریکین را در ماسل کارهای جدید خود در نظر داشته باشد. درهرحال، آیندهٔ دوج هرچه که باشد موتور V۸ در آن وجود ندارد. این یعنی آخرین ماسل کار هشت سیلندر دوج مدل چلنجر دیمن ۱۷۰ است که بهتازگی معرفی شده است. این خودرو که آخرین عضو از سری لست کال دوج برای خداحافظی با چارجر و چلنجر محسوب میشود، ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف تنها ۱.۶۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.